ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در مالتا

رشته مهندسی هوافضا در مالتا

با توجه به امکان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مالتا به زبان انگلیسی و ایتالیا، این کشور به مقصدی جذاب برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. مالتا جزیره ای کوچک در جنوب کشور ایتالیا است و جمعیت اندکی را در خود جای داده است و به همین دلیل تعداد دانشگاه های آن نیز محدود است. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، معمولا برای کار به سایر کشورهای مطرح جهان مهاجرت می کنند و به همین دلیل شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور مالتا از اهمیت چندان بالایی برخوردار نیست.

قوانین در کشور مالتا به شدت به قوانین ایتالیا نزدیک است و ارتباطات ایتالیا و مالتا نیز بسیار زیاد و پیوسته است. افرادی که در مالتا زندگی می کنند بیشتر جمعیت بومی هستند و مهاجران بیشتر به منظور سرمایه گذاری توانسته اند در این کشور اقامت به دست آورند و تعدادی دانشجوی خارجی نیز همواره به دلیل کیفیت مناسب تحصیل، در این کشور ساکن هستند. به دلیل اهمیت یافتن شرایط تحصیل در مالتا در سال های اخیر، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مالتا خواهند پرداخت و برخی از مهمترین پرسش های مطرح شده در این رابطه را نیز پاسخ می دهند.

  • بهترین دانشگاه های مالتا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور مالتا چه مقدار است؟
  • شرایط بازار کار در کشور مالتا به چه صورت است؟
  • آیا دانشجویان می توانند در مالتا به کار مشغول شوند؟
  • درآمد مهندسین صنایع هوایی در مالتا چگونه است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در مالتا

یکی از مباحث حائز اهمیت در رابطه با تحصیل در کشور مالتا، انتخاب دانشگاهی است که به فرد اجازه می دهد تا در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازد. برای تحصیل در بسیاری از رشته های تحصیل در کشور مالتا محدودیتی وجود ندارد اما باید در نظر داشت که رشته مهندسی هوافضا رشته ای خاص است و تنها در یک دانشگاه کشور مالتا ارائه می شود. دانشگاه مالتا تنها گزینه ای است که علاقمندان به این رشته تحصیلی می توانند آن را انتخاب کرده و مراحل قانونی رسیدن به این کشور را انجام دهند.

رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه مالتا را تا مقطع دکترا می توان ادامه داد و این موضوع یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه است. در حال حاضر امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان خارجی فراهم شده است و دانشجویانی که قصد مهاجرت به سایر کشورهای جهان از جمله کانادا را دارند، می توانند به راحتی بدون نیاز به فراگیری زبان دیگری در این مسیر گام بردارند.

دوره تحصیل مقطع کارشناسی در بیشتر رشته های مرتبط با علوم هوافضا در این دانشگاه 4 ساله است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز دوره تحصیلی 2 ساله در نظر گرفته شده است. دوره تحصیل در مقطع دکترا نیز 3 سال به طول می انجامد.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در مالتا

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در کشور مالتا

از دیگر مسائل حائز اهمیت برای علاقمندان به تحصیل در مالتا آن است که فرد برای رسیدن به هدف خود به چه بودجه ای نیاز خواهد داشت. گام اول برای دانشجویان بین المللی پرداخت هزینه های مربوط به اپلیکیشن فی است. هر دانشجو برای درخواست پذیرش خود به دانشگاه مالتا باید 95€ (یورو) را به حساب دانشگاه پرداخت کند و این مبلغ تحت هیچ شرایطی به متقاضی عودت داده نخواهد شد.

در صورتی که فرد بتواند پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کند، این فرصت را خواهد داشت که با دریافت ویزای تحصیلی خود راهی مالتا شده و تا پایان دوره تحصیل خود در این کشور زندگی کند. شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان رشته مهندسی هوافضا در کشور مالتا 11000€ (یورو) در سال است.

علاوه بر این مبلغ، دانشجویان باید هزینه زندگی خود در این کشور را نیز مدنظر قرار دهند. هزینه زندگی دانشجویی در کشور مالتا در حدود 1100€ (یورو) در ماه است که در مقام مقایسه با برخی از کشورهای غرب اروپا، مبلغ زیادی به نظر می رسد. البته دانشجویان بین المللی در کشور مالتا این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند. بر اساس قوانین کشور مالتا، دانشجویان تمام وقت خارجی در این کشور اجازه خواهند داشت تا در هفته حداکثر 20 ساعت کار کنند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در مالتا

موضوع بسیار مهمی که وجود دارد آن است که دانشجویان بین المللی در کشور مالتا از این امکان بهره مند خواهند بود که پس از تحصیل در این کشور اقامت موقتی را دریافت کنند و از این طریق به جستجوی کار بپردازند. در صورتی که فردی قادر به امضای قرارداد با یکی از کارفرمایان در کشور مالتا شود، این فرصت را خواهد داشت تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و از این طریق از مزایای بسیار زیاد آن بهره ببرد.

نکته دیگر در رابطه با شرایط کار در مالتا به عنوان یک مهندس صنایع هوایی آن است که فرد با توجه به توریستی بودن این کشور، این فرصت را خواهد داشت که در فرودگاه های مالتا نیز مشغول به کار شود و این نکته بسیار مهمی برای شروع کار در مالتا خواهد بود. افرادی که در حوزه مهندسی هوافضا در کشور مالتا فعالیت می کنند، به درآمد بسیار مناسبی نیز دسترسی دارند. در نمودار زیر می توان متوجه شد که یک مهندس صنایع فضایی در کشور مالتا چه درآمدی را کسب می کند.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در مالتا

نیازی به تعریف بیش تر ندارد که درآمد یک مهندس حوزه هوایی در کشور مالتا بسیار مناسب برای زندگی در این کشور حتی برای یک خانواده 3 نفره است و با کیفیت کمتر زندگی، امکان تامین هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره نیز از این طریق میسر است. شما نیز ممکن است تمایل داشته باشید که با توجه به آن چه در این گفتار بیان شد، مالتا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید اما توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *