ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در قطر

رشته مهندسی کامپیوتر در قطر

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در قطر یک انتخاب غیر معمول است اما برای دانشجویان علاقه مند به کامپیوتر، می تواند انتخاب خوبی باشد. دانشجو بودن در قطر مطمئنا یک تجربه منحصر به فرد است. به طور کلی، هزینه تحصیل در قطر کم تر از بسیاری از کشورها است. بسیاری از دانشگاه ها برنامه های اشتغال دانشجویی را ارائه می دهند. این برنامه ها برای کمک به دانشجویان در کسب تجربه کاری واقعی در حین تحصیل طراحی شده اند. اکثر دانشجویان می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته در این برنامه ها کار کنند. با این حال، دانشجویان خارجی نمی توانند خارج از دانشگاه با ویزای دانشجویی کار کنند. این امر نیاز به ویزای کار جداگانه دارد و اخذ آن ممکن است دشوار باشد.

مهندسی کامپیوتر شاخه ای از مهندسی است که مهندسی الکترونیک را با علوم کامپیوتر ادغام می کند. مهندسان کامپیوتر سیستم های کامپیوتری و سایر دستگاه های تکنولوژیکی را طراحی و توسعه می دهند. آنها به تحلیل و حل مسائل و مشکلات کامپیوتر-محور می پردازند. مهندسان کامپیوتر از بسیاری از اصول و تکنیک های مهندسی برق و بخش بزرگی از علوم کامپیوتر استفاده می کنند. آن ها به طور مداوم توانایی و کاربرد کامپیوترها را در هر صنعت و هر جنبه ای از زندگی مدرن ارتقا می دهند. مهندسان کامپیوتر کامپیوترها را در ماشین ها و سیستم های دیگر تعبیه می کنند، شبکه هایی را برای انتقال داده ها ایجاد می نمایند و راه هایی برای سریع تر، کوچک تر و تواناتر ساختن کامپیوترها ایجاد می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در قطر تهیه نموده اند.

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در قطر

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در قطر در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی کامپیوتر را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه در سال (یورو)طول دوره (سال)نوع برنامه
مهندسی برق و کامپیوترTexas A&M University1993€4تمام وقت
مهندسی کامپیوتردانشگاه قطر7328€4تمام وقت
مهندسی کامپیوتردانشگاه حمد بن خلیفه (HBKU)17098€4تمام وقت

در بخش های فرعی زیر، برنامه های فوق را معرفی می کنیم.

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در قطر

معرفی رشته مهندسی برق و کامپیوتر در Texas A&M University

تقریبا هر فناوری که قرون بیستم و بیست و یکم را از تاریخ قبلی متمایز می سازد، دارای اثر مهندسی برق و کامپیوتر است – برق، رادیو، تلویزیون، رادار، ارتباطات ماهواره ای، سیستم موقعیت یابی جهانی، سیستم های تشخیص پزشکی، لوازم خانگی پیچیده، تلفن های همراه، کامپیوترها و حسگرهای پیچیده و سیستم های کنترلی مورد استفاده در زیر آب، اکتشافات فضایی و امنیت ملی. مهندسی برق و کامپیوتر (Electrical and Computer Engineering) با تحقیق، توسعه و کاربرد فناوری ها و علوم الکتریکی و اطلاعاتی به نفع بشریت، به ایجاد دهکده جهانی کمک کرده است. فارغ التحصیلان این برنامه، شغلی هیجان انگیز و پربار را آغاز می کنند و در شکل گیری آینده ای بهتر برای بشریت کمک می کنند.

این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه به طول می انجامد. مهلت ارسال درخواست جهت احذ پذیرش و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از مارس 2022سپتامبر 2022

زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته مهندسی برق و کامپیوتر در Texas A&M University

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 16396€ (یورو) در سال و هزینه های زندگی در دوحه – یکی از بهترین شهرهای قطر برای تحصیل – که Texas A&M University در آن واقع شده 1101€ تا 2061€ (یورو) در ماه است.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه قطر

برنامه مهندسی کامپیوتر دانشگاه قطر برای اولین بار در سال 2002 ارائه شد. اگرچه این رشته در دانشگاه قطر بسیار جدید است، اما یکی از رقابتی ترین برنامه ها در کالج مهندسی به شمار می آید. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از ژوئن 2022آگوست 2022

زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان مورد قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان مورد قبول برای ورود به رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه قطر

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • ساختارهای مجزا برای رایانش
  • مفاهیم برنامه نویسی
  • برنامه نویسی شیءگرا
  • ساختارهای داده ای
  • مدل سازی شیءگرا

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 7328€ (یورو) در سال است. هزینه های ماهانه زندگی در دوحه – پایتخت و بزرگ ترین شهر قطر – که دانشگاه قطر (Qatar University) در آن واقع شده نیز 1101€ تا 2061€ (یورو) است. صنعت قطر با موقعیت های جذاب و فرصت های شغلی جالب به دنبال فارغ التحصیلان برنامه مهندسی کامپیوتر دانشگاه قطر است. دانشجویان مهندسی کامپیوتر در طیف وسیعی از فعالیت های تحقیقاتی و یادگیری با تاکید بر مواردی که به میزان زیادی به قطر و منطقه مربوط می شوند، مشارکت می کنند. این تجربه آموزشی با یک پروژه فارغ التحصیلی به پایان می رسد که در آن تیم ها برای ایجاد یک سیستم سخت افزاری و/ یا نرم افزاری کامل شبیه به یک واحد صنعتی تشکیل می شوند.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در HBKU قطر

هدف برنامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه حمد بن خلیفه یا HBKU، تربیت متخصصان مهندسی کامپیوتر در سطح جهانی برای قطر، منطقه و جهان است. جدول زیر جزئیات این برنامه را نشان می دهد:

نوع برنامهمدت تحصیلزبان آموزشیمحل تحصیل
تمام وقت48 ماهانگلیسیپردیس دانشگاه

نمره زبان قابل قبول برای ورود به این برنامه عبارت است از:

نمره زبان قابل قبول برای ورود به رشته مهندسی کامپیوتر در HBKU قطر

مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از آوریل 2022 برای دانشجویان ملیآگوست 2022
قبل از فوریه 2022 برای دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 17098€ (یورو) و هزینه های زندگی در الریان که دانشگاه خمد بن خلیفه در آن واقع شده 991€ تا 1855€ (یورو) در ماه است. این برنامه بر اساس مدل منحصر به فرد HBKU در توسعه برنامه های بین رشته ای است که از دانش تخصصی موسسات شریک خود در کنار هیئت علمی خود استفاده می کند.

این بدان معناست که دانشجویان می توانند دروس ارائه شده توسط Texas A&M University در قطر و Carnegie Mellon University در قطر را علاوه بر طیف گسترده ای از دروس ارائه شده توسط HBKU بگذرانند. دانشجویان، طراحی سیستم های مهندسی کامپیوتر جهان واقعی را مورد بررسی قرار می دهند و از طریق بخش طراحی که در این برنامه ادغام شده است و همچنین از طریق پروژه سال آخر در معرض مشکلات و چالش های واقعی زندگی قرار می گیرند. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته مهندسی کامپیوتر در قطر و نیز هزینه تحصیل و زندگی در قطر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *