ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس

رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس می تواند یکی از جذاب ترین گزینه های در دسترس برای علاقمندان به این رشته در قلب اروپا باشد. سال ها است که سوئیس به عنوان یک کشور رویایی برای مهاجرت شناخته می شود و از همین رو نظر بسیاری به تحصیل در این کشور به عنوان یکی از ساده ترین مسیرهای مهاجرتی جلب شده است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در حال حاضر سوئیس سختگیری های بسیار زیادی را برای اعطای ویزای تحصیلی خود به دانشجویان غیر اروپایی اعمال می کند و این مسئله سبب شده است که رویای تحصیل در سوئیس برای بسیاری از افراد به راحتی امکانپذیر نباشد.

رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور نیز به مانند سایر کشورهای پیشرفته جهان در بالاترین سطح ممکن ارائه می شود و دانشجویانی که در این کشور فارغ التحصیل شده اند دروازه های کار در شرکت های معتبر جهانی را به روی خود گشوده اند و می توانند به درآمد بسیار مناسبی نیز دسترسی داشته باشند. دانشگاه های سوئیس در این رشته تحصیلی در بسیاری از رده بندی های جهانی رتبه های عالی را کسب کرده اند و این خود ضمانتی برای علاقمندان به این علم است که با بروزترین داده ها در این علم روبرو خواهند شد. به دلیل اهمیت همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس چیست؟
  • کدام دانشگاه های سوئیس شرایط بهتری برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دارند؟
  • هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در سوئیس در این کشور کار کرد؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس

سوئیس دانشگاه های بسیار زیادی را در خود جای داده است و امکان تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اکثر این دانشگاه ها وجود دارد و این خود یک نکته مثبت برای علاقمندان به تحصیل در این رشته است چراکه می توانند با آسودگی خاطر بیشتری برای دریافت پذیرش خود از دانشگاه های مختلف اقدامات لازم را انجام دهند. دانشجویان می توانند در این کشور به زبان های فرانسوی و آلمانی تحصیل کنند و در این صورت به مدرک B2 نیاز خواهند داشت. البته در بسیاری از دانشگاه های این کشور در حال حاضر امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن نمره 6 در آزمون آیلتس یا مشابه آن، شرایط مورد نیاز برای پذیرش را داشته باشند.

طول دوره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بسیاری از دانشگاه های سوئیس 3.5 ساله است و دانشجویان پس از تحصیل در مقطع کارشناسی نیز فرصت خواهند داشت تا وارد بازار کار شده و در غیر این صورت به ادامه تحصیل مشغول شوند.

موسسه تکنولوژی دولتی سوئیس- ETH زوریخ به عنوان برترین دانشگاه این کشور در رشته مهندسی کامپیوتر شناخته می شود که رتبه 4 جهان را به خود اختصاص داده است و تنها دانشگاه اروپایی غیر انگلیسی در بین 10 دانشگاه برتر ارائه کننده این رشته در جهان است. دانشگاه EPFL در لوزان نیز با قرار گرفتن در رده 12 جهان در این رشته یکی دیگر از دانشگاه های برتر در سوئیس به شمار می رود. دانشگاه زوریخ نیز با فاصله نسبتا زیاد به عنوان سومین دانشگاه برتر برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس شناخته می شود.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئیس

هزینه های مربوط به تحصیل در سوئیس یک دوگانه جدی است به طوری که شهریه دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند اما هزینه های زندگی در سوئیس بسیار بالاتر از متوسط هزینه های زندگی در سایر کشورهای تراز اول اروپایی است. دانشجویان بین المللی در کشور سوئیس، برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به طور متوسط سالیانه مبلغی در حدود 2500€ (یورو) را به دانشگاه خود پرداخت می کنند و این شهریه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

در سوی مقابل اما هزینه های مربوط به زندگی در این کشور قرار دارد که برای دانشجویان نیز بسیار سنگین است. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویانی که توان زندگی با کمترین امکانات را داشته باشند به حدود 1200€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت و برای یک زندگی دانشجویی در سطح متوسط به مبلغی در حدود 1800€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود. دانشجویان در این کشور می توانند به مدت 15 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک مهندس کامپوتر در کشور سوئیس

یکی از امتیازات تحصیل در کشور سوئیس آن است که دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، اجازه خواهند داشت تا اقامتی موقتی در این کشور داشته و به جستجوی کار بپردازند. همه افرادی که مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت کرده باشند، این اجازه را خواهند داشت تا در صورت استخدام شدن در این کشور، ویزای تحصیلی خود را بدون نیاز به ترک سوئیس به ویزای کار تبدیل کرده و اقامتی موقت از طریق کار به دست آورند که قابلیت تمدید و تبدیل شدن به اقامت دائم و تابعیت را نیز دارد.

مهندسان کامپیوتر در کشور سوئیس به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی به شدت مورد نیاز هستند و افراد نخبه در این زمینه به سرعت جذب بازار کار خواهند شد. آن ها همچنین به درآمد بسیار خوبی دسترسی دارند و از این طریق به راحتی می توانند هزینه های زندگی یک خانواده در این کشور را نیز تامین کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور سوئیس

در چنین شرایطی باز هم می توان تاکید داشت که سوئیس مقصدی بسیار مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است که می تواند بهترین شرایط تحصیل و همچنین بهترین شرایط کار پس از آن را در اختیار دانشجویان قرار دهد. شما نیز با وجود کسب اطلاع از این شرایط که امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس بسیار دشوار است، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *