ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی از جمله رشته های پرمتقاضی در دامنه وسیع رشته های مهندسی است و علاقمندان بسیاری در داخل و خارج کشور دارد. رشته مهندسی کامپیوتر یکی از پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی در جهان است و با توجه به پیشرفت های مختلفی که در زمینه تکنولوژی در جهان صورت گرفته است این رشته به شدت در تمامی نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است و همواره مهندسین کامپیوتر یکی از گروه های کاری هستند که در کشورهای پیشرفته شغل آن ها مورد نیاز است و شرکت های برتر جهان به افراد نخبه در این زمینه نیاز خواهند داشت.

کشور اسلوونی یکی از کشورهای شرقی اروپا است که با توجه به هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، نظر بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را به خود جلب کرده است. افرادی که رشته مهندسی کامپیوتر را در این کشور انتخاب می کنند گزینه های محدودی را در اختیار خواهند داشت و این مسئله ای است که دانشجویان باید به آن دقت داشته باشند چراکه می تواند موجب دشوارتر شدن پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه شود چراکه ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی در حداقل قرار دارد. به منظور کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چه مقدار است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان این رشته در اسلوونی چیست؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در اسلوونی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

یکی از مهم ترین مزیت های انتخاب اسلوونی به عنوان مقصد تحصیلی آن است که علاقمندان نیازی به فراگیری زبان رسمی اسلوونی نخواهند داشت. به بیان ساده تر، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا به اختیار خود، در این کشور به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و این مسئله ای است که به شدت می تواند بر جذابیت یک کشور به عنوان مقصد تحصیل بیافزاید. افرادی که برنامه مهاجرتی بلند مدت خود را از مسیر تحصیل در اسلوونی طراحی کرده اند، می توانند از مزایای بیشتری در این مسیر استفاده کنند.

سیستم آموزش در کشور اسلوونی در آموزش عالی از سیستم بولونیا پیروی می کند و به طبع آن مقاطع تحصیلی به سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تبدیل می شوند که به سیستم آموزش 3-2-3 معروف هستند. یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی آن است که دانشجویان بلافاصله پس از دریافت مدرک تحصیلی خود قادر خواهند بود وارد بازار کار شوند چراکه شرایط بازار این کشورها برای ورود نیروی کار بسیار مناسب است. دانشگاه لوبلیانا در کشور اسلوونی برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است و در نظر QS توانسته است رتبه 401 جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسلوونی

یکی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در کشور اسلوونی به همراه دارد، هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای است که دانشجویان بین المللی با آن روبرو خواهند شد. دانشگاه های اسلوونی که وابسته به بخش های خصوصی هستند، سالیانه مبلغی بیش از 10000$ (دلار) را به عنوان شهریه از دانشجویان نه تنها در رشته مهندسی کامپیوتر بلکه در سایر رشته ها دریافت می کنند و به همین دلیل است که نمی توان به متقاضیان توصیه کرد که چنین دانشگاه هایی را برای تحصیل در اسلوونی انتخاب کنند. شهریه دانشگاه برای دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های دولتی کشور اسلوونی در حدود 3800$ تا 5000$ (دلار) در سال است و این مسئله می تواند این کشور را به یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای تحصیل تبدیل کند.

نکته قابل تامل دیگر در خصوص شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در اسلوونی آن است که دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور به هزینه های بسیار محدودی نیاز خواهند داشت. یک دانشجوی خارجی با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 550€ (یورو) به راحتی می توانند هزینه های کلی زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند کما اینکه با در اختیار داشتن بودجه ای کمتر نیز می توان بسیاری از نیازهای روزانه را برطرف کرد.

خوشبختانه دولت اسلوونی به دانشجویان خارجی این اجازه را داده است تا به منظور تامین هزینه های زندگی خود در این کشور، به کار دانشجویی مشغول شوند و از این طریق توان پرداخت بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را داشته باشند. در چنین شرایطی است که می توان گفت تنها دغدغه دانشجویان خارجی در کشور اسلوونی از نظر مالی، تامین هزینه های دانشگاهی است.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در اسلوونی

مهاجرت یک پدیده قانونی است و برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط زندگی در این کشور به عنوان یک شهروند خارجی باید قوانین این کشور را به خوبی پیگیری کرد. در کشور اسلوونی به دانشجویان خارجی اجازه داده می شود تا در صورت امضای قرارداد کاری، اقامت موقت خود را در این کشور به دست آورند و این اقامت در آینده می تواند به اقامت دائم و سپس اخذ پاسپورت کشور اسلوونی تبدیل شود.

لازم به یادآوری نیست که مهندسین کامپیوتر در سراسر جهان به درآمد بسیار مناسبی دسترسی دارند و شرایط در کشور اسلوونی نیز متفاوت از سایر نقاط جهان نیست. در چنین شرایطی مهندسین کامپیوتر در اسلوونی قادر خواهند بود تا از طریق درآمد ماهانه خود در این کشور شرایط مناسبی از نظر اقتصادی برای خود و یک خانواده 4 نفره ایجاد نمایند. در نمودار زیر متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در اسلوونی مشخص شده است.

درآمد ماهانه مهندسین کامپیوتر در کشور اسلوونی

در چنین شرایطی اگرچه درآمد مهندسین کامپیوتر اسلوونی به نسبت بسیاری از کشورهای جهان کمتر به نظر می رسد، اما باید در نظر داشت که این مبلغ می تواند برای زندگی در این کشور بسیار مناسب باشد. شرایط تحصیل در این کشور نیز به نسبت مناسب است و به همین دلیل است که می توان گفت اسلوونی مقصدی نسبتا مناسب برای مهاجرت تحصیلی در رشته مهندسی کامپیوتر است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به برترین کشورهای جهان با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *