ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل

رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل

رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل از رشته هایی است که در بازار کار نه چندان قدرتمند این کشور نیز می تواند به نوعی ضامن ورود فرد به بازار کار باشد. در دنیای امروز کمتر حرفه ای را می توان یافت که به دور از دنیای کامپیوتر بتواند به فعالیت خود ادامه دهد یا پیشرفت چشمگیری را تجربه کرد. حرفه های مختلف برای توسعه حوزه فعالیت خود به مهندسان کامپیوتر نیاز دارند و برزیل نیز به عنوان یکی از کشورهای مطرح و در حال توسعه در جهان نیز به خوبی از اهمیت این موضوع با خبر است و سرمایه گذاری بسیار مناسبی را در این زمینه انجام داده است.

دانشگاه های برزیل در رشته مهندسی کامپیوتر در طول سالیان اخیر رشد قابل قبولی را تجربه کرده اند تا جایی که برخی از دانشگاه های این کشور توانسته است در جمع 100 دانشگاه برتر جهان در این زمینه قرار گیرند و این خود نشان دهنده قدرت علمی این دانشگاه ها است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های برزیل نیز بسیار مقرون به صرفه است و در کنار جایگاه علمی آن ها می توان گفت که برزیل می تواند یکی از مقصدهای نسبتا مناسب برای برخی از افراد برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر باشد. از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل چیست؟
  • برترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در برزیل در این کشور مشغول به کار شد؟
  • درآمد مهندس کامپیوتر در برزیل چقدر است؟

موسسات آموزشی ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل

افرادی که قصد تحصیل در برزیل را دارند باید با شرایط تحصیل در این کشور نیز به خوبی آشنا شوند چراکه برخی از دانشگاه های این کشور در بسیاری از کشورهای جهان فاقد اعتبار کافی هستند. تحصیل در برزیل در رشته مهندسی کامپیوتر به زبان اسپانیایی به راحتی در دسترس است و امروزه می توان دانشگاه هایی را در این کشور یافت که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز در اختیار دانشجویان قرار دهند. اخذ نمره 6 آزمون آیلتس برای دریافت پذیرش تحصیل از دانشگاه های این کشور یک ضروروت است.

دانشگاه های بسیار زیادی در برزیل برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر وجود دارد اما تعداد محدودی از آن ها توانسته اند با پیشرفت در این زمینه رتبه های جهانی را به خود اختصاص دهند. دانشگاه سائوپائولو در برزیل امروزه به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر شناخته می شود و توانسته است رتبه 86 جهان را به خود اختصاص دهد. در همین راستان افرادی که این دانشگاه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید رزومه تحصیلی قدرتمندی را در اختیار داشته باشند.

دیگر گزینه در دسترس برای متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور، دانشگاه استادوال دی کامپیناس است که توانسته در رقابت با سایر دانشگاه های ارائه کننده این رشته، رتبه 134 را به خود اختصاص دهد. دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو نیز یکی دیگر از دانشگاه های صاحب جایگاه در این رشته است که رتبه 188 را به خود اختصاص داده است.

موسسات آموزشی ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل

تحصیل در برزیل نکات مثبت بسیار زیادی را به همراه دارد و یکی از مهم ترین نکاتی که در این رابطه وجود دارد، هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور است که به نسبت بسیاری از کشورهای تراز اول در قاره آمریکا بسیار مقرون به صرفه به نظر می رسد. دانشجویانی که در برزیل تحصیل می کنند دغدغه های مالی اندکی را پیش روی خود دارند و به همین دلیل است که می توانند با آرامش بیشتری به تحصیل در این کشور مشغول شوند. شهریه دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور اما به نسبت بسیاری از رشته های علوم مهندسی کمی بیشتر است و به طور متوسط می توان آن را در حدود 5100$ تا 7500$ (دلار) در سال دانست.

از طرف دیگر دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. در صورتی که فردی در سائوپائولو زندگی نکند، می تواند با در اختیار داشتن 300$ تا 450$ (دلار) در ماه هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهد اما برای زندگی در این شهر به حدود 500$ تا 600$ (دلار) در ماه نیاز خواهد بود. خوشبختانه بر اساس قوانین جدید در کشور برزیل، دانشجویان خارجی در این کشور اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در برزیل

بر اساس قوانین برزیل، دانشجویانی که در این کشور دوره تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند می توانند به صورت تمام وقت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق فرصت زندگی در این کشور و اخذ اقامت آن را به دست آورند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که شرایط کار در برزیل چندان مناسب نیست اما مهندسین کامپیوتر در این کشور نیز مانند بسیاری دیگر از نقاط جهان می توانند شرایط کاری بسیار خوبی را در برزیل داشته باشند چرا که حرفه آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز برزیل قرار دارد.

درآمد مهندسین کامپیوتر در کشور برزیل بسیار مناسب است و آن ها می توانند درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور را تجربه کنند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد برزیل را به عنوان مقصد تحصیل خود در رشته مهندسی کامپیوتر انتخاب می کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در برزیل نشان داده شده است.

درآمد ماهانه مهندسین کامپیوتر در کشور برزیل

با وجود آنکه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در برزیل می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد، اما هنوز هم نمی توان این کشور را در جمع کشورهای برتر جهان برای تحصیل قرار داد. در صورتی که به دنبال راهی برای رسیدن به برترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *