ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در مکزیک

رشته مهندسی هوافضا در مکزیک

رشته مهندسی هوافضا در مکزیک در موسسات آموزشی مختلفی به علاقه مندان ارائه می گردد. مکزیک کشوری پرطرفدارست که نیازی به معرفی ندارد. مکزیک پربازدیدترین کشور در آمریکای لاتین است. این کشور پر از گوهرهای پنهان و شگفتی های دیدنی است. فرهنگ پرجنب و جوش و متنوع مکزیک چیزی برای همه دارد و مطمئنا یک تجربه تحصیلی فوق العاده را برای دانشجویان ارائه می دهد. سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی این کشور که متاثر از تمدن های باستانی مایاها و آزتک ها است باعث شده است که امروزه مکزیک کشوری هیجان انگیز باشد.

مکزیکی ها به دلیل مهمان نوازی صمیمانه و باور “خانه من خانه شماست” مشهور هستند. در یک نظرسنجی، مکزیک به عنوان سومین کشور مهمان نواز در جهان شناخته شده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در مکزیک به شرح زیر تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در مکزیک؟

مکزیک، خانه باستانی مایاها و آزتک ها، از نظر زیبایی های فرهنگی و طبیعی غنی است. این کشور دارای بیش ترین سایت میراث یونسکو در مقایسه با هر کشوری در کل قاره آمریکا می باشد. جغرافیای جذاب این کشور شامل بیابان ها، جنگل های بارانی گرمسیری، کوه ها و سواحل، با تفاوت های شگفت انگیز در آب و هوا در بین مناطق مختلف است. زمانی که اسپانیایی ها در قرن شانزدهم حمله کردند، زبان و فرهنگ خود را به این قاره آوردند. در حالی که امروزه اسپانیایی زبان اصلی مکزیک است، اما فرهنگ بومی هنوز به وضوح در هنر، مد و البته غذا دیده می شود.

غذاهای مکزیکی به دلیل طعم هایشان شایسته شهرت جهانی هستند. رستوران های مکزیکی را می توان در هر گوشه ای از جهان دید. مکزیک ادعای سهم بزرگی از دانشگاه های برتر آمریکای لاتین را دارد. دانشگاههای این کشور به خاطر برتری در کسب و کار شهرت دارند؛ فارغ التحصیلان آنها به دنبال شرکت های برتر می روند. دانشگاه خودمختار ملی مکزیک به طور مداوم در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرد. پردیس اصلی این دانشگاه خود یک سایت میراث یونسکو است که مملو از مجسمه ها و نقاشی های دیواری است. موسسه فناوری و آموزش عالی مونتری مکزیک نیز یکی از معتبرترین موسسات فنی در جهان است و به دلیل تحقیقات کلاس بالا شهرت دارد. جدول زیر رتبه بهترین دانشگاههای مکزیک در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2021)
Tecnológico de Monterrey155
Universidad Autónoma Metropolitana801
National Autonomous University of Mexico100
Instituto Politécnico Nacional701
Universidad Panamericana México571
Instituto Tecnológico Autónomo de México701
Universidad Iberoamerocana751
University of Guadalajara751
Universidad de las Américas Puebla801

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در مکزیک عبارتند از:

مزایای تحصیل در مکزیک

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در مکزیک

برخی از موسسات آموزش عالی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در مکزیک عبارتند از:

  • Instituto Politecnico Nacional (ESIME Ticoman)
  • Universidad Autónoma de Chihuahua
  • Universidad Autonoma de Nuevo Leon
  • Universidad Nacional Aeronáutica en Querétaro
  • Instituto Politecnico Nacional (UPIIG Guanajuato)
  • Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
  • Universidad Politécnica de Chihuahua
  • Universidad Politécnica Metropolitana de Hidalgo
  • Universidad Autonoma de Baja California
  • Universidad Politécnica de Apodaca
  • Universidad Marista de Guadalajara
  • Instituto Tecnológico de Tijuana

اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مکزیک

اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مکزیک

برای تحصیل در مکزیک، دانشجویان باید ویزای تحصیلی یا دانشجویی این کشور را اخذ نمایند. این کشور دارای دو نوع ویزای دانشجویی می باشد: یکی ویزای اقامت موقت دانشجویی است که برای دانشجویانی می باشد که می خواهند دوره ای را در مکزیک بگذرانند که بیش از 180 روز طول نمی کشد. و دیگری ویزای دانشجویی ویزیتور است که برای دانشجویانی می باشد که می خواهند دوره ای را در مکزیک بگذرانند که مدت زمان آن کم تر از 180 روز است. به این ترتیب، متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در مکزیک که از دانشگاهی در این کشور پذیرش گرفته اند باید ویزای اقامت موقت دانشجویی اخذ نمایند. بدین منظور، متقاضیان باید اسناد و مدارکی را به سفارت یا کنسولگری مکزیک ارائه دهند که عبارتند از:

مدارک قابل ارائه به کنسولگری مکزیک

ذکر این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان به هنگام درخواست برای اخذ ویزای دانشجویی خود اسناد و مدارک فوق را باید به صورت اصل و کپی تقدیم سفارت مکزیک نمایند.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مکزیک

به طور کلی، تحصیل و زندگی در مکزیک بسیار مقرون به صرفه است. بررسی هزینه تحصیل در مکزیک نشان می دهد شهریه دانشگاه های این کشور به صورت زیر است:

شهریه دانشگاه در رشته مهندسی هوافضا در مکزیک

علاوه بر شهریه، دانشجویان باید در حین تحصیل در مکزیک از پس هزینه های زندگی خود نیز برآیند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه زندگی در مکزیک بر اساس فاکتورهایی مانند عادت های هزینه ای، شهر محل تحصیل و زندگی و نیز محل اقامت متفاوت است. هزینه های ماهانه برآورد شده یک شخص مجرد در مکزیک بدون در نظر گرفتن اجاره بها 9711.06MXN (پزوی مکزیک) معادل 474.38$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره بها نیز 34757MXN (پزوی مکزیک) معادل 1697.86$ (دلار آمریکا) است. به طور جالب توجهی، هزینه زندگی در مکزیک، به طور متوسط، 11.67% کم تر از ایران است؛ اجاره بها در مکزیک نیز به طور متوسط 15.90% کم تر از ایران می باشد. نمودار زیر توزیع هزینه ها در این کشور را نشان می دهد:

توزیع هزینه ها در کشور مکزیک

جدول زیر وضعیت اجاره بها در مکزیک را نشان می دهد:

تعداد اتاق و موقعیت آپارتماناجاره بها بر حسب پزوی مکزیکاجاره بها بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر8295.61MXN405.23$
آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر5410.35MXN264.29$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر16670.32MXN814.33$
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر12193.66MXN595.65$

همان طور که ملاحظه می شود، هزینه های زندگی در مکزیک مقرون به صرفه می باشد.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در مکزیک

بر اساس گزارش ارائه شده توسط وب سایت salaryexplorer فردی که به عنوان مهندس هوافضا در مکزیک کار کنند، معمولا ماهیانه حدود 41100MXN (پزوی مکزیک) درآمد دارد. بیش ترین و کم ترین حقوق دریافتی مهندسان هوافضا در مکزیک به صورت زیر می باشد:

حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در مکزیک

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره رشته مهندسی هوافضا در مکزیک و بهترین شهرهای مکزیک برای تحصیل با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *