ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در چین

رشته مهندسی هوافضا در چین

اگر به دنبال تحصیل رشته مهندسی هوافضا در چین هستید، انتخاب شایسته ای را انجام داده اید و می توانید به سرعت در این رشته پیشرفت کنید. هزینه های تحصیل در چین به نسبت بسیاری از کشورهای جهان مقرون به صرفه تر است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا این کشور را انتخاب کنند. از سوی دیگر تحصیل در چین به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر شده است و دانشجویان می توانند از این طریق با سهولت بیشتری به ادامه تحصیل بپردازند.

البته این تنها دلیل افراد برای انتخاب رشته هوافضا در چین نیست چراکه دانشگاه های چین توانسته اند در جایگاه بسیار مناسبی از این لحاظ قرار گیرند و این خود اصلی ترین عامل برای جذابیت تحصیل در این رشته در چین بوده است. دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل در رشته علوم هوایی در چین درخواست به ثبت می رسانند اما به دلیل محدودیت ثبت نام دانشجویان بی المللی در چین، همه آن ها نمی توانند تا پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند. به دلیل جذابیت بسیار بالایی که شرایط تحصیل در چین دارد، در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است، تلاش خواهیم کرد تا شرایط اخذ مدرک مهندسی هوافضا در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در چین برای دانشجویان رشته هوافضا چه مقدار است؟
  • زبان تحصیل در چین چیست؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور چین چگونه است؟
  • متخصصین رشته هوافضا در کشور چین به چه درآمدی در این کشور دسترسی خواهند داشت؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در چین

پیش از این که چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید، بهتر است تا در رابطه با دانشگاه های این کشور نیز تحقیقات لازم را انجام دهید تا دریابید که آیا تحصیل در این کشور از ارزش کافی برخوردار است یا خیر؟! و اینکه آیا رزومه تحصیلی شما امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور را فراهم می آورد یا خیر؟!

دانشگاه پکن با قرار گرفتن در رتبه 50 در رشته مهندسی هوافضا را می توان به عنوان بهترین دانشگاه چین در این رشته معرفی کرد که در جایگاه جهانی و کلی نیز رتبه 51 بهترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه تسینگوا که در شهر پکن واقع شده است، رتبه 28 بهترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است اما در رشته مهندسی هوافضا جایگاهی بهتر از 143 جهان را نتوانسته تا ازآن خود کند. دانشگاه علوم و تکنولوژی چین نیز با قرار گرفتن در جایگاه 149 دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در جهان، سومین دانشگاه برتر این کشور در رشته فوق الذکر است. دانشگاه نانجینگ نیز چهارمین و آخرین دانشگاهی است که در جمع 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه جایگاه 187 جهان در رشته مهندسی هوافضا را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی کلی جایگاه 148 جهان را در اختیار دارد.

همانطور که مشاهده کردید بر خلاف باورهای عمومی تحصیل در چین و دانشگاه های برتر این کشور به سادگی امکان پذیر نیست و دانشجویان با رزومه های قوی می توانند شرایط تحصیل در این کشور را پیدا کنند.

موسسات علمی ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در چین

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در چین

یکی از مسائلی که دانشجویان بین المللی باید توجه بسیار زیادی به آن داشته باشند، هزینه هایی است که سالیانه باید به دانشگاه پرداخت کنند. شهریه دانشجویان خارجی در رشته هوافضا در کشور چین به طور متوسط در حدود 2700€ تا 11200€ (یورو) متغیر است و به شدت به دانشگاهی که در آن پذیرش دریافت می شود وابستگی دارد. دانشجویان در چین به ندرت می توانند به بورسیه تحصیلی دسترسی داشته باشند اما کمک هزینه هایی برای دانشجویان نخبه در دانشگاه های چین وجود دارد.

برای اینکه بتوان به درستی در رابطه با هزینه های زندگی در چین صحبت کرد ابتدا باید مشخص شود که شما در کدام شهر قصد سکونت دارید. برای مثال زندگی در شهر پکن می تواند تا 1000€ (ِیورو) در ماه برای دانشجویان هزینه در برداشته باشد که تقریبا مانند هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در کشورهای مطرح اروپایی است.

دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در بسیاری از استان های چین امکان کار دانشجویی نیز وجود ندارد پس تمامی هزینه های مربوط به یک زندگی دانشجویی در چین باید از پس انداز افراد تامین شود. هرگونه تخلف از قوانین در چین با برخورد شدید مقامات این کشور روبرو خواهد شد و می تواند تا اخراج از این کشور و ممنوعیت ورود دوباره نیز پیش رود.

درآمد مهندسین علوم فضایی در کشور چین

خوشبختانه در کشور چین این فرصت به دانشجویان خارجی داده می شود که پس از پایان دوره تحصیلی خود، در صورتی که بتوانند شغلی مناسب برای خود پیدا کنند، اقامت خود را به اقامت کاری تغییر داده و در این کشور بمانند. دانشجویان رشته هوافضا در کشور چین از شانس بسیار بالایی در این کشور برخوردارند تا بتوانند ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورده و اقامت خود را به اقامت بلند مدت در چین تغییر دهند.

به نسبت افرادی که در کشورهای پیشرفته اروپایی مشغول به کار هستند، نمی توان درآمد شاغلین این حوزه در چین را بالا ارزیابی کرد اما به نسبت شهروندان چینی، این افراد از سطح درآمد بالاتری برخوردار هستند و به طور کلی رفاه اجتماعی ایشان نیز بیشتر از سایرین است. در نمودار زیر، متوسط درآمد نیروی کار در حوزه هوافضا در کشور چین به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در چین

از نمودار فوق به خوبی می توان دید که یک مهندس رشته هوافضا در چین قادر خواهد بود تا هزینه های زندگی خود و خانواده خود را در این کشور تامین کند و دغدغه مالی در این رابطه نداشته باشد. شما نیز در صورتی که تمایل به تحصیل در کشور چین بخصوص در رشته مهندسی هوافضا دارید، یا می خواهید مقصدی مناسب برای تحصیل خود انتخاب کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به تجربه خود و بررسی رزومه تحصیلی شما، بهترین گزینه را در دسترس شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *