ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا

رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا

رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا در دانشگاه های معتبری مانند Universidad Pontificia Bolivariana و Universidad del Valle ارائه می شود. کلمبیا بعد از برزیل دومین کشور پرجمعیت آمریکای جنوبی است و اقتصاد آن در حال رشد است. بیش از 40 دانشگاه این کشور در رتبه بندی های آمریکای لاتین حضور داشته اند. کلمبیا با دروازه ای به سمت آند و آمازون، از مناظر زیبایی برخوردار است. برای تحصیل بیش از سه ماه در کلمبیا، دانشجویان باید ویزای دانشجویی کلمبیا (TP-3) را دریافت کنند. بدین منظور متقاضی باید گواهی ثبت نام ارائه دهد و ثابت کند که قبلا شهریه خود را پرداخت کرده است.

پس از دریافت ویزای دانشجویی، متقاضی باید ظرف پانزده روز برای دریافت Cedula یعنی کارت شهروندی کلمبیا ثبت نام کند و در غیر این صورت ممکن است با جریمه مواجه شوند. آموزش در دانشگاه های کلمبیا معمولا به زبان اسپانیایی انجام می شود و از متقاضیان خواسته می شود تا مدارکی مبنی بر توانایی خود در صحبت کردن به زبان اسپانیایی در حد لازم ارائه دهند یا در آزمون زبان تهیه شده توسط دانشگاه شرکت کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا به شرح زیر تهیه نموده اند.

تحصیل در کشور کلمبیا

کلمبیا، بعد از برزیل، آرژانتین و پرو، چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است که با پاناما، ونزوئلا، برزیل، اکوادور، پرو، دریای کارائیب و اقیانوس آرام هم مرز است. جمعیت کلمبیا تقریبا 48000000 نفر است. پایتخت، بزرگ ترین شهر و یکی از بهترین شهرهای کلمبیا برای تحصیل بوگوتا است. زبان اصلی این کشور اسپانیایی و واحد پول آن پزوی کلمبیا است. عمده صادرات آن شامل روغن، قهوه، زغال سنگ، طلا، موز، گل، زمرد، شکر و محصولات پنبه ای است. کلمبیا تنها کشوری در آمریکای جنوبی است که هم در اقیانوس آرام و هم در دریای کارائیب دارای خط ساحلی است. این کشور منبع اصلی زمرد در جهان است و قهوه آن شهرت جهانی دارد. همچنین، کلمبیا دومین کشور دارای تنوع زیستی در جهان است؛ گونه های پرندگان آن بیش از کل اروپا و آمریکای شمالی است.

کلمبیا چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد، از کیفیت بالای آموزشی و تحصیل به زبان انگلیسی گرفته تا زندگی شبانه و طبیعت زیبا. کیفیت آموزش کلمبیا یکی از نقاط قوت این کشور است. آموزش تحصیلات عالی در دانشگاه های این کشور در سطح کلاس جهانی ارائه می شود. بسیاری از دانشگاه های کلمبیا جزو برترین دانشگاه های آمریکای لاتین هستند. همچنین، بر اساس رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 شش دانشگاه کلمبیا در این رنکینگ رتبه کسب کرده اند.

دانشگاه هارتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2021)
Pontificia Universidad Javeriana426
University of the Andes227
Universidad Nacional de Colombia259
Universidad Pontificia Bolivariana651
Universidad del Rosario751
Universidad del Valle801

کلمبیا به دلایل زیر دانشجویان خارجی زیادی را جذب خود می کند:

دلایل تحصیل در کلمبیا

علاوه بر سفر و دیدن زیبایی های طبیعت، دانشجویان همچنین می توانند حین تحصیل در کلمبیا از حضور در کارناوال Barranquilla نیز لذت ببرند. این کارناوال پس از ریودوژانیروی برزیل دومین کارناوال معروف جهان است.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا

برخی از موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا عبارتند از:

  • Universidad Del Valle en Cali (MaestrÍa en IngenierÍa)
  • Universidad de San Buenaventura en Bogota D.C. MaestrÍa en IngenierÍa Aeroespacial
  • Universidad Pontificia Bolivariana en MadellÍn
  • Universidad Los Libertadores en Bogota D.C.
  • Universidad de Antioquia en MedellÍn.

Universidad del Valle که Univalle نیز نامیده می شود یک دانشگاه دولتی، دپارتمانی، آموزشی و پژوهشی است که اساسا در شهر Cali در Valle del Cauca در کلمبیا مستقر است. این دانشگاه با بیش از 30000 دانشجو از نظر جمعیت دانشجویی در جنوب غربی کلمبیا بزرگ ترین موسسه آموزش عالی و در کل این کشور سومین دانشگاه بزرگ آن است.

Universidad Pontificia Bolivariana که به عنوان UPB نیز به آن اشاره می شود یک دانشگاه خصوصی در کلمبیا است که پردیس اصلی آن در MedellÍn قرار دارد، جایی که در سال 1936 تاسیس گردید. در حال حاضر، این دانشگاه پردیس هایی در شهرهای دیگر کلمبیا، مانند بوگوتا، بوکارامانگا، مونتریا و پالمیرا دارد. از ژانویه 2021، این دانشگاه جمعیت دانشجویی خود را در سراسر کشور 26000 نفر تخمین زده است.

Universidad de Antioquia که UdeA نیز نامیده می شود یک دانشگاه دولتی، دپارتمانی، آموزشی و پژوهشی است که در ابتدا در شهر MedellÍn در Antioquia در کلمبیا تاسیس گردید و دارای پردیس های منطقه ای در آمالفی، آند، انویگادو، پورتو بریو، سانتافه د آنتیوکیا، توربو و چند جای دیگر است. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه دپارتمانی کلمبیا و یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه همچنین به دلیل دانشکده معتبر پزشکی خود مشهور است که به عنوان یکی از بهترین دانشکده های پزشکی کلمبیا شناخته می شود.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا

هزینه های لازم برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا

شهریه ای که دانشجویان باید در کلمبیا پرداخت کنند بستگی به نوع موسسه یعنی دولتی یا خصوصی بودن آن دارد. در دانشگاه های دولتی کلمبیا، شهریه ها معمولا در حدود 2000000COP (پزوی کلمبیا) معادل 970$ (دلار آمریکا) در هر ترم است. و دانشگاه های خصوصی به طور معمول در هر ترم از 2000000COP تا 11000000COP (پزوی کلمبیا) معادل 970$ تا 5330$ (دلار آمریکا) شهریه می گیرند. بر اساس سایت معتبر numbeo، هزینه زندگی در کلمبیا به طور متوسط در حدود 57% کم تر از هزینه زندگی در آمریکا است.

هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در کلمبیا 1460220.40COP (پزوی کلمبیا) معادل 399.71$ (دلار آمریکا) برآورد می شود؛ البته این رقم بدون در نظر گرفتن اجاره بها می باشد. هزینه های ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره بها نیز 5043364COP (پزوی کلمبیا) معادل 1380.55$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. جدول زیر وضعیت اجاره بها در این کشور را نشان می دهد:

تعداد اتاق و وضعیت آپارتماناجاره بها بر حسب پزوی کلمبیااجاره بها بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر997316.42COP273.00$
آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر765846.73COP209.64$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1712845.42COP468.87$
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر1362363.05COP372.93$

مطابق آمار، هزینه زندگی در کلمبیا به طور متوسط 27.61% کم تر از ایران است. اجاره بها در کلمبیا نیز به طور متوسط 45.28% کم تر از ایران است.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در کلمبیا

فردی که در کلمبیا به عنوان مهندس هوافضا کار می کند معمولا حدود 5740000COP (پزوی کلمبیا) در ماه حقوق دریافت می کند. به این ترتیب، متوسط حقوق سالانه یک مهندس هوافضا در کلمبیا 68800000COP (پزوی کلمبیا) می باشد. محدوده حقوق دریافتی مهندسان هوافضا در کلمبیا به صورت زیر می باشد:

حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در کلمبیا

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره رشته مهندسی هوافضا در کلمبیا و کار پس از تحصیل در کلمبیا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *