ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی

رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی

رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی از رشته هایی است که به کمک آن میتوان اقامت دریافت کرد در حالیکه متوسط دستمزد فارغ التحصیلان آن نیز بالاست. در طول سالیان اخیر کشور لیتوانی با روند مشخصی پیشرفت کرده است و در این راستا نمی توان آن را با کشورهای برتر اروپایی مقایسه کرد. دانشگاه های این کشور نیز از سطح کیفی بسیار بالا برخوردار نیستند و به همین دلیل است که دانشجویان بین المللی محدودی به آن ها توجه نشان داده اند و به نوعی می توان گفت که روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ساده است.

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته هایی است که می تواند به علوم مختلف در زمینه های متفاوت در مسیر پیشرفت کمک کند و به همین دلیل است که یکی از اولین متخصصانی که در هر فعالیت اقتصادی، علمی و غیره وارد می شوند، مهندسین کامپیوتر هستند. آن ها چه در زمینه سخت افزاری و چه در زمینه نرم افزاری توان پیش بردن اهداف هر فعالیت را خواهند داشت و این ایده های خلاقانه آن ها است که موتور متحرک پیشرفت در زمینه های مختلف به حساب می آید. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر پیدا کرده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع در کشور لیتوانی پرداخته اند تا راهنمای جامعی برای علاقمندان به این موضوع باشد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی چیست؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در لیتوانی به تحصیل در این رشته پرداخت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل مهندسان کامپیوتر در این کشور چگونه است؟
  • آیا مهندسان کامپیوتر در لیتوانی از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی

رشته مهندسی کامپیوتر در سال های اخیر نظر بسیاری را به خود جلب کرده است به طوری که در بسیاری از دانشگاه های برتر جهان، رقابت بسیار سنگینی برای دریافت پذیرش میان متقاضیان وجود دارد. در لیتوانی اما شرایط کمی متفاوت است. حقیقت امر آن است که دانشگاه های لیتوانی در رشته مهندسی کامپیوتر در جایگاه علمی مناسبی قرار ندارند و به همین دلیل است که تقاضا برای ورود به آن ها نیز به پایین ترین سطح خود رسیده است.

همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های لیتوانی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر نیز بسیار ساده تر به دست می آیند. مانند بسیاری دیگر از کشورهای مطرح اروپایی، دریافت مدرک دیپلم 12 ساله اولین مدرکی است که هر متقاضی برای تحصیل در لیتوانی به آن نیاز خواهد داشت. ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز برای ورود به دانشگاه های لیتوانی برای دانشجویان بین المللی الزامی است. دانشجویان برای رسیدن به موفقیت در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی در رشته مهندسی کامپیوتر به مدرک آیلتس با نمره 5.5 نیاز خواهند داشت به این شرط که هیچ یک از نمرات آزمون کمتر از 5 نباشد.

نکته دیگری که در رابطه با تحصیل در لیتوانی و در رشته مهندسی کامپیوتر وجود دارد آن است که دانشجویان پس از گذشت 7 ترم می توانند به مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی دست پیدا کنند در حالی که در بسیاری از دانشگاه های مطرح اروپایی، طول تحصیل در این رشته 8 ترم تعیین شده است و این می تواند در روند رسیدن به کار و همچنین پرداخت هزینه های کمتر برای تحصیل نیز موثر باشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی

از جمله امتیازاتی که می توان در تحصیل در لیتوانی مشاهده کرد، هزینه های کم تحصیل است. این مسئله می تواند برای بسیاری از دانشجویانی که به دنبال بورسیه تحصیلی و تحصیل ارزان قیمت هستند، بسیار حائز اهمیت باشد. دانشجویان اروپایی در این کشور با هزینه های بسیار کمی می توانند مدرک تحصیلی خود را به دست آورند اما دانشجویان بین الملی نیاز به پرداخت شهریه بیش تری خواهند داشت. با این وجود، هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور به طور متوسط در حدود 1700€ تا 3500€ (یورو) در سال است که همتراز با کشورهای ارزان قیمت جهان قرار دارد به طوری که شهریه تحصیل در این کشور از بسیاری از کشورهای آسیایی نیز کمتر است.

در سوی دیگر اما هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد که دانشجویان روزانه به آن نیاز خواهند داشت. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 300€ تا 600€ (یورو) در ماه است و بسیاری از دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای در حدود 450€ (یورو) در ماه زندگی با کیفیتی در این کشور داشته باشند ضمن آن که کار دانشجویی به صورت نیمه وقت نیز در دسترس آن ها قرار دارد.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور لیتوانی

لیتوانی نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا بعد از پایان دوره تحصیل خود، در این کشور به کار مشغول شده و با امضای قرارداد کاری بلند مدت، ابتدا اقامت موقت و سپس اقامت دائمی خود در این کشور را به دست آورند. اقامت در کشور لیتوانی می تواند امتیازات بسیار زیادی را برای هر فرد به همراه داشته باشد تا جایی که در صورت رعایت کردن قوانین، فرد می تواند پاسپورت لیتوانی را نیز به دست آورد.

مهندسان کامپیوتر در کشور لیتوانی از شانس کاریابی بسیار خوبی برخوردار هستند چراکه حرفه آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز کشور لیتوانی نیز قرار دارد و این مسئله می تواند در روند اقامتی آن ها تاثیر گذار باشد. از طرف دیگر این افراد به درآمد بسیار مناسبی دسترسی خواهند داشت و می توانند از این طریق یک زندگی در رفاه اقتصادی مناسب را برای خود به ارمغان آورند. در نمودار زیر داده های لازم در این رابطه ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور لیتوانی

درآمد بالای مهندسان کامپیوتر در این کشور، یکی از جذابیت های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در لیتوانی است. با این حال می توان گفت که این کشور مقصد استانداری برای تحصیل نیست اما برای زندگی لیتوانی می تواند گزینه نسبتا مناسبی به حساب آید. در صورتی که در رابطه با انتخاب کشور مقصد خود دچار تردید هستید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به ابهامات شما هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *