ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین در مقایسه با بسیاری از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان علاقه مند به این رشته مقرون به صرفه است. تحصیل در این کشور، در کنار هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، با آموزش باکیفیت نیز همراه است. در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی اوکراین را به عنوان مقصد تحصیل خود برگزیده اند و علت آن مزایای تحصیل در این کشور است که به سه مورد از آن اشاره نمودیم.

همچنین، اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور آسان است؛ دانشجویان پس از ورود به این کشور اروپای شرقی شهریه خود را پرداخت می کنند؛ برای اخذ پذیرش، نیازی به مدرک زبان انگلیسی مانند تافل و آیتلس نیست؛ و پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان شانس اقامت دائم و اسکان در اروپا را دارند. به علاوه، اوکراین برای تحصیل و زندگی کشور امنی به شمار می آید. مقاله حاضر به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است.

کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فنی ملی اوکراین مرکزی

این برنامه به زبان انگلیسی ارائه می شود و ترم های پذیرش این برنامه عبارتند از بهار (فوریه) و پاییز (سپتامبر). تحصیل در این برنامه 8 ترم به طول می انجامد. جدیدترین تاریخ آغاز این برنامه 1 سپتامبر 2021 است. هزینه تحصیل در هر ترم این برنامه 2000€ (یورو) می باشد. این برنامه توسط گروه مهندسی و برنامه نویسی کامپیوتر دانشگاه ارائه می شود. در حال حاضر، آقای Semenov Serhii Gennadievich مدیر این گروه آموزشی است. این گروه یکی از اولین و پیشروترین گروه های آموزشی در کشور اوکراین می باشد. این گروه متخصصان (برنامه نویسان، برنامه نویسان سیستم، مدیران سیستم) را در زمینه سیستم ها و شبکه های کامپیوتری، نرم افزارها و سخت افزارهای کامپیوتری، برنامه نویسی دستگاه های تلفن همراه و بازی های کامپیوتری و امنیت سایبری آموزش می دهد.

دانشگاه فنی ملی اوکراین مرکزی در شهر Kirovograd واقع است. این دانشگاه در سال 1929 تاسیس گردید. تعداد دانشجویان این دانشگاه 2500 نفر می باشد. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش ارائه می دهد.

نمای دانشگاه فنی ملی اوکراین مرکزی

دانشگاه فنی ملی اوکراین مرکزی دارای یک محیط تحصیلی بین المللی تا حد زیادی متنوع، صمیمی و متحد است (دانشجویانی از بیش از 50 کشور جهان در آن تحصیل می کنند)؛ از این رو، دانشجویان جدید می توانند به آسانی جذب شده و احساس در خانه بودن را داشته باشند. محوطه این دانشگاه دارای طراحی و سبکی مدرن با زیرساخت ها و امکانات قرن بیست و یکمی است.

رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف در اوکراین

در دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف، مهندسی کامپیوتر در گروه مهندسی کامپیوتر در برنامه سیستم ها و شبکه های کامپیوتری در تمامی سطوح آموزش عالی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ارائه می شود. مدت آموزش در دوره کارشناسی 4 سال، در دوره کارشناسی ارشد 2 سال و در دوره دکتری 4 سال است. اهداف فعالیت مهندسین سطح کارشناسی، سیستم های کامپیوتری سخت افزاری و نرم افزاری، شبکه ها و اجزای آن ها می باشد. پس از اتمام دوره کارشناسی، دانشجویان می توانند تحصیلات خود را جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد ادامه دهند. متخصصین سطح کارشناسی ارشد دارای دانش و مهارت های خاص برای انجام تحقیقات آموزشی و علمی و انجام وظایف مدیریتی هستند. مهندسی کامپیوتر ترکیبی از الکترونیک و علوم کامپیوتر است که تجهیزات کامپیوتری را مورد مطالعه قرار می دهد، از ریزپردازنده ها تا ابرکامپیوترها. برای آموزش دانشجویان، گروه به خوبی به تمام تجهیزات آزمایشگاهی لازم مجهز شده است.

نمای دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف در اوکراین

با انتخاب مناسب دروس، دانشجویان می توانند در سیستم های کامپیوتری، برنامه نویسی سیستم، ارتباطات کامپیوتری، فناوری های نتورکینگ، سیستم های تعبیه شده، تشخیص الگو، سیستم های خبره، سیستم های چندرسانه ای و سایر زمینه های صنعت فناوری اطلاعات تخصص داشته باشند. برنامه درسی گروه مهندسی کامپیوتر بین دروس سیستم های کامیپوتری، سخت افزارها و نرم افزارها و دروس مبانی فیزیک و ریاضیات تعادل ایجاد می کند. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه فناوری کامپیوتر ادامه دهند یا مشاغل مرتبط با کامپیوتر و کاربرد آن در زمینه فناوری پیشرفته را انتخاب کنند. برخی از دروسی که در این گروه تدریس می شود عبارتند از:

  • الگوریتم ها
  • ریاضیات گسسته
  • پایگاه های داده ای
  • پردازش سیگنال دیجیتال و ارتباطات دیجیتال
  • سیستم های عامل
  • توسعه نرم افزار
  • طراحی به کمک کامپیوتر

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

بر اساس گزارش سایت معتبر numbeo هزینه های زندگی یک فرد در اوکراین بدون در نظر گرفتن اجاره 425.60$ (دلار) برآورد می شود. همچنین، وضعیت اجاره بها در این کشور اروپایی به صورت زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر379.02$
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر252.15$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر661.16$
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر428.45$

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در اوکراین را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اوکراین

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

دانشجویان کشورهایی که نیاز به ویزا دارند یا توافق نامه ای در مورد دوره بدون ویزا تا 90 روز امضا کرده اند (سفرهای توریستی، شخصی و کاری)، باید برای اخذ ویزای اقامت طولانی مدت (نوع D) اوکراین درخواست ارائه دهند؛ این ویزا به دانشجویان اجازه می دهد تا بیش از 90 روز در اوکراین بمانند. از دانشجویان متقاضی تحصیل در اوکراین انتظار می رود مدارک زیر را در صورت درخواست تهیه نمایند:

مدارک تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

به علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *