ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند از رشته هایی است که انتخاب آن میتواند تاثیر بسزایی در آینده شغلی افراد داشته باشد و او را به مقصود خود برساند. ایسلند یکی از کشورهای با جمعیت کمتر از 500000 نفر در جهان است و به همین دلیل دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد و این مسئله می تواند پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را با مشکلاتی همراه سازد. البته استانداردهای بسیار بالایی که تحصیل در کشور ایسلند به همراه دارد، بسیاری را مجاب می کند که در این مسیر گام بردارند و خود را به این کشور برسانند.

رشته مهندسی کامپیوتر در جهان امروز یکی از رشته هایی است که وجود آن برای توسعه جامعه جدید بسیار ضروری است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و به همین دلیل است که توجه به لیست مشاغل مورد نیاز در بسیاری از کشورها همواره جایی برای مهندسین کامپیوتر دارد. این افراد پس از پایان دوره تحصیلی خود می توانند در زمینه های مختلف به فعالیت موثر بپردازند و از این طریق آینده مالی بسیار مناسبی را نیز برای خود فراهم آورند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که این رشته در سال های اخیر پیدا کرده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور اقامت کاری آن را به دست آورد؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا مهندسین کامپیوتر در ایسلند از درآمد بالایی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

ایسلند را می توان به عنوان یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی معرفی کرد و از همین رو نیز می توان انتظار داشت که تعداد دانشگاه های موجود در این کشور در حداقل خود قرار داشته باشد. با وجود تعداد کم دانشگاه های ایسلند، نرخ سواد دانشگاهی در این کشور بسیار بالا است و بسیاری از افراد تحصیلات خود را پس از پایان دوره دبیرستان نیز ادامه می دهند تا بتوانند در بازار کار جایگاه بسیار بهتری را پیدا کنند.

تحصیل در ایسلند علاوه بر زبان ایسلندی، به زبان انگلیسی نیز ممکن شده است و دانشجویان خارجی بسیار زیادی در این کشور مشغول به تحصیل در رشته های مختلف به زبان انگلیسی هستند. در ایسلند نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از سیستم آموزشی بولونیا پیروی می شود و دانشجویان برای دریافت مدرک خود در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا باید به ترتیب 3، 2 و 3 سال به تحصیل مشغول شوند که البته بسیاری از دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، دوره کارشناسی خود را پس از 7 ترم تحصیلی به پایان می رسانند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند، دانشگاه ایسلند است که در پایتخت این کشور واقع شده است و هر ساله میزبان بالاترین تعداد دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای شمال اروپا است که معمولا هزینه های بسیار بالایی را برای زندگی به دانشجویان و مهاجران تحمیل می کند. با این حال تحصیل در این کشور اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل است که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.

در دانشگاهی مانند دانشگاه ریکیاویک که از دانشگاه های برتر ایسلند به شمار می رود، دانشجویان بین المللی برای پرداخت شهریه خود در رشته مهندسی کامپیوتر به 15600€ (یورو) نیاز خواهند داشت ولی این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور به شمار می رود. در دانشگاه ایسلند به عنوان دانشگاه دولتی این کشور هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر کمتر از 1000€ (یورو) در سال است و این می تواند یک امتیاز بزرگ برای تحصیل در این دانشگاه به حساب آید.

از طرف دیگر باید به هزینه های مربوط به زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی نیز توجه داشت. برای اجاره یک ملک مسکونی کوچک که مناسب زندگی دانشجویی در این کشور باشد به حدود 650€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود و هزینه های خوراک نیز در این کشور در حدود 350€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل می توان هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را تقریبا مشابه با هزینه های زندگی در بسیاری از کشورهای دیگر دانست. یکی دیگر از مزایای تحصیل در ایسلند امکان کار دانشجویی در این کشور به صورت نیمه وقت است که به دانشجویان کمک می کند تا بخشی از هزینه های زندگی خود را به طور پیوسته از این طریق پوشش دهند و نیازی به استفاده از پس اندازهای شخصی خود نداشته باشند.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در ایسلند

بلافاصله پس از پایان دوره تحصیل در ایسلند دانشجویان می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و این مسئله می تواند نقش بسیار مناسبی در شرایط اقامتی آن ها داشته باشد. امضای قرارداد با یک کارفرمای ایسلندی به معنی دریافت اقامت موقت این کشور است و می توان با تمدید آن اقامت دائمی این کشور را نیز به دست آورد. ایسلند کشوری است که از نظر اقتصادی و همچنین رفاه اجتماعی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و زندگی در این کشور برای بسیاری از افراد جذابیت های بسیار زیادی دارد.

مهندسین حوزه کامپیوتر در ایسلند از درآمد بسیار مناسبی برخودار هستند و می توانند از این طریق هزینه های مربوط به یک خانواده را نیز به راحتی پوشش دهند. اگرچه این اتفاق برای مهندسان کامپیوتر در سراسر جهان رخ می دهد اما می توان گفت که این افراد در ایسلند به درآمدی بالاتر از استانداردهای جهانی دسترسی دارند که در نمودار زیر به طور روشنی نشان داده شده اند.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور ایسلند

شرایط تحصیل در ایسلند بسیار مناسب است و افراد می توانند با تحصیل در این کشور مقدماتی را برای اقامت در این کشور فراهم آورند. در چنین صورتی می توان به برخی از افراد توصیه کرد که با توجه به پروسه پذیرش در این کشور اقدامات لازم را پیگیری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی مهاجرت تحصیلی به کشورهای برتر جهان با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *