ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در چین

رشته مهندسی کامپیوتر در چین

رشته مهندسی کامپیوتر در چین یکی از رشته های تحصیلی است که با بهره گیری از علوم جدید، به بهترین نحو ممکن در این کشور ارائه می شود. مهندسین کامپیوتری که در این کشور تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند می توانند در برترین کشورها و همچنین شرکت های بزرگ جهان به کار مشغول شوند و از این طریق آینده ای بسیار درخشان را برای خود به ارمغان آورند. علاوه بر این باید به این نکته نیز اشاره داشت که در چین دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد و به همین دلیل است که گزینه های متعددی در دسترس علاقمندان به تحصیل در این کشور قرار دارد و شانس پذیرش نیز به نسبت بالا است.

در دنیای فوق پیشرفته امروز، مهندسین کامپیوتر از جمله افرادی هستند که می توانند فرصت های شغلی بسیار زیادی را در دسترس داشته باشند چرا که لیست مشاغل اکثر کشورهای پیشرفته جهان شامل این رشته تحصیلی نیز می شود. مهندسین کامپیوتر نه تنها در رشته خود، بلکه در سایر رشته ها نیز می توانند حضور پیدا کنند و در کنار آن ها زمینه ساز پیشرفت در رشته های مختلف تحصیلی شوند. دنیای امروز بدون حضور مهندسین کامپیوتر از دچار مشکلات فراوانی خواهد شد و به همین دلیل، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در چین خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا شهریه دانشگاهی در چین برای دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر زیاد است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در این کشور اقامت به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در چین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در چین

یکی از موضوعاتی که باید هر متقاضی تحصیل در خارج از کشور به آن توجه ویژه داشته باشد، شرایطی است که قرار است در آن به تحصیل بپردازد. طول دوره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور در حدود 3 الی 4 سال است و به شدت وابسته به دانشگاه و تخصصی است که فرد می خواهد در آن به ادامه تحصیل بپردازد. در برخی از رشته های تحصیل در کشور چین، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد اما رشته مهندسی کامپیوتر از جمله رشته هایی است که به راحتی می توان به زبان انگلیسی در آن ادامه تحصیل داد. البته علاقمندان به زبان چینی نیز می توانند در دوره های زبان چینی این کشور شرکت کرده و سپس وارد دانشگاه شوند.

دانشگاه شینگوا در چین بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به شمار می رود و توانسته است تا رتبه 10 را به خود اختصاص دهد. دانشگاه شانگهای جیائو تونگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 23 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور است که تنها یک پله بالاتر از دانشگاه پکینگ قرار گرفته است. دانشگاه ژجیانگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 27 جهان در این رشته به خوبی نشان داده است که چین یکی از قطب های بزرگ جهان در رشته مهندسی کامپیوتر است. دانشگاه فودان نیز با قرار گرفتن در رتبه 43 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور در این رشته است. سایر دانشگاه های برتر این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه ژیان جیاتونگ در رتبه 67
  • دانشگاه علوم و تکنولوژی چین در رتبه 77
  • دانشگاه هاژونگ در رتبه 82
  • موسسه تکنولوژی هاربین در رتبه 96

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در چین

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در چین

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با شرایط تحصیل در کشور چین وجود دارد، هزینه هایی است که دانشجویان در این کشور باید پرداخت کنند. شهریه دانشگاهی در چین در حداقل مقدار خود قرار دارد و این نکته ای است که بسیاری از افراد در انتخاب این کشور به عنوان گزینه خود به آن توجه می کنند. شهریه دانشگاهی برای دانشجویان در رشته مهندسی کامپیوتر در چین در حدود 2500$ تا 4500$ (دلار) در سال است و دانشجویان می توانند در برخی از دانشگاه های این کشور آن را در دو قسمت پرداخت کنند.

از طرف دیگر باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت. برای مثال در شهر پکن برای تحصیل به عنوان یک دانشجو، بودجه ماهانه در حدود 850$ تا 1000$ (دلار) نیاز خواهد بود که تقریبا مشابه با بسیاری از کشورهای اروپایی است اما در شهرهای کوچک تر این کشور می توان امید داشت که هزینه زندگی به طور متوسط در حدود 500$ (دلار) باشد. دانشجویان در کشور چین طبق شرایط خاص می توانند از فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور نیز بهره ببرند اما در بسیاری از مواقع هنوز مجوز کار به آن ها داده نمی شود.

درآمد مهندسان کامپیوتر در چین

دولت چین اگرچه هنوز فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور را در اختیار بسیاری از دانشجویان قرار نمی دهد اما به آن ها اجازه می دهد تا پس از پایان دوره تحصیلی خود، در این کشور به جستجوی کار مشغول شده و از این طریق اقامت موقت چین را به دست آورند. بسیاری از دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در خاک چین به دست آورده باشند، برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته جهان اقدامات لازم را انجام می دهند تا بتوانند در محیطی متفاوت از فرهنگ چین به کار مشغول شوند. از آن جا که برای این کار نیازی به بازگشت به کشور مبدا نیست، فارغ التحصیلان شانس بالایی برای مهاجرت خواهند داشت.

در کشور چین، مهندسان کامپیوتر از درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و این امر در سراسر جهان کاملا طبیعی است. در صورتی که فردی بخواهد به عنوان نیروی کار در این کشور اقامت داشته باشد، می تواند از نظر مالی درآمدی مطابق با نمودار زیر را به دست آورد.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور چین

درآمد مهندسین کامپیوتر در کشور چین بسیار مطلوب است و افراد زیادی به همین دلیل این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند تا بتوانند علاوه بر آموزش با کیفیت، شرایط مناسب کار را نیز تجربه کنند. در چنین حالی، در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در چین دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *