ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در صربستان

رشته مهندسی کامپیوتر در صربستان

رشته مهندسی کامپیوتر در صربستان را میتوان در دسته مقرون به صرفه ترین ها قرار داد چراکه هزینه تحصیل در این رشته برخلاف سایر کشورها ارزان است. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که همواره متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، هزینه های مربوط به زندگی آن ها در کشورهای خارجی است و صربستان می تواند این دغدغه ها را تا حد بسیار زیادی برطرف سازد. کیفیت زندگی در صربستان نیز با استانداردهای جهانی در یک سطح قرار دارند و همین مسئله می تواند صربستان را به مقصدی مناسب برای تحصیل تبدیل کند. البته افرادی که رزومه تحصیلی قدرتمند در اختیار دارند، گزینه های به مراتب بهتری نیز پیش روی آن ها قرار خواهد گرفت.

کشور صربستان یکی از کشورهای کمتر شناخته شده برای مهاجرت تحصیلی است و علت اصلی آن است که دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی رتبه مناسبی را در اختیار ندارند و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به تحصیل در این کشور ترغیب نمی شوند. با این حال می توان گفت که این کشور می تواند سکوی پرواز مناسبی برای زندگی در برترین کشورهای اروپایی باشد. به دلیل اهمیت بالایی که تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در صربستان چگونه است؟
  • برای تحصیل در این رشته در کشور صربستان به چه سرمایه ای نیاز خواهد بود؟
  • شرایط اقامت دانشجویان بین المللی در کشور صربستان پس از تحصیل چگونه است؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور صربستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در صربستان

مهندسی کامپیوتر یکی از پرمخاطب ترین رشته های گروه مهندسی در جهان است که همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای تحصیل در این رشته گزینه های بی شماری در کشورهای مختلف وجود دارد چرا که حضور مهندسین کامپیوتر در بازار کار امروز یک ضرورت جدی به نظر می رسد و کشورهای پیشرفته جهان در تلاش هستند تا با جذب نیروی متخصص در این رشته، شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند و فرصت تحصیل در این کشورها و پرورش افراد حرفه ای می تواند به شدت به صرفه باشد.

رشته مهندسی کامپیوتر در کشور صربستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و دانشجویان می توانند با ورود به این رشته تحصیلی شرایط مناسبی را برای مهاجرت احتمالی خود پس از تحصیل به کشورهای انگلیسی زبان فراهم آورند چراکه دیگر نیازی به یادگیری زبان صرب ها نخواهند داشت. در بسیاری از دانشگاه های صربستان، در مقطع کارشناسی، تحصیل در مقطع کارشناسی یک دوره 3 ساله است ولی تبدیل شدن آن به یک دوره 4 ساله نیز امری کاملا رایج است چراکه رشته مهندسی کامپیوتر تعداد واحدهای بیشتری را به نسبت بسیاری از رشته های دیگر شامل می شود.

برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کشور صربستان 27 دانشگاه مختلف شناسایی شده است که هر یک از آن ها می توانند شرایط متفاوتی را برای تحصیل دانشجویان رقم بزند. دانشگاه نیس یکی از این مراکز معتبر علمی است که بیش از 2000 نیروی آموزشی را به استخدام خود در آورده است. دانشگاه بلگراد نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر باشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در صربستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در صربستان

در کشور صربستان نیز به مانند سایر کشورهای جهان، امتیازاتی برای تحصیل وجود دارد که باید آن ها را نیز مورد بررسی قرار داد و یکی از این امتیازات هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل است. دانشجویان بومی در صربستان هزینه های بسیار ناچیزی را برای تحصیل به دانشگاه ها پرداخت می کنند و در بسیاری از دانشگاه های دولتی نیز نیازی به پرداخت شهریه ندارند اما برای دانشجویان بین المللی شرایط کمی متفاوت است. در رشته مهندسی کامپیوتر، هزینه تحصیل در صربستان در حدود 1100€ تا 2600€ (یورو) در سال است و همین مسئله سبب شده است تا صربستان به کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل تبدیل شود.

دانشجویان بین المللی در محاسبه هزینه های کلی تحصیل خود در این کشور، باید هزینه های زندگی خود را نیز محاسبه کنند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور به طور متوسط در حدود 400€ تا 600€ (یورو) در ماه است و دانشجویان می توانند با اشتغال به کار نیمه وقت در این کشور بخش عمده ای از این هزینه ها را جبران کنند. البته که اجاره خانه به صورت اشتراکی و زندگی در خوابگاه می تواند هزینه های زندگی در این کشور را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در صربستان

نکته مثبت دیگری که در کشور صربستان وجود دارد، امکان اقامت موقت پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویان می توانند یک قرارداد کاری به امضا برسانند و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و پس از آن در خاک این کشور اقامت داشته باشند تا پس از 5 سال اقامت آن ها به اقامت بلند مدت تبدیل شود و بتوانند از بسیاری از مزایای موجود در این کشور بهره ببرند.

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، هزینه زندگی در کشور صربستان حدودا نصف بسیاری از کشورهای اروپایی پیشرفته است و بدیهی است که نسبت حقوق در این کشور نیز به همین صورت باشد. مهندسین کامپیوتر نیز در این کشور شرایط مشابهی دارند و درآمد آن ها اگرچه در صربستان بسیار مناسب است اما به نسبت کشورهای پیشرفته اروپایی کمتر به نظر می رسد. در نمودار زیر می توان اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورد.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور صربستان

دسترسی به چنین درآمدی می تواند برای گذران زندگی خانوادگی در این کشور نیز مناسب باشد اما نیروی کار در این رشته با دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود می تواند تحول بسیار زیادی در متوسط درآمد خود به دست آورد و این موردی است که می توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد. با همه این تفاسیر نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد که کشور صربستان را برای مقصد تحصیل خود انتخاب کنند. برای انجام یک انتخاب درست کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان در زمینه مهاجرت بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *