ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در چک

رشته مهندسی هوافضا در چک

رشته مهندسی هوافضا در چک از جمله رشته هایی است که دستیابی به آن به دلیل محدودیت های تعداد دانشگاه های ارائه کننده بسیار دشوار است. اگر کسی به دنبال آن است که مسیر مهاجرت خود به چک را برای تحصیل در این رشته هموار سازد، باید رزمه تحصیلی قدرتمندی را در اختیار داشته باشد تا بتواند رقبای خود در مسیر اخذ پذیرش تحصیل را کنار گذاشته و به خواسته خود در این مسیر برسد.

هزینه های تحصیل در کشور چک به طور کلی به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر نسبت به تحصیل در این مسیر گام بردارند. از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز به نسبت کشورهای مطرح اروپایی نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که می توان کمتر دانشجویی در این کشور یافت که دغدغه او چیزی به غیر از تحصیل باشد. به دلیل اهمیت بالایی که تحصیل در چک در سال های اخیر پیدا کرده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در چک خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های جمهوری چک چگونه است؟
  • آیا می توان برای تامین هزینه های زندگی در جمهوری چک ضمن تحصیل کار کرد؟
  • درآمد یک مهندس هوافضا در کشور جمهوری چک چگونه است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در جمهوری چک

از جمله موضوعاتی که باید در رابطه با تحصیل در جمهوری چک به آن توجه ویژه ای داشته باشید، دانشگاه ها و موسسات علمی هستند که در این کشور به شما اجازه تحصیل را خواهند داد. در جمهوری چک 2 دانشگاه مختلف وجود دارد که امکان تحصیل در رشته مهندسی هوافضا را برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند و تحصیل در هریک از آن ها دارای شرایط خاص خود است. بهترین دانشگاه جمهوری چک برای تحصیل در این رشته، دانشگاه چارلز در پراگ است این دانشگاه در رده بندی کلی جهان جایگاه 210 جهان را به دست آورده است که یکی از دلایل این قدرت علمی آن، رشته مهندسی هوافضا است. این رشته تحصیلی در این دانشگاه جایگاه 146 جهان را به خود اختصاص داده است و یکی این دانشگاه را به یکی از برترین دانشگاه های جهان در این رشته تبدیل کرده است.

دانشگاه تکنولوژی برنو یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور چک برای تحصیل در این رشته است. این دانشگاه که در سال 1899 افتتاح شد امروز میزبان بیش از 18000 دانشجو است و به صورت اختصاصی به ارائه دروس مرتبط با رشته های مهندسی می پردازد و به همین دلیل یکی از پرمخاطب ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در کلیه رشته های مهندسی است.

به طور کلی تحصیل در جمهوری چک به دو زبان انگلیسی و زبان رسمی چک امکان پذیر است اما برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در این کشور تنها می توانید به زبان رسمی این کشور به ادامه تحصیل بپردازید و این نکته را می توان یکی از نکات منفی در این رابطه دانست.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در جمهوری چک

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در چک

یکی از نکات مثبت در رابطه با اعزام دانشجو به چک آن است که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار مقرون به صرفه تر است و به همین دلیل است که دانشجویان بسیار زیادی تمایل به تحصیل در این کشور نیمه پیشرفته اروپایی دارند.

برای تحصیل در جمهوری چک، به طور کلی می توان با 200€ تا 18000€ (یورو) در سال به تحصیل پرداخت و همه چیز در این رابطه به دانشگاه و همچنین رشته تحصیلی فرد بستگی دارد. برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در این کشور و در دانشگاه چالز، دانشجویان بین المللی نیاز به پرداخت هزینه ای در حدود 8500€ (یورو) در سال خواهند داشت.

از طرف دیگر دانشجویان باید به شدت نسبت به تامین هزینه های زندگی خود در این کشور حساس باشند. هزینه زندگی دانشجویی در کشور چک به عوامل بسیار زیادی وابسته است اما به طور کلی می توان چنین گفت که 300€ تا 650€ (یورو) برای گذراندن زندگی در این کشور کفایت می کند. دانشجویانی که خوابگاه دانشجویی را انتخاب می کنند، هزینه ای بالغ بر 125€ (یورو) در ماه پرداخت می کنند در حالی که اجاره یک خانه شخصی می تواند تا دوبرابر این مبلغ هزینه دربر داشته باشد. باتوجه به اینکه دانشجویان در کشور چک اجازه کار در این کشور را دارند، بخشی از هزینه های زندگی آن ها از این طریق قابل تامین است.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در چک

یکی از مسائل بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، درآمدی است که یک مهندس هوافضا در این کشور در اختیار دارد. خوشبختانه در کشور چک این اجازه به دانشجویان خارجی داده شده است تا در صورتی که تحصیلات خود را به پایان برسانند، اجازه جستجوی کار در این کشور را داشته باشند و در صورتی که به شغل مورد نظر خود در این کشور دست پیدا کنند، قادر خواهند بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و اقامت این کشور را به دست آورند. این اقامت را می توان به خانواده نیز منتقل کرد و این یک امتیاز بزرگ است.

افرادی که در جمهوری چک به عنوان مهندس بخش صنایع هوایی به کار مشغول می شوند، از درآمد بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود و خانواده را در این کشور تامین کنند. در نمودار زیر می توانید اطلاعات جامعی در خصوص میزان درآمد این افراد در چک به دست آورید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در چک

نمودار فوق به خوبی نشان دهنده ادعایی است که پیش تر به آن اشاره داشتیم. در نظر داشته باشید که جمهوری چک یکی از کشورهای درجه اول اروپا برای تحصیل به شمار نمی آید اما می تواند این فرصت را در اختیار شما قرار دهد که زندگی در بهترین کشورهای جهان را تجربه کنید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا شما را در مسیر رسیدن به خواسته های تحصیلی در سراسر کشورهای مطرح و پیشرفته جهان همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *