ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی

رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی

رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی از جمله رشته های به شدت رقابتی در این کشور است که برای اخذ پذیرش نیاز به رزومه ای قوی از متقاضیان دارد. تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته در لیتوانی از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر است و به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید رزومه ای درخور با این مسئله در اختیار داشته باشند. چراکه دانشگاه های سراسر جهان بلافاصله پس از دریافت رزومه تحصیلی دانشجویان مختلف، تلاش خواهند کرد تا بهترین گزینه های موجود را انتخاب کرده و از این طریق امکان پیشرفت جایگاه علمی خود را نیز فراهم آورند.

هزینه های تحصیل در لیتوانی بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، می توان انتظار داشت که افراد پس از پایان تحصیل خود در این کشور از شانس بسیار بالایی برای رسیدن به کار در کشورهای مطرح اروپایی برخوردار باشند. هزینه های زندگی در لیتوانی نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. همه این مسائل سبب جذابیت هرچه بیشتر لیتوانی به عنوان یک مقصد تحصیلی شده است و از همین روست که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در این کشور پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی کدامند؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی چگونه است؟
  • شرایط کار دانشجویی در کشور لیتوانی چیست؟
  • درآمد مهندسین صنایع فضایی در کشور لیتوانی چگونه است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی

در بخش قبل اشاره کردیم که دانشگاه های انگشت شماری در لیتوانی وجود دارد که دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در این کشور، قادر به انتخاب آن ها خواهند بود. به همین دلیل به افرادی که نمرات ضعیفی در دروس ریاضی و فیزیک دارند توصیه می شود تا کشور دیگری را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنند و یا اگر در حال تحصیل در مقطع دبیرستان هستند، به آن ها توصیه می شود تا نمرات خود در این دروس را افزایش دهند.

دانشگاه تکنولوژی کاناس که فعالیت رسمی خود را از سال 1922 آغاز کرده است از جمله مهم ترین دانشگاه هایی است که امکان تحصیل در رشته مهندسی هوافضا را به دانشجویان خارجی می دهد. برای تحصیل در این دانشگاه دانشجویان موظف به ارائه نمره تافل 85 به بالا یا آیلتس 6 و بالاتر هستند. خوشبختانه تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه فراهم شده است و دانشجویان فرصت تحصیل به زبان روسی را نیز خواهند داشت. رشته مهندسی هوافضا در این دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد قابل ادامه دادن است و در دانشکده مهندسی مکانیک ارائه می شود.

دانشگاه وینیس تِک نیز دیگر دانشگاهی است که می توان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در لیتوانی انتخاب کرد. تحصیل در این دانشگاه نیز برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان پس از دو سال تحصیل در این دانشگاه می توانند مدرک خود را دریافت کرده و وارد بازار کار در این کشور شوند.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی

از جمله مهم ترین مسائلی که علاقمندان به تحصیل در لیتوانی باید به آن توجه داشته باشند، هزینه هایی است که سالیانه باید به عنوان یک دانشجوی خارجی به دانشگاه پرداخت کنند و البته هزینه هایی که باید به عنوان هزینه زندگی در اختیار داشته باشند. به نسبت بسیاری از کشورهای غرب اروپا، هزینه زندگی و تحصیل در لیتوانی بسیار مقرون به صرفه است و این خود موضوعی است که باعث جذابیت هرچه بیشتر تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی شده است.

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور لیتوانی تنها در دو دانشگاه این کشور امکان پذیر شده است و شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید شهریه سالیانه هر دو دانشگاه، 4787€ (یورو) در طول یک سال تحصیلی است. در حقیقت دانشجویان برای هر واحد درسی خود باید 80€ (یورو) به دانشگاه پرداخت کنند.

هزینه دیگری که دانشجویان در کشور لیتوانی با آن روبرو هستند، هزینه های مربوط به اقامت و زندگی در این کشور است. هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در کشور لیتوانی در حدود 100€ (یورو) در ماه است و هزینه اجاره یک آپارتمان کوچک در حدود 300€ (یورو) برآورد می شود. به همین دلیل می توان گفت که هزینه زندگی در این کشور برای یک دانشجو به صورت متوسط ماهانه بین 350€ تا 650€ (یورو) در ماه است.

دانشجویان بین المللی در کشور لیتوانی می توانند از فرصت کار در این کشور برخوردار شوند و تا سقف 20 ساعت در هفته در این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشند تا از این طریق بتوانند هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را تامین کرده و تنها نیاز به تامین هزینه های تحصیل خود از طریق پس اندازهای قبلی داشته باشند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در لیتوانی

یکی از مزیت های مهم تحصیل در لیتوانی آن است که دانشجویان به اختیار خود می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، درخواستی برای دریافت اقامت موقت 12 ماهه در این کشور داشته باشند و از این طریق به جستجوی کار پرداخته و در صورت موفقیت در این امر، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و از کلیه مزایای آن بهره ببرند. درآمد نیروی کار در کشور لیتوانی بسیار متناسب با هزینه های زندگی در این کشور تنظیم شده است و با توجه به این که مهندسن صنایع هوایی درآمدی به مراتب بیشتر از متوسط درآمد در این کشور دارند، درآمد آنان نیز به گونه ای است که به راحتی بتوانند هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور را نیز تامین کنند.

در نمودار زیر می توان میزان درآمد یک مهندس هوافضا در لیتوانی را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در لیتوانی

اگرچه در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی این درآمد کم به نظر می رسد اما شهروندان لیتوانی هزینه های زندگی کمتری را نیز پرداخت می کنند. لیتوانی به دلیل هزینه های اندک تحصیل و زندگی می تواند کشوری جذاب برای تحصیل به نظر برسد اما توصیه می کنیم تا پیش از هرگونه اقدام با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *