ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در اکوادور

رشته مهندسی کامپیوتر در اکوادور

رشته مهندسی کامپیوتر در اکوادور همانند سایر کشورهای جهان به صورت برنامه هایی در گرایش ها مختلف در برخی از دانشگاه ها ارائه می شود. مهندسی کامپیوتر (CoE یا CpE) شاخه ای از مهندسی است که چندین زمینه مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر مورد نیاز برای توسعه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر را ادغام می کند. مهندسان کامپیوتر سیستم های کامپیوتری و سایر دستگاه های فناورانه را طراحی و توسعه می دهند. آن ها معمولا به جای مهندسی نرم افزار یا مهندسی الکترونیک، در زمینه مهندسی الکترونیک (یا مهندس برق)، طراحی نرم افزار و ادغام سخت افزار و نرم افزار آموزش می بینند. مهندسان کامپیوتر در بسیاری از جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری رایانش، از طراحی میکروکنترگرهای منحصر به فرد، ریزپردازنده ها، رایانه های شخصی و ابر رایانه ها تا طراحی مدار نقش دارند.

این رشته مهندسی نه تنها بر نحوه عملکرد خود سیستم های کامپیوتری بلکه بر نحوه ادغام آن ها در تصویری بزرگ تر تمرکز دارد. اکوادور علاوه بر تحصیل، فرصت ارتقای مهارت های زبان اسپانیولی را نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. از آن جا که وجود این زبان در رزومه یک امتیاز بزرگ به شمار می آید لذا دانشجویان می توانند از این فرصت استفاده کنند و با انتخاب اکوادور به عنوان مقصد تحصیل خود در خارج از کشور زبان اسپانیولی شان را نیز تقویت کنند. یکی از مزایای تحصیل در اکوادور هزینه های بسیار پایین زندگی در این کشور است و این به ویژه برای دانشجویانی که بودجه کمی دارند یک خبر خوش است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اکوادور به شرح زیر تهیه نموده اند.

معرفی کارشناسی رشته مهندسی علوم کامپیوتر در دانشگاه USFQ اکوادور

برنامه کارشناسی مهندسی علوم کامپیوتر در دانشگاه سان فرانسیسکو دی کیتو (USFQ) در کیتو، پایتخت اکوادور، به زبان اسپانیایی ارائه می شود. ترم پذیرش آن زمستان (ژانویه) و تابستان (آگوست) است. این برنامه 4.5 سال یعنی 9 ترم تحصیلی به طول می انجامد. شهریه هر ترم آن در حدود 4500€ (یورو) است. این رقم شامل مالیات بر ارزش افزوده است. دانشجویان می توانند به مشاغل پاره وقت مشغول باشند. این مشاغل بسته به نوع کار معمولا بین 300€ تا 500€ (یورو) درآمد دارند. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می گیرد. این برنامه بر رفع نیازهای بازار فعلی از طریق مطالعه مبانی نظریه محاسباتی تمرکز دارد که به عنوان پایه ای برای استفاده، طراحی و توسعه ابزارها و برنامه های نرم افزاری عمل می کنند. این شامل توسعه برنامه های کاربردی برای کامپیوترهای رومیزی، سرورها و دستگاه های تلفن همراه با دسترسی به اینترنت و منابع ابری است.

بعلاوه، این برنامه بر مطالعه فناوری مورد استفاده برای پیاده سازی و مدیریت سیستم های اطلاعاتی مانند پایگاه داده ها و داده کاوی، سیستم های عامل، معماری و امنیت کامپیوتر، مدیریت پروژه و ابزارهای ارزیابی و همچنین فناوری شبکه بی سیم و دستگاه تلفن همراه فعلی متمرکز است. این برنامه متخصصانی را شکل می دهد که می توانند با فناوری روز به روز بوده و عوامل خلاق فناوری های محاسباتی آینده باشند. فارغ التحصیلان آن از نظر بسیاری از شرکتهای فناوری که نرم افزارهایی را برای بازارهای داخلی و بین المللی توسعه می دهند بسیار ارزشمند تلقی می شوند. با توجه به آمادگی بالا که در این برنامه کسب می کنند، دانشجویان قادر به اشتغال در مشاغل محلی یا بین المللی هستند. همچنین فارغ التحصیلان از این مزیت برخوردار هستند که می توانند کار را از راه دور برای شرکت ها و مشتریان واقع در نقاط مختلف جغرافیایی انجام دهند.

معرفی کارشناسی رشته مهندسی علوم کامپیوتر در دانشگاه USFQ اکوادور

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اکوادور

دانشجویانی که قصد تحصیل در اکوادور را دارند برای اقامت بیش تر از 90 روز در این کشور باید ویزای تحصیلی (Visa 12:V) دریافت کنند. اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزای اکوادور عبارت است از:

  • فرم درخواست ویزا (که در آدرس http://www.mmrree.gob.ec/eng/services/solicitud_visa.pdf موجود است)
  • هزینه ویزا و درخواست،
  • دو قطعه عکس (عکس ها باید در اندازه عکس گذرنامه باشند)،
  • پاسپورت (اعتبار باقیمانده پاسپورت باید حداقل شش ماه بیش از تاریخ سفر باشد)
  • گواهی ثبت نام در یک برنامه تحصیلی در یک دانشگاه در کشور اکوادور
  • گواهی پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری (این گواهی باید در کشور محل سکونت دانشجو صادر شود)
  • بلیط برگشت از اکوادور
  • گواهی استطاعت یا تمکن مالی (یا سپرده بانکی با مبلغ معقول برای تامین هزینه ها – متقاضیان باید از کنسولگری حوزه قضایی خود استعلام بگیرند) همراه با نامه ای مبنی بر قصد بانک برای ارسال ده درصد از این مبلغ در ماه به دانشجو یا یک سند با امضای یکی از اقوام دانشجو مبنی بر حمایت از وی از طرف خانواده اش؛ یا یک سند قانونی و محضری که نشان می دهد دانشجو نوع دیگری از مقرری را دریافت می کند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در اکوادور

براساس گزارش وب سایت numbeo هزینه های ماهانه یک فرد در اکوادور 430.19€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره بها می باشد. هزینه های ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره بها نیز 1543.79€ (یورو) برآورد می شود. اجاره بها در این کشور به صورت زیر است:

  • آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر: 328.75€ (یورو)
  • آپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر: 228.31€ (یورو)
  • آپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر: 563.55€ (یورو)
  • آپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر: 401.50€ (یورو)

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور آمریکای جنوبی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کشور اکوادور

جدول زیر برخی قیمت ها در این کشور را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
1 لیتر شیر معمولی0.87€
1 کیلوگرم سیب1.74€
1 کیلوگرم برنج معمولی1.17€
1 قرص نان سفید تازه 500 گرمی1.37€
12 عدد تخم مرغ معمولی1.47€
1 کیلوگرم فیله مرغ4.84€
1 کیلوگرم پنیر محلی3.90€
1 کیلوگرم گوشت گاو5.37€
بطری آب 1.5 لیتری0.86€
یک وعده غذا در رستوران ارزان2.56€
یک وعده غذای سه قسمتی برای دو نفر در رستوران متوسط25.65€
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)0.26€
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)17.84€
1 لیتر بنزین0.52€
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، کابلی / ADSL)34.88€

توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. همچنین، اگر علاقه مند به دانستن راه های مهاجرت به اکوادور و سرمایه گذاری در اکوادور هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان مجرب ما مشورت کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *