ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در کرواسی

رشته مهندسی کامپیوتر در کرواسی

رشته مهندسی کامپیوتر در کرواسی یکی از ارزشمندترین رشته های گروه مهندسی است و شرایط کار در این رشته نیز برای شهروندان خارجی مناسب است. افرادی که در رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کرواسی تحصیل می کنند، علاوه بر اینکه می توانند در این کشور کار کنند، قادر خواهند بود تا در سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز به جستجوی کار بپردازند و در چنین شرایطی قادر خواهند بود تا زندگی مناسب تری را برای خود به ارمغان آورند اگرچه کار در کرواسی نیز به عنوان یک مهندس کامپیوتر می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

کشور کرواسی را نمی توان در دسته کشورهای تراز اول اروپایی قرار داد اما همچنان می توان گفت که تحصیل در این کشور برای برخی از افراد می تواند ارزشمند باشد. دانشگاه های کرواسی در طول یک دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اند و سختگیری های نسبی در این کشور برای انتخاب دانشجویان انجام می دهند تا از این طریق بتوانند اطمینان حاصل کنند که دانشجویان توان افزایش قدرت علمی دانشگاه از طریق ارائه مقالات و ورود به بازار کار را خواهند داشت. رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کرواسی در حال حاضر جایگاه مناسبی یافته است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته پرداخته اند تا به اساسی ترین پرسش ها در این خصوص پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کرواسی چیست؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در این کشور به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور کرواسی چگونه است؟
  • آیا مهندسین کامپیوتر در کشور کرواسی به درآمد بالایی دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کرواسی

دانشگاه های کرواسی به منظور ساده تر شدن شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان فراهم کرده اند و برخی از دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان خارجی تنها نمره 5.5 آیلتس را درخواست کرده اند و این می تواند یک امتیاز مثبت برای افرادی باشد که نمره کافی در آزمون زبان را به دست نیاورده است. در همه دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان کروات نیز وجود دارد.

رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کرواسی یک دوره حداقل 3.5 ساله است و متقاضیان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند و در برنامه ریزی های خود نیز آن را لحاظ کنند. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز تحصیل به ترتیب 2 و حداقل 3 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان پس از هر دوره تحصیلی به راحتی می توانند در بازار کار این کشور مشغول به کار شوند.

دانشگاه زاگرب با حدود 4 قرن قدمت، یکی از بهترین دانشگاه های کرواسی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است و دانشگاه پلی تکنیک زاگرب نیز دیگر دانشگاه موجود در پایتخت این کشور است که امکان تحصیل در این رشته را برای دانشجویان حتی به زبان انگلیسی نیز فراهم کرده است. با این حال شناخته شده ترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه ریکا است که در همین شهر واقع شده است و در میان جوامع جهانی جایگاه مناسب تری را در اختیار دارد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کرواسی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کرواسی

یکی از مهم ترین شاخص هایی که پیش از درخواست برای دریافت پذیرش تحصیل باید مورد توجه قرار گیرد، هزینه هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود با آن روبرو خواهند شد. هزینه های کلی تحصیل در کشورهای خارجی شامل شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی دانشجویی می شود و منبع هزینه نیز می تواند شامل بورسیه تحصیلی، درامد از کار دانشجویی و همچنین پس اندازهای قبلی فرد باشد.

بورسیه تحصیل در کشور کرواسی به ندرت در اختیار دانشجویان خارجی قرار می گیرد و به همین دلیل است که به متقاضیان توصیه می شود تا بدون توجه به این موضوع کشور مقصد خود را انتخاب کنند. دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. هزینه زندگی در کشور کرواسی برای دانشجویان در حدود 600€ (یورو) در ماه است.

از طرف دیگر هزینه تحصیل در کرواسی نیز وجود دارد که دانشجویان موظف هستند به صورت سالیانه آن را به دانشگاه پرداخت کنند. برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دانشجویان باید در نظر داشته باشند که شهریه آن ها در حدود 1700€ تا 4000€ (یورو) در سال خواهد بود که به نسبت تعداد بسیار زیادی از کشورهای اروپایی شهریه ای مقرون به صرفه به حساب می آید.

درآمد مهندسین کامپیوتر در کرواسی

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور کرواسی برای دانشجویان خارجی آن است که پس از تحصیل خود در این کشور این فرصت را خواهند داشت تا به اختیار خود در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که شغل مورد نظر خود را بیابند، می توانند ویزای کاری خود در این کشور را به دست آورده و اقامت خود را از اقامت تحصیل به اقامت کاری تغییر دهند.

مهندسین کامپیوتر در کشور کرواسی متقاضیان بسیار زیادی در شرکت های مختلف دارند و به همین دلیل است که شانس کاریابی آن ها به نسبت سایر حوزه های مهندسی بالاتر است. درآمد مهندسان کامپیوتر در این کشور نیز بسیار مناسب است و در زمانی که با متوسط درآمد در این کشور مقایسه شود، به خوبی می توان این موضوع را درک کرد. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در کشور کرواسی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور کرواسی

درآمد مهندسین کامپیوتر در کشور کرواسی بسیار مناسب است و همین مسئله می تواند بسیاری از افراد را برای تحصیل در این کشور ترغیب کند. در چنین شرایطی می توان توصیه کرد که متقاضیان با شرایط تحصیل و کار پس از آن در کشورهای دیگر نیز آشنایی پیدا کرده تا بتوانند بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز از آمادگی کامل در این زمینه برخوردار هستند تا متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را در زمینه مختلف همراهی کرده تا بتوانند با آسودگی خاطر در این زمینه گام بردارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *