ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در قبرس

رشته مهندسی هوافضا در قبرس

علاقه مندان با تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در قبرس می توانند از مزایای ارزشمند تحصیل و زندگی در این کشور زیبا بهره مند شوند. قبرس با زیبایی طبیعی غنی، پوشش گیاهی بی نظیر، سواحل طلایی و آب های زلال، آماده همراهی دانشجویان است تا زندگی آموزشی و اجتماعی خود در خارج از کشور را به تجربه ای بی نظیر تبدیل کنند. قبرس علاوه بر ظاهر زیبا، با کمک سرمایه گذاری سازمان های بزرگ بین المللی در حال تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی در منطقه است. قبرس یک جزیره است که به قسمت های شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

قسمت شمالی توسط ترکیه هدایت می شود و به جمهوری ترک قبرس شمالی معروف است و قبرس جنوبی را یونان هدایت می کند و آن را جمهوری قبرس می نامند. قبرس یکی از بزرگ ترین جزایر دریای مدیترانه است که در جنوب ترکیه واقع شده است. قبرس شمالی در قسمت شمال شرقی جزیره قبرس واقع شده است. اگرچه دو کشور قبرس شمالی و جنوبی در یک جزیره هستند و به هم پیوسته اند، اما قوانین، فرهنگ و حتی زبان آن ها با یکدیگر متفاوت است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در قبرس به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در قبرس؟

تحصیل در قبرس ممکن است برای بسیاری از دانشجویان جالب باشد، زیرا علاوه بر دانشگاه های دارای رتبه عالی، هزینه تحصیل در قبرس نیز بسیار مناسب است. قبرس فرصت خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند تا در رشته های مختلف تحصیل کنند. تحصیلات عالی در قبرس در هر دوی موسسات دولتی و خصوصی ارائه می شود. در قبرس به طور متوسط دوره کارشناسی چهار سال طول می کشد در حالی که دوره کارشناسی ارشد را می توان در یک تا دو سال به پایان رساند. مدتی که برای اتمام دوره دکترا لازم است بسیار متفاوت است اما به طور متوسط ممکن است از 3 تا 5 سال طول بکشد. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در قبرس عبارتند از:

دلایل و مزایای تحصیل در قبرس

همچنین، بررسی ها نشان می دهد تقریبا سه چهارم مردم قبرس می توانند انگلیسی صحبت کنند و به این ترتیب می توان گفت که در این کشور دانشجویان با مانع زبانی مواجه نمی شوند.

معرفی کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

در این بخش به عنوان نمونه به معرفی رشته مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی (B.Eng.) در دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس شمالی می پردازیم. این برنامه فارغ التحصیلان مهندسی هوافضا را با تحصیلات عالی برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون امروز و فردای صنعت هوافضا آماده می سازد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه به طول می انجامد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز این برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان آغاز برنامه
قبل از سپتامبر 2021اکتبر 2021

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است. نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه عبارتند از:

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به رشته هوافضا در دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می گیرد. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • مقدمه ای بر مهندسی هوافضا
  • نقشه کشی مهندسی با کمک رایانه
  • حسابان با هندسه تحلیلی
  • فیزیک عمومی I
  • شیمی عمومی
  • توسعه مهارت های خواندن و نوشتن

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 3449€ (یورو) در سال می باشد که بر پایه شهریه 2100$ (دلار آمریکا) در هر نیمسال در طول چهار سال است.

چگونگی اخذ پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در قبرس

اولین مرحله برای اخذ پذیرش در رشته مهندسی هوافضا در قبرس، انتخاب یک برنامه مناسب برای خود است. مرحله دوم بررسی الزامات لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می باشد. مرحله بعدی تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز است. و مرحله چهارم ارسال درخواست به دانشگاه انتخابی است. برای تحصیل در قبرس، فرآیند درخواست پس از یافتن برنامه تحصیلی مورد نظر متقاضی تقریبا ساده و سرراست است. بیش ترین درخواست ها برای دانشگاه های قبرس از طریق سیستم درخواست آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست از طریق وب سایت های خاص دانشگاه ها در دسترس است و اغلب آن ها نیاز به پرداخت هزینه درخواست ندارند. مرحله بعدی انتظار برای اخذ پذیرش است. نتایج پذیرش اغلب تا پایان بهار اعلام می شود.

معمولا دانشگاه مورد نظر نامه رسمی پذیرش، تایید پذیرش برای اهداف ویزا و سایر اطلاعات عملی در مورد تحصیل در قبرس را برای متقاضی ارسال می کنند. به محض این که متقاضی برای ثبت نام در موسسه آموزش عالی مورد نظر خود در قبرس دعوت گردید، باید در اسرع وقت فرآیند درخواست ویزا را شروع کند. این فرآیند ممکن است زمان بر باشد و به چندین سند و مدرک مهم نیاز دارد. پس از پذیرش در دانشگاه و دریافت ویزای لازم، وقت آن است که دانشجوی جدید ماجراهای خود را در قبرس شروع کند. فرد باید هزینه های زندگی در شهری که در آن اقامت خواهد داشت و بودجه لازم را مورد بررسی قرار دهد و به محض داشتن آن، وی می تواند به جستجوی محل اقامت بپردازد. سرانجام، وقت آن می رسد که دانشجو بلیط پرواز خود به قبرس را خریداری نماید و به شهر جدید خود وارد شود.

چگونگی اخذ پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در قبرس

اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در قبرس جنوبی

برای تحصیل در قبرس جنوبی، کلیه دانشجویان بین المللی باید ویزای مجاز دانشجویی یا همان تحصیلی داشته باشند که به آن ها امکان سفر به کشور را بدهد. فرآیند درخواست ویزا معمولاً یک فرآیند سریع است. فرآیند اخذ ویزا در سفارت قبرس در کشور متقاضی انجام می شود. برای موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی قبرس، همراه با هزینه خدمات و داده های بیومتریک، دانشجویان همچنین باید مدارک زیر را نیز دارا باشند:

  • گذرنامه معتبر
  • پنج قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه که به تازگی گرفته شده است.
  • دو فتوکپی از گذرنامه که صفحه شناسایی را نشان می دهد.
  • فرم درخواست به صورت تکمیل شده (اخذ شده در سفارت)
  • صورتحساب بانکی که استقلال مالی، حمایت یا دارایی را برای حمایت از توانایی متقاضی برای پشتیبانی از خود در طول دوره تحصیل نشان می دهد.
  • اصل گواهینامه های تحصیلی و ریزنمرات شامل گواهینامه پایان دوره دبیرستان، کارشناسی یا کارشناسی ارشد بسته به سطح تحصیل
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی پذیرش کننده که شامل اطلاعات متقاضی، برنامه تحصیلی، طول مدت اقامت و غیره است
  • سند پرداخت شهریه یا ودیعه (رسیدها و یا نامه تایید از دانشگاه)

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در قبرس

بررسی وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در قبرس نشان می دهد کسی که در این کشور به عنوان مهندس هوافضا کار می کند معمولا حدود 2780€ (یورو) در ماه درآمد دارد. محدوده حقوق مهندسان هوافضا در قبرس به صورت زیر است:

محدوده حقوق مهندسان هوافضا در قبرس

به این ترتیب متوسط حقوق سالانه یک مهندس هوافضا در قبرس 33400€ (یورو) می باشد. جدول زیر مقایسه متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در قبرس و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نشان می دهد:

مقایسه متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا

جدول فوق نشان می دهد که متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در قبرس در مقایسه با چند کشور مطرح اتحادیه اروپا رقم کم تری است اما نسبت به کشوری مانند اسلواکی اندکی بهتر است. به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در قبرس توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت بعد از تحصیل در قبرس با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *