ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

یونان در حال تبدیل به یکی از محبوب ترین مکان ها برای تحصیل است. در همین راستا، تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در یونان میتواند ایده خوبی باشد. مهندسی کامپیوتر ترکیبی از رشته های مهندسی برق و علوم کامپیوتر برای ایجاد سخت افزارها و نرم افزارهای جدید کامپیوتری است. آن ها در طراحی معماری کامپیوتر نقش دارند و در نقش هایی به عنوان مهندسان نرم افزار و سخت افزار فعالیت می کنند. دانشجویان مهندسی کامپیوتر یاد می گیرند که چگونه میکروچیپ ها، مدارها، پردازنده ها، رساناها و هر مولفه دیگری که در دستگاه ها یا سیستم های کامپیوتری استفاده می شود (مانند ابرکامپیوترها، تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، سرورها و ابزارهای IoT) را توسعه داده و آزمایش کنند.

ایجاد حرفه ای در مهندسی کامپیوتر مستلزم پایه محکمی در سخت افزار، نرم افزار، سیستم عامل، معماری کامپیوتر، مهندسی برق و انواع رشته های فرعی است. مهندسان کامپیوتر از یکپارچگی سیستم های فیزیکی و مجازی اطمینان حاصل می کنند. دانشجویان این رشته برای ساختن حرفه خود و پیشرو بودن در نوآوری، نیاز به درک عمیقی از سیستم های کامپیوتری دارند. با توجه به گزارش اداره آمار کار، انتظار می رود شغل مهندسی کامپیوتر به طور مداوم رشد کند و حقوق خود را بسیار افزایش دهد. با پیچیده تر شدن سیستم های نرم افزاری، بر عهده مهندسی برق و کامپیوتر است که مغایرت ها را حل کرده و راه حل هایی را برای مشکلات دنیای واقعی ابداع کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در یونان تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در یونان؟

دانشجویانی که یونان “سرزمین خدایان” را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند، از چیزهای کوچکی که زندگی در این کشور ارائه می دهد لذت خواهند برد. مردم یونان بسیار آرام هستند و زمانی را برای نشستن با دوستان خود و صرف یک فنجان قهوه اختصاص می دهند. برای یونانیان، هیچ چیز مهم تر از شاد بودن نیست و دانشجویان نیز به زودی این نگرش را به دست خواهند آورد. آمدن به یونان، علاوه بر تحصیل، کسب تجربیات جدید و دوستان جدید را نیز به همراه دارد. در حالی که آتن و تسالونیکی شهرهای مهم دانشجویی در یونان هستند، دانشجویان می توانند در هر گوشه و کنار این کشور از جاذبه های برجسته آن دیدن کنند و لذت ببرند. یونان همه را شگفت زده می کند! برخی از دلایل تحصیل در یونان عبارتند از:

برخی از دلایل تحصیل در یونان

در کل، تحصیل و زندگی در یونان و آشنایی با مردم آن یک تجربه شگفت انگیز است و دانشجویان از هر دقیقه آن لذت خواهند برد. یونان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای آب و هوای گرم است. در طول تابستان، دو تا سه ماه باران نمی بارد، به ویژه در مناطق جنوبی و در زمستان برف به ندرت می بارد و درجه حرارت معمولا بالای صفر می ماند. این مطمئنا یک مزیت بی نظیر است زیرا دانشجویان هر روز می توانند ساعات مطالعه و تحصیل خود را با فعالیت های اجتماعی و فرهنگی تکمیل کنند. یونان یک مقصد گردشگری عالی است و حقیقت این است که این کشور چیزهای زیادی را در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان خود قرار می دهد: آب و هوای مدیترانه ای، اماکن تاریخی عالی، سواحل و جزایر دوست داشتنی، زندگی شبانه پررونق و غذاهای خوشمزه – همه با هزینه های بسیار مناسب.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

در دانشگاه های دولتی یونان، معمولا هیچ شهریه ای از دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا دریافت نمی شود؛ تنها استنا چند برنامه کارشناسی ارشد است. سایر دانشجویان بین المللی باید شهریه ای بین 1500€ تا 9000€ (یورو) در سال بپردازند که شامل کتاب های درسی دروس انتخابی نیز می شود. رمان ها و انواع دیگر کتاب ها به امانت گذاشته می شود و حتی گاهی برای استفاده شخصی به دانشجویان داده می شود. دانشگاه تسالونیکی دو بار در روز غذای گرم و استفاده رایگان از سالن بدنسازی را به همه دانشجویان ارائه می دهد. همچنین، هزینه تحصیل در موسسات خصوصی این کشور برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی می تواند به 10000€ (یورو) در سال یا حتی بیش تر می باشد. البته ما همواره پیشنهاد می کنیم دانشجویان برای اطلاع دقیق از شهریه خود به وب سایت دانشگاه انتخابی شان مراجعه کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

مطابق گزارش وب سایت معتبر numbeo، هزینه های ماهانه یک خانواده چهار نفره در یونان بدون در نظر گرفتن اجاره بها 2526.86$ (دلار) معادل 2156.00€ (یورو) برآورد می شود؛ همچنین هزینه های ماهانه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره بها 730.51$ (دلار) معادل 623.30€ (یورو) تخمین زده می شود. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در یونان را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در یونان

جدول زیر وضعیت اجاره بها در یونان را نشان می دهد:

عنوانمبلغ بر حسب یورو
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر341.19€
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر284.68€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر580.34€
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر483.34€

جدول زیر قیمت/ هزینه برخی کالاها و خدمات در یونان را نشان می دهد:

عنوانقیمت/ هزینه بر حسب یورو
صرف غذا در یک رستوران ارزان10.00€
شیر معمولی (1 کیلوگرم)1.18€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.86€
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.66€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)6.73€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.16€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.76€
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)30.00€
بنزین (1 لیتر)1.59€
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی149.36€
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)32.92€

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

معرفی زبان و فرهنگ یونان برای دانشجویان

زبان رسمی یونان یونانی است. این زبان یکی از قدیمی ترین زبان های مکتوب در جهان محسوب می شود. در واقع، غنا و منحصر به فرد بودن زبان یونانی، آن را به یک زبان دشوار برای یادگیری تبدیل می کند، اما یادگیری آن امکان دسترسی به فرهنگ و میراثی منحصر به فرد را می دهد. اکثر دانشگاه های یونانی و انوع موسسات غیرانتفاعی، دوره های ابتدایی و پیشرفته را به زبان یونانی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند تا ارزش های زبان یونانی را ارتقا دهند. از طریق آن ها، دانشجویان می توانند گواهینامه زبان یونانی دریافت کرده و واجد شرایط ارائه درخواست به سیستم امتحان زبان خارجی ملی یونانی (KPG) باشند که می تواند سطح زبان آن ها را تایید کند. همچنین دانشجویان می توانند یادگیری زبان یونانی را حتی قبل از ورود شروع کرده و مدرک زبان یونانی بگیرند.

در مورد فرهنگ معاصر یونان، یک دانشجو می تواند این فرصت را داشته باشد که در تجربه ای تاریخی و وابسته به غذا و پخت و پز که شبیه تجربه های دیگر نیست غوطه ور شود. یونان مملو از سایت های باستانی و موزه هایی است که می توانند دانشجویان را به یونان باستان یا بیزانس ببرند و درس هایی را به آن ها آموزش دهند که برای یک عمر همراه آن ها خواهد بود.

غذاهای یونانی با طعم های غنی شناخته می شوند. جوهر فرهنگ مدرن یونانی در چیزهای ساده و کوچک زندگی یافت می شود: بیرون رفتن با دوستان، لذت بردن از غذاهای عالی، استراحت زیر نور خورشید و هیچ نگرانی! چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در یونان هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای یونان برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *