ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

رشته مهندسی کامپیوتر در عمان را می توان به عنوان یکی از ارزشمندترین رشته های گروه مهندسی در این کشور معرفی کرد که در سطح بالایی ارائه می شود. بسیاری از دانشگاه های کشور عمان در شرایطی قرار گرفته اند که اساتید بین المللی در آن ها مشغول به تدریس هستند و با استفاده از تجربه تدریس خود در دانشگاه های برتر جهان، می توانند به کشور عمان کمک کنند تا در زمینه آموزش و تربیت دانشجویان نخبه نیز فعالیت داشته باشد و در نهایت شرایط مناسب تری را در بازار کار برای خود به ارمغان آورد. امروزه عمان را به عنوان یکی از جذابترین کشورهای آسیایی برای کار می شناسند.

مهندسین کامپیوتر در کشورهای مختلف جهان به شدت مورد توجه قرار می گیرند و فرصت های کاری بسیاری در دسترس آن ها قرار دارد. در چنین شرایطی است که تحصیل در این رشته می تواند به فارغ التحصیلان آن اطمینان دهد که می توانند پس از دریافت مدرک خود به سرعت وارد بازار کار شوند و فعالیت رسمی خود را آغاز کنند. فعالیت مهندسین کامپیوتر در حوزه های مختلف می تواند به دانشمندان و محققان کمک کند تا در بازه زمانی کوتاه تری به نتیجه گیری نهایی برسند و به همین دلیل است که این افراد نقش کلیدی در پیشرفت آینده جهان دارند. به دلیل اهمیت بسیار بالای رشته مهندسی کامپیوتر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط این رشته در عمان پرداخته اند.

  • آیا می توان به راحتی در رشته مهندسی کامپیوتر در عمان پذیرش دریافت کرد؟
  • متوسط هزینه های تحصیل در کشور عمان در رشته مهندسی کامپیوتر چه مقدار است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در عمان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

عمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه است که به دلیل شرایط خاص سیاسی خود همواره از بسیاری از تنش ها به دور بوده و توانسته است تا در مسیر پیشرفت گام بردارد. در چنین شرایطی است که تحصیل در کشور عمان اهمیت پیدا می کند چرا که دانشجویان خارجی نیز می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، به ویزای کاری آن دست پیدا کرده و در عمان اقامت به دست آورند.

هیئت های علمی دانشگاه های عمان بیش تر از اساتید خارجی تشکیل شده است و به همین دلیل است که در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله مهندسی کامپیوتر، علاوه بر زبان عربی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان خارجی فراهم شده است. با وجود اینکه اکثر دانشگاه های اروپایی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به نمره آیلتس 6 یا معادل آن نیاز دارند، برخی از دانشگاه های کشور عمان برای پذیرش دانشجویان بین المللی نمره 6.5 را درخواست می کنند.

در مقطع کارشناسی، در اکثر رشته های تحصیلی، دانشجویان در پایان ششمین ترم تحصیل خود موفق به اخذ مدرک می شوند اما در رشته مهندسی کامپیوتر در عمان شرایط متفاوت است و حداقل هفت ترم تحصیلی برای دریافت این مدرک مورد نیاز است و دانشجویان بسیاری نیز مدرک خود را در پایان سال چهارم به دست می آورند. هزینه های نسبتا بالایی که تحصیل در کشور عمان در رشته مهندسی کامپیوتر به همراه دارد می تواند سبب شود تا بسیاری از افراد بر خلاف میل خود، این کشور را از لیست گزینه های مد نظر خود برای تحصیل در خارج از کشور حذف کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

یکی از عمده دلایل مهاجرت کاری به کشور عمان، متوسط درآمد بالایی است که در این کشور وجود دارد. درآمد بالا در مشاغل مختلف سبب می شود تا هزینه های مرتبط با خدمات، تحصیل و زندگی در این کشور نیز بالا برود و این مسئله ای است که می تواند شرایط تحصیل در عمان را برای دانشجویان بین المللی تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف عمان در رشته مهندسی کامپیوتر می تواند از 6000 OMN تا 8100 OMN (ریال عمان) متغیر باشد. چنین هزینه ای که باید به صورت سالیانه پرداخت شود، چندین برابر هزینه های دریافت مدرک کارشناسی در کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، ایتالیا، رومانی، پرتغال، اسپانیا و غیره است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که علاوه بر شهریه دانشگاه، با هزینه های مربوط به زندگی خود در این کشور نیز روبرو خواهند بود و با توجه به عدم امکان کار دانشجویی در این کشور، تمامی هزینه ها باید از پس اندازهای قبلی تامین شود. هزینه زندگی برای دانشجویان در کشور عمان نیز در حدود 400 OMN تا 600 OMN (ریال عمان) در سال است.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور عمان

بخش عمده ای مهاجرت های کاری صورت گرفته به کشور عمان به این دلیل است که شهروندان خارجی می توانند درآمد بسیار بالایی داشته و با گذراندن یک زندگی موقت در این کشور سرمایه مناسبی را برای آینده خود کسب کنند. دانشجویان بین المللی نیز می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در کشور عمان در این کشور مشغول به کار شده و از این طریق به درآمد بالایی دسترسی داشته باشند.

با همه این تفاسیر، از آنجا که شهروندان خارجی در این کشور نمی توانند اقامت دائمی داشته باشند، به بسیاری توصیه می شود که برای تحصیل کشوری را انتخاب کنند که امکان دریافت اقامت دائم را برای آن ها فراهم سازد. مهندسین کامپیوتر در کشور عمان می توانند با دسترسی به درآمدی بالا در این کشور، زندگی در رفاه اقتصادی کامل را برای خود به ارمغان بیاورند و با توجه به کیفیت زندگی در کشور عمان، زندگی بسیار خوبی را تجربه کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور عمان

عوامل مختلفی مانند تجربه کاری و همچنین تحصیلات فرد می تواند در میزان حقوق افراد در کشور عمان تاثیرگذار باشد و از همین رو است که متخصصین علوم کامپیوتر تلاش می کنند تا با دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این کشور، در حدود 40% بر درآمد خود بیافزایند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که همه چیز به رفاه اقتصادی ختم نمی شود و باید نکات بسیاری را در مسیر مهاجرت مورد توجه قرار داد. به همین دلیل توصیه می شود تا پیش از انتخاب عمان به عنوان مقصد تحصیلی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *