ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن

رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن

رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن یک رشته فوق العاده قدرتمند در نظام آموزشی این کشور است که دانشجویان را با تازه ترین دستاوردهای جهانی آشنا میسازد. با فروکش کردن جنگ جهانی، ژاپن در مسیری کاملا متفاوت قرار گرفت و رشد خود را در کار، تلاش و تولید دید. پیشرفت های بسیار چشمگیری در این کشور از همین رو رخ داد تا جایی که امروزه محصولات الکترونیکی کشور ژاپن در کشورهای پیشرفته جهان مورد استفاده قرار می گیرند. شرایط کلی زندگی در ژاپن تنها مسئله ای است که بسیاری را برای ورود به این کشور دلسرد می سازد.

دانشگاه های کشور ژاپن نیز با توجه به سرعت رشد تکنولوژی در این کشور به ویژه در رشته های مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر رشد چشمگیری را داشته اند و امروزه در کنار دانشگاه های انگلستان و آمریکا رتبه های بالایی تمامی جدول های تعیین رتبه دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده اند. رشته مهندسی کامپیوتر نیز به عنوان یکی از رشته های پایه در زمینه رشد تکنولوژی به شدت مورد توجه قرار گرفته است و امروزه به عنوان یکی از رشته های اصلی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که این رشته تحصیلی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کشور ژاپن برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در ژاپن چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور ژاپن اقامت داشت؟
  • متوسط درامد یک مهندس کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن

همانطور که شنیده ها نشان می دهد، سخت گیری های بسیار زیادی در کشور ژاپن به دانشجویان اعمال می شود تا آن ها بتوانند به سادگی در بازار کار شرایط موجود در این کشور را درک کنند و سخت کوشی یکی از مهم ترین ویژگی های ژاپنی ها است و به همین منظور به افرادی که توانایی مواجه شدن با چنین شرایطی را ندارند، توصیه می شود تا ژاپن را از گزینه های خود حذف کنند.

دانشجویان در ژاپن می توانند به زبان ژاپنی یا زبان انگلیسی تحصیل کنند و در برخی از رشته های تحصیلی ممکن است دوره برگزار شده به هر دو زبان ارائه شود و دانشجویان پیش از دریافت پذیرش باید به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشند. دانشگاه توکیو، به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر شناخته می شود و در این رشته رتبه 20 جهان را به دست آورده است. موسسه تکنولوژی توکیو نیز با قرار گرفتن در رتبه 34 جهان یکی دیگر از دانشگاه های قدرتمند این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است. دانشگاه کیوتو را نیز می توان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور معرفی کرد چراکه رتبه 57 را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه توهوکو که در شهر سندای واقع شده است نیز آخرین دانشگاه این کشور با رتبه 2 رقمی است و پس از آن دانشگاه اوساکا قرار دارد که رتبه 106 جهان در رشته مهندسی کامپیوتر را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این می توان از دانشگاه های زیر نیز در ژاپن برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر یاد کرد:

  • دانشگاه کیوشو در رتبه 156
  • دانشگاه هوکایدو با رتبه 174
  • دانشگاه واسدا با رتبه 186
  • دانشگاه ناگویا با رتبه 194

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ژاپن

تحصیل در ژاپن در رشته مهندسی کامپیوتر می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد اما متاسفانه هزینه های تحصیل در این رشته تحصیلی یکی از نکات منفی آن به حساب می آید. اگرچه شهریه دانشگاه در ژاپن را می توان در دسته کشورهای متوسط قرار داد اما نوسانات قیمت ارز از عمده ترین دلایل دشوار شدن پرداخت هزینه تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد بوده است.

دانشجویانی که در کشور ژاپن قصد تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر را دارند، به طور متوسط باید با هزینه ای در حدود 8500$ تا 12000$ (دلار) در دانشگاه های دولتی این کشور روبرو شوند و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور می تواند تا 18000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا کند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز در حدود 1200$ (دلار) در ماه است که در شهرهای بزرگی هچون توکیو، به 1400$ (دلار) نیز می رسد. دانشجویان در این کشور اجازه کار خواهند داشت و می توانند از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور ژاپن

دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های مطرح و سطح متوسط ژاپن دریافت کنند، از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار هستند و به همین دلیل است که می توانند به راحتی وارد بازار کار در ژاپن شوند. شرایط کار آن ها در این کشور با بالاترین استانداردهای ممکن فراهم شده است و می توان گفت دانشجویان در یک بازه زمانی کوتاه پس از پایان تحصیل، وارد بازار کار می شوند. در این راستا تسلط به زبان ژاپنی برای علاقمندان به کار در این کشور یک الزام است.

مهندسان کامپیوتر در ژاپن نیز از سطح درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند و درآمد آن ها با برترین کشورهای اروپایی نیز هم تراز است. این افراد در کشور ژاپن می توانند در شرکت های شناخته شده در سطح جهان کار کرده و درآمد بالایی به دست آورند اما به طور متوسط نیز درآمد آن ها را در رده بالاترین درآمدها می توان قرار داد. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور ژاپن

شرایط کار در ژاپن برای بسیاری از افراد می تواند دشوار باشد چراکه در سطح جهان و در کشورهای پیشرفته حداکثر ساعت کار 40 ساعت تعیین شده است اما در ژاپن حداقل کار 50 ساعت در هفته است. به همین دلیل برخی از افراد تنها از مزیت تحصیل با کیفیت در این کشور استفاده می کنند و پس از آن راهی کشورهای پیشرفته جهان می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *