ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در پرتغال

رشته مهندسی هوافضا در پرتغال

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در پرتغال از طریق موسسات آموزشی نظیر Universidade Lusófona و Instituto Superior Técnico امکان پذیر است. آنچه که در مورد آموزش پرتغال می توان به علاقه مندان رشته مهندسی هوافضا گفت این است که چراغ راه خلاقیت و ابتکار می باشد. متقاضیان تحصیل در پرتغال در حین تحصیل در رشته مورد علاقه خود در این کشور اروپایی می توانند از مزایای تحصیل و زندگی در آن نیز بهره مند شوند، از جمله این که می توانند در حین تحصیل کار کنند و زبان پرتغالی بیاموزند. دانشجویان می توانند با بهره مندی از کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه های پرتغال به زبان انگلیسی تحصیل کنند. همچنین، پرتغال کشوری صلح آمیز است و کیفیت زندگی در آن بالاست. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در پرتغال به شرح زیر تهیه نموده است.

معرفی رشته مهندسی هوافضا در پرتغال

مهندسی هوافضا یک رشته میان-رشته ای است که بر روی طراحی، توسعه، آزمایش و ساخت فضاپیما، هواپیما، ماهواره و موشک متمرکز است. در طول دوره مهندسی هوافضا، دانشجویان در مورد توسعه و بهبود سیستم های پیشرانه، آزمایش مقاومت مواد و اجزای مختلف و یافتن راه هایی برای سریع تر و کارآمدتر کردن هواپیما یاد می گیرند. دانشجویان می توانند در یکی از تخصص های مهندسی هوافضا مانند آیرودینامیک، پیشرانه، متریال های هوافضا، سازه ها و غیره بر روی توسعه مهارت های خود تمرکز کنند. در پرتغال نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته، رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه های این کشور برای علاقه مندان داخلی و خارجی ارائه می گردد و متقاضیان بین المللی می توانند برای تحصیل در پرتغال درخواست ارائه دهند. در بخش های زیر به عنوان نمونه رشته مهندسی هوافضا را در سطوح مختلف تحصیل در پرتغال معرفی می کنیم.

معرفی کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در Universidade Lusófona پرتغال

برنامه کارشناسی (B.Sc.) مهندسی هوافضا در Universidade Lusófona یا دانشگاه علوم انسانی و فناوری های Lusophone در شهر لسیبون (پایتخت و یکی از بهترین شهرهای پرتغال برای تحصیل) 36 ماه به طول می انجامد و زبان آموزش آن انگلیسی است. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت می باشد و در محل دانشگاه انجام می گیرد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
امکان ارسال درخواست در هر زمانی وجود دارد.سپتامبر 2021

برای ورود به این برنامه، متقاضیان باید مقطع دوازدهم دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانده باشند. برنامه مهندسی هوافضای Universidade Lusófona آموزش عمومی در زمینه های اساسی مهندسی ارائه می دهد. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • حسابان I
  • تجزیه و تحلیل مدار
  • شیمی عمومی
  • جبر خطی
  • مکانیک و امواج
  • الگوریتم ها و برنامه نویسی

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 614€ (یورو) در سال می باشد که بر اساس شهریه 307€ (یورو) در هر ترم در طول سه سال است. همچنین دانشجویان باید هزینه های زندگی در شهر لیسبون را نیز در نظر بگیرند که 630€ تا 1123€ (یورو) در ماه می باشد. هزینه های زندگی شامل کل هزینه های ماهانه است که محل اقامت، حمل و نقل عمومی، خدمات رفاهی (برق، اینترنتی)، کتاب ها و مواد غذایی را پوشش می دهد.

معرفی کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در Universidade Lusófona پرتغال

معرفی کارشناسی ارشد پیوسته رشته مهندسی هوافضا در Técnico پرتغال

برنامه کارشناسی ارشد (M.Sc.) پیوسته مهندسی هوافضا در Instituto Superior Técnico که به طور عامیانه با نام Técnico شناخته می شود، ترکیبی از فناوری های پیشرفته ای است که قرن بیستم را متمایز می سازند؛ این فناوری ها در انواع مختلف وسایل نقلیه مانند هواپیماها، هلیکوپترها، هواپیماهای رباتی، سفینه های فضایی و ماهواره ها تحقق می یابند. طول این برنامه 60 ماه است. تحصیل در آن به صورت تمام وقت بوده و در محل دانشگاه انجام می گیرد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
دانشجویان بین المللی: قبل از جولای 2021سپتامبر 2021
دانشجویان EU /EEA: قبل از آگوست 2021

زبان آموزش برنامه کارشناسی ارشد پیوسته مهندسی هوافضا در Técnico انگلیسی می باشد و هزینه تحصیل در آن برای دانشجویان بین المللی 7000€ (یورو) در سال است. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • طراحی هوافضا
  • Aeroelasticity
  • سازه های هواپیما
  • طراحی بهینه هواپیما
  • سیستم های کنترل ترافیک هوایی
  • هوش مصنوعی و سیستم های تصمیم گیری

این دوره مهندسی هوافضای Instituto Superior Técnico به مهندسان هوافضا این امکان را می دهد که در تمام مراحل چرخه حیات یک وسیله نقلیه، از زمان تصور و پروژه آن، تا بهره برداری و نگهداری، آزمایش ها و تولید آن، مداخله کنند. این دوره از امکانات رایانه ای IST، به ویژه آزمایشگاه های گروه های مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر استفاده می کند.

معرفی دکتری رشته مهندسی هوافضا در Técnico پرتغال

شروع برنامه 5 ساله مهندسی هوافضا در Instituto Superior Técnico در سال 1992 با ایجاد بخش مکانیک هوافضا (SMA) در دپارتمان مهندسی مکانیک (DEM)، که فعالیت های اصلی آن آموزش و پژوهش در علوم و فنون هوانوردی و فضا می باشد، پشتیبانی شد. برنامه دکتری (Ph.D.) مهندسی هوافضای Técnico به صورت تمام وقت می باشد و 36 ماه (معادل 3 سال) به طول می انجامد. زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و تحصیل در آن در محل دانشگاه انجام می شود. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
دانشجویان بین المللی: قبل از جولای 2021سپتامبر 2021
دانشجویان EU /EEA: قبل از آگوست 2021

برخی از دروس ارائه شده در برنامه دکتری مهندسی هوافضا در Técnico عبارتند از:

  • مباحث پیشرفته مکانیک سیالات محاسباتی
  • دینامیک محاسباتی
  • مکانیک جامدات محاسباتی
  • شبیه سازی پرواز
  • ارتعاشات مکانیکی
  • بهینه سازی طراحی چند رشته ای

دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند برای این برنامه دکتری آموزشی درخواست ارائه دهند البته با اخذ قبولی در دوره تحصیلات پیشرفته، که در مجموع واحدهایی بین 30 تا 60 ECTS اعطا می کند و به دنبال آن کارهای تحقیقاتی، توسعه ای و نوآورانه پیشرفته که منتهی به رساله (پایان نامه دکتری) می شود. در کل، این دوره سه سال طول می کشد. هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 7000€ (یورو) در سال است. دارندگان مدرک دکتری مهندسی هوافضا واجد شرایط فعالیت های آموزشی و پژوهشی، به عنوان مثال در موسسات آموزش عالی، آزمایشگاه های تحقیقاتی و صنایع هستند.

وضعیت شغلی و درآمد متخصصان رشته مهندسی هوافضا در پرتغال

نه فقط در پرتغال، بلکه در هر کشوری، فارغ التحصیلان مهندسی هوافضا می توانند فرصت های شغلی مختلفی را در نیروهای مسلح، شرکت های هواپیمایی، سازمان های هوانوردی-هواپیمایی و سایر زمینه ها پیدا کنند. برخی از مشهورترین مشاغل هوافضا عبارتند از طراح هواپیما/ فضاپیما، مهندس هوافضای ارتش، تکنسین هوافضا و مهندس تعمیر و نگهداری. در صورت استخدام به عنوان مهندس هوافضا در پرتغال، فرد معمولا ماهیانه حدود 3530€ (یورو) درآمد کسب می کند. محدوده حقوق مهندسان هوافضا در پرتغال به شرح زیر است:

محدوده حقوق مهندسان هوافضا در پرتغال

با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که متوسط حقوق سالانه یک مهندس هوافضا در پرتغال 42400€ می باشد. در مورد متوسط حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در پرتغال (یعنی 3530€ (یورو) در ماه) باید گفت که این رقم شامل حق مسکن، حق حمل و نقل و سایر مزایا است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که حقوق مهندسان هوافضا بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.

به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در پرتغال توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار بعد از تحصیل در پرتغال با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *