ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در نروژ

رشته مهندسی هوافضا در نروژ

با توجه به این که نروژ دارای اقتصاد بزرگی است و این باعث می شود که فرصت های شغلی کارآموزی و فارغ التحصیلی بسیار خوبی در این کشور وجود داشته باشد، تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در نروژ را می توان گزینه ای عالی برای علاقه مندان به این رشته در سال 2021 دانست که مورد توجه بسیار است. البته این فقط یکی از مزایای تحصیل در این کشور پیشرفته اروپایی است و در ادامه مزایای بی شماری را که باعث می شود دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در نروژ باشند را معرفی خواهیم کرد.

در نروژ، انگلیسی به قدری به طور گسترده صحبت می شود که در شهرهایی مانند اسلو و برگن یافتن شغل حتی بدون دانستن زبان نروژی امکان پذیر است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در نروژ به شرح زیر تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در نروژ؟

بسیاری از دانشجویان بین المللی، تحصیل در نروژ را انتخاب می کنند و این جای تعجب ندارد. از آبشارهای باشکوه تا پایتخت پر جنب و جوش این کشور، یعنی اسلو، نروژ ذات واقعی اسکاندیناوی را به تصویر می کشد. بر خلاف برخی از کشورها، دانشجویان بین المللی می توانند خود را در هر شهری از نروژ، از جمله اسلو، استاوانگر، برگن و ترومسو بیابند. نروژ خانه برخی از دانشگاه های بزرگ مانند دانشگاه اسلو نروژ، دانشگاه برگن و دانشگاه قطب شمال ترومسو می باشد. این واقعیت که هیچ شهریه ای در دانشگاه های دولتی این کشور وجود ندارد جذابیت نروژ را بیش تر می کند. دانشجو از هر کجا که باشد و هر رشته ای که بخواند، در نروژ شهریه پرداخت نمی کند. به این ترتیب، دانشجویان می توانند در نروژ تحصیل در سطح جهانی را بدون پرداخت هزینه تجربه کنند.

گذشته از تحصیل، نروژ با داشتن جنگل ها و کوه های زیبایش همچنین بهشت عاشقان طبیعت است. زیبایی نروژ از موقعیت جغرافیایی آن ناشی می شود. این کشور از جنوب با سوئد، از جنوب شرقی با فنلاند و از شرق با روسیه و همچنین با اقیانوس اطلس و دریای نروژ هم مرز است. به طور کلی، نروژ چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد که در زیر آن ها را معرفی می کنیم:

مزایای تحصیل در نروژ

فرآیند اخذ پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در نروژ

نروژ پورتال ارائه درخواست مرکزی ندارد. در عوض، درخواست ها توسط متقاضیان به دانشگاه مورد نظر آن ها ارسال می شود. این بدان معنی است که الزامات و شرایط تحصیل از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر و از یک برنامه به برنامه دیگر متفاوت است. مدارک زیر معمولا مواردی هستند که متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ باید ارائه دهند:

  • فرم درخواست تکمیل شده از پورتال دانشگاه
  • کپی گذرنامه
  • کپی ریزنمرات
  • CV
  • مدرک زبان انگلیسی
  • دو توصیه نامه

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تمامی مدارک بین المللی در نروژ مورد قبول نیستند. در صورتی که مدرک متقاضی نیز جزو این موارد باشد وی باید در یک آزمون ورودی شرکت کند. در نروژ مهلت ارسال درخواست از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است اما متقاضی معمولا باید حداکثر تا فوریه، قبل از شروع برنامه، درخواست خود را ارسال کند.

فرآیند اخذ پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در نروژ

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در نروژ

نروژ بخشی از منطقه اقتصادی اروپا یا EEA می باشد. این بدان معنی است که اتباع EEA، EU (اتحادیه اروپا) و سوئیس می توانند آزادانه به نروژ نقل مکان کنند و تا زمانی که دوست دارند در آن اقامت داشته باشند. اما اتباع کشورهای دیگر برای تحصیل در نروژ به ویزا نیاز دارند. الزامات ویزای نروژ از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ، به طور کلی موارد زیر نیاز است:

  • پرداخت هزینه درخواست 4900NOK (کرون نروژ) معادل 580$ (دلار آمریکا)
  • نامه پذیرش
  • مدرکی که ثابت کند دانشجو بودجه کافی حداقل 126357NOK (کرون نروژ) معادل 15100$ (دلار آمریکا) در سال را دارد.
  • قرارداد اجاره
  • مدرکی که ثابت کند دانشجو بعد از تحصیل می تواند به کشور خود برگردد.
  • نامه ای که نشان می دهد دانشگاه متقاضی در NOKUT ثبت شده است.

متقاضی باید این اسناد و مدارک را به سفارت خانه یا کنسولگری نروژ در کشور خود ارائه دهد. اگر اسناد و مدارک به زبان نروژی یا انگلیسی نیستند، لذا باید به یکی از این زبان ها ترجمه رسمی شوند. سفارت خانه ها و کنسولگری های دانمارک و سوئد نیز می توانند درخواست ها برای نروژ را پردازش کنند. ویزای تحصیلی نروژ به دانشجو امکان می دهد تا در طول ترم حداکثر بیست ساعت در هفته و در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کند. همچنین نروژ بخشی از حوزه شنگن بدون کنترل مرز است. این بدان معنی است که دانشجو می تواند آزادانه به هر کشور دیگری در این حوزه برود.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در نروژ

فردی که در نروژ به عنوان مهندس هوافضا کار می کند معمولا در حدود 760000NOK (کرون نروژ) در سال درآمد دارد. این رقم متوسط حقوق سالانه مهندسان هوافضا در این کشور اروپایی را نشان می دهد. بر همین اساس، متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در این کشور 63400NOK (کرون نروژ) می باشد. محدوده حقوق سالانه دریافتی مهندسان هوافضا در نروژ به صورت زیر می باشد:

حقوق سالانه مهندسان هوافضا در نروژ

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ارقام فوق شامل مزایایی مانند حق مسکن می باشد. همچنین باید خاطر نشان ساخت که حقوق مهندسان هوافضا بر اساس عواملی مانند تجربه، مهارت، جنسیت و غیره متغیر است.

پاسخ به چند سوال پیرامون رشته مهندسی هوافضا در نروژ

در این بخش به چند سوال در مورد رشته مهندسی هوافضا در نروژ پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در نروژ چه مبلغی است؟ به طور کلی، تحصیل در نروژ رایگان است و دانشجویان فارغ از ملیت و رشته تحصیلی خود به اکثر دانشگاه های دولتی نروژ شهریه ای پرداخت نمی کنند. دانشجویان فقط باید هزینه اتحادیه دانشجویی را به دانشگاه های خود پرداخت کنند.
  • آیا می توان در دانشگاه ترومسو نروژ به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا پرداخت؟ بله، دانشگاه معروف و معتبر ترومسو یا قطب شمال نروژ که جزو بهترین دانشگاه های این کشور است و در رنکینگ های بین المللی معتبر دارای رتبه می باشد (برای مثال، در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2021 دارای رتبه 351 است)، به ارائه رشته مهندسی هوافضا به علاقه مندان می پردازد.
  • مزایا و معایب تحصیل در نروژ در رشته مهندسی هوافضا کدامند؟ آموزش با کیفیت بالا، کار ضمن تحصیل، فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی و مدارک تحصیلی مورد قبول در سطح بین المللی از جمله مزایای تحصیل در این رشته در نروژ هستند. از معایب تحصیل در این کشور اروپایی می توان به هزینه بالای زندگی در آن اشاره کرد.
  • هزینه زندگی در نروژ در حین تحصیل رشته مهندسی هوافضا چه مبلغی است؟ برای برآمدن از پس هزینه های زندگی در نروژ دانشجویان بین المللی بطور متوسط باید دارای بودجه ای معادل 800€ تا 1400€ (یورو) باشند.

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره رشته مهندسی هوافضا در نروژ و کار پس از تحصیل در نروژ با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *