ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در کلمبیا

رشته مهندسی کامپیوتر در کلمبیا

رشته مهندسی کامپیوتر در کلمبیا یکی از معدود رشته های موجود در این کشور است که توانسته در رتبه بندی های جهانی جایگاه نسبتا مناسبی پیدا کند. در جهان امروز کمتر کسی را می توان یافت که برای تحصیل خود کشور کلمبیا را انتخاب کند و بسیاری از جوانان این کشور نیز به جای تحصیل در دانشگاه های این کشور، ترجیح می دهند وارد دانشگاه های مهم خارجی شوند و در شرایط مناسب تری به تحصیل بپردازند. با این حال همچنان افرادی وجود دارند که بنا بر دلایل شخصی خود کلمبیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر می تواند برای هر فرد مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد تا جایی که وی می تواند اطمینان حاصل کند که در بسیاری از کشورهای تراز اول جهان این فرصت را خواهد داشت تا به کار مشغول شده و به درآمد مناسبی نیز دسترسی داشته باشد. کلمبیا یکی از کشورهای در حال پیشرفت در آمریکای جنوبی است و با دروازه های کشورهای پیشرفته جهان فاصله بسیار زیادی دارد و برای رسیدن به این کشورها باید در زمینه های مختلف از جمله مهندسی کامپیوتر پیشرفت بسیاری را تجربه کند. به همین دلیل است که می توان مشاهده کرد که دانشگاه های این کشور در طول سالیان اخیر پیشرفت قابل توجهی را در سطح بین المللی تجربه کرده اند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به همین دلیل این موضوع را در دست بررسی قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کلمبیا چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور کلمبیا به کار مشغول شد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور کلمبیا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کلمبیا

کلمبیا یکی از مستعمرات سابق دولت اسپانیا است و به همین دلیل است که مردم این کشور به زبان اسپانیایی تکلم می کنند. تحصیل در این کشور نیز به زبان اسپانیایی امکان پذیر است و دانشجویان خارجی برای تحصیل در اکثر رشته های این کشور از جمله مهندسی کامپیوتر به مدرک B2 زبان اسپانیایی نیاز خواهند داشت. در برخی از دانشگاه های برتر این کشور می توان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز پیدا کرد.

دوره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور در مقطع کارشناسی 7 ترم به طول می انجامد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان پس از 2 سال می توانند به مدرک خود دست پیدا کنند. تحصیل در مقطع دکترا نیز در یک بازه زمانی 3 ساله انجام می شود ضمن آنکه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور کلمبیا بسیار بیشتر از سایر رشته های تحصیلی است.

دانشگاه ملی کلمبیا را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر معرفی کرد چراکه رتبه 194 جهان را در این رشته در اختیار دارد و با فاصله نسبتا کم نیز دانشگاه دانشگاه دی لوس اندس قرار دارد که رتبه 234 جهان را در این رشته تحصیلی به خود اختصاص داده است. دانشگاه دی آنتیکویا نیز یکی دیگر از دانشگاه های مطرح کلمبیا در رشته مهندسی کامپیوتر است که رتبه 451 جهان را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کلمبیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کلمبیا

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور کلمبیا برای دانشجویان بین المللی آن است که آن ها چه برای زندگی و چه تحصیل در این کشور به بودجه های سنگین نیاز نخواهند داشت و می توانند با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه مدرکی را دریافت کنند که در کشورهای مطرح جهان برای کار و ادامه تحصیل اعتبار کافی را در اختیار دارد.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کلمبیا در دانشگاه های مختلف به عوامل متفاوتی بستگی دارد اما می توان گفت که به طور متوسط برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به 2700$ تا 4600$ (دلار) در سال نیاز خواهد بود که تقریبا معادل کشورهای ارزان قیمت در قاره اروپا است.

از سوی دیگر باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت که به طور متوسط در حدود 500$ (دلار) در سال است. دانشجویان در بسیاری از کشورهای جهان این فرصت را خواهند داشت تا به کار دانشجویی مشغول شده و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما در کشور کلمبیا چنین فرصتی وجود ندارد و کار دانشجویی در این کشور غیرقانونی است.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور کلمبیا

بر خلاف کار دانشجویی، دانشجویان بین المللی در کلمبیا این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند اما به شرط اینکه دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده و در یکی از شرکت های موجود در این کشور موفق به ثبت قرارداد رسمی شده باشند. در چنین شرایطی دولت نیز از کارفرمایان حمایت های لازم را انجام خواهد داد و بستر مناسب برای استفاده از امکانات موجود در این کشور را فراهم خواهد کرد.

مهندسان کامپیوتر تخصصی را در اختیار دارند که در کلمبیا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان مورد نیاز است و به همین دلیل است که می توانند به این نکته امید داشته باشند که شانس بسیار زیادی برای کاریابی خواهند داشت. درآمد مهندسان کامپیوتر در کلمبیا نیز به نسبت متوسط درآمد در این کشور نیز بسیار بیشتر است و در نتیجه می توان گفت که این افراد از رفاه اقتصادی کافی برخوردار هستند. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور کلمبیا را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور کلمبیا

عواملی مانند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تجربه کاری بیشتر می تواند روند دریافت حقوق بیشتر در این کشور را نیز تسریع بخشد. با همه این تفاسیر به بسیاری از علاقمندان تحصیل در کشور کلمبیا توصیه می شود تا بار دیگر در رابطه با تصمیم خود تجدید نظر کرده و تصمیمی بهتر اتخاذ کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا علاقمندان به مهاجرت خارج از کشور برای تحصیل و کار را راهنمایی کرده و در مسیر مهاجرت آن ها را همراهی کرده تا بالاترین شانس ممکن در این مسیر گام بردارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *