ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی، تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند اقتصاد این کشور را دچار تحول کند. آرژانتین یکی از کشورهای جهان است که در طول سال های اخیر با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی روبرو شد و همین مسئله سبب کاهش ارزش پول این کشور شده است. توجه به توانایی های موجود در این کشور به آن ها کمک خواهد کرد که در طول بازه زمانی نسبتا کوتاهی بتوانند خود را از این شرایط خارج کرده و به شرایط استاندارد زندگی از نظر اقتصادی برسند. یکی از مهم ترین زمینه های فعالیت کشورها برای خروج از بحران می تواند توجه به نظام آموزشی به ویژه پرورش افرادی باشد که می توانند شرایط را در کشور آرژانتین تغییر دهند.

رشته مهندسی کشاورزی یکی از رشته هایی است که در این کشور به دلیل شرایط مناسب جوی و همچنین دسترسی به خاک حاصل خیر می تواند عملکرد بسیار ویژه ای داشته باشد. آرژانتین اگرچه مقصد مناسبی برای سکونت دائم نیست اما می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در برخی از رشته های خاص باشد چراکه اولا دانشگاه های این کشور جایگاه علمی مناسبی را در اختیار دارند و در مرحله بعد هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه است. به دلیل اینکه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین می تواند گامی مفید در زندگی بسیاری از افراد باشد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا هزینه های زندگی و تحصیل در کشور آرژانتین در این رشته مناسب است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در آرژانتین چگونه است؟
  • آیا می توان با کار در حوزه کشاورزی به کسب درآمد بالا در آرژانتین رسید؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

رشته مهندسی کشاورزی از جمله رشته هایی است که در بسیاری از دانشگاه های این کشور ارائه می شود اما دانشجویان باید توجه داشته باشند که در طول این مسیر بهترین گزینه ممکن را برای آینده خود انتخاب کنند. دانشگاه بوینس آیرس در آرژانتین را می توان به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی معرفی کرد چراکه این دانشگاه با وجود قرار گرفتن در رتبه 378 جهان، در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 123 را به خود اختصاص داده است و این می تواند یک امتیاز عالی برای علاقمندان به تحصیل در این کشور باشد. دانشگاه دولتی لا پلاتا نیز یکی دیگر از دانشگاه های مطرح آرژانتین برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به شمار می رود و رتبه 222 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که جایگاه کلی این دانشگاه 639 اعلام شده است.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آرژانتین امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز خواهند داشت اما با توجه به این که زبان رسمی این کشور اسپانیایی است، می توان گفت که درخواست تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور می تواند محدودیت های انتخاب را برای دانشجویان به همراه داشته باشد. طول دوره تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور در حدود 3 سال است و دانشجویان پس از آن می توانند وارد بازار کار این کشور شوند یا در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

زمانی که فردی تصمیم به انتخاب مقصد تحصیلی خود برای مهاجرت می کند، باید جنبه های مختلف مهاجرت از جمله شرایط مالی را نیز مد نظر قرار دهد. هزینه های تحصیل در کشور آرژانتین بسیار متغیر است و دانشجویان باید با توجه به شرایط خود، می توانند شرایط تحصیل در آرژانتین را نیز مد نظر قرار دهند. شهریه دانشگاهی برای دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در این کشور در حدود 2700$ تا 11000$ (دلار) در سال است که نشان دهنده یک تفاوت جدی است. دانشجویان باید پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه حتما شرایط مالی خود را با هزینه های تحصیل تطابق بدهند.

با وجود این که هزینه های تحصیل در کشور آرژانتین می تواند بسیار بالا باشد، هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 3000$ تا 5000$ (دلار) در سال، تمامی هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. البته که دانشجویان بین المللی به تازگی این فرصت را پیدا کرده اند که در این کشور به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند. در چنین شرایطی نمی توان به قطع گفت که دانشجویان می توانند در این کشور به کار مشغول شوند اما در صورت وقوع چنین فرصتی، آن ها می توانند درآمد مناسبی برای تامین هزینه های زندگی خود داشته باشند.

درآمد مهندسان کشاورزی در کشور آرژانتین

افرادی که در کشور آرژانتین تحصیل کرده باشند، شانس بیشتری برای کاریابی در این کشور خواهند داشت و می توانند از این طریق، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و زندگی خود در آرژانتین را ادامه دهند. شرایط بازار کار آرژانتین در سال های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و ورود خسارت های ناشی از این بیماری چندان مناسب نبوده و این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

با همه این تفاسیر، مهندسان کشاورزی در کشور آرژانتین از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند و می توانند با کار در این حوزه هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در نمودار زیر، به منظور درک هرچه بهتر این موضوع، متوسط درآمد نیروی کار در حوزه کشاورزی در کشور آرژانتین نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور آرژانتین

بدون تردید نمی توان چنین درآمدی را درآمدی بالاتر از استانداردهای جهانی معرفی کرد اما با توجه به هزینه های زندگی در کشور آرژانتین می توان گفت که مهندسان کشاورزی در این کشور از رفاه اقتصادی نسبتا مناسبی برخوردار هستند. به طور کلی می توان گفت که شرایط تحصیل در کشور آرژانتین برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در این کشور فراهم شده است اما چندان مطابق با استانداردهای جهانی نیست. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل در خارج از کشور دارید، می توانید مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • بهترین مدرک در رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین کدام مدرک است؟ بهترین مدرک در حوزه رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین دریافت مدرک دکترای کشاورزی در این کشور می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین به ویزا نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی برای تحصیلی در رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین به ویزای این کشور نیاز دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *