ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی از رشته هاییست که میتواند در آینده ای نه چندان دور، تحول زیادی در بازار کار و اقتصاد این کشور ایجاد کند. مهندسی کشاورزی می تواند به افراد کمک کند که در مصرف انرژی نهایت صرفه جویی را داشته باشند و در این صورت هزینه های تولید محصول برای کشاورزان به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند و این مسئله سبب افزایش راندمان کار نیز خواهد شد. زه کشی مناسب و قطعه بندی های زمین های کشاورزی مطابق با آخرین دستورالعمل ها نیز می تواند نقش ویژه ای در رشد اقتصاد کشاورزی در جهان امروز داشته باشد.

موقعیت مکانی آفریقای جنوبی به گونه ای است که بسیاری از محصولات کشاورزی در این کشور قابلیت رشد دارند و با توجه به دسترسی این کشور به آب، امکان رشد در این زمینه برای آن ها بسیار زیاد است و فرصت صادرات محصولات به خارج از کشور را نیز فراهم می کند. آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که به شدت با کمبود نیروی کار متخصص دست و پنجه نرم می کند و چنین مسئله ای سبب شده است تا شرایط کاریابی برای نیروی کار خارجی در این کشور فراهم باشد. در صورتی که فردی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد، شانس بالایی برای رسیدن به کار در این کشور خواهد داشت. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • هزینه های تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در آفریقای جنوبی، اقامت تحصیلی را به کاری تبدیل کرد؟
  • آیا متخصصین علوم کشاورزی در این کشور از درآمد بالا برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از کشورهای مطرح در قاره آفریقا است و شرایط زندگی در این کشور به مراتب بهتر از سایر کشورهای این قاره است. آفریقای جنوبی در طول سال های اخیر از نظر اقتصادی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته تا جایی که موفق به برگزاری یک دوره از مسابقات جام جهانی نیز شده است. این کشور به شدت به نیروی کار در زمینه های مختلف نیاز دارد و در همین راستا شرایطی را ایجاد کرده است تا دانشجویان خارجی بتوانند در این کشور به جستجوی کار مشغول شده و شرایط اقتصادی مناسب تری را برای زندگی خود ایجاد کنند.

دانشگاه اشتلن بوخ در آفریقای جنوبی بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است که رتبه 104 جهان را به دست آورده است در حالی که جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی جهانی 321 است و می توان به این نتیجه رسید که رشته مهندسی کشاورزی جایگاه بسیار مناسبی در این دانشگاه دارد. دانشگاه کازولو ناتال نیز رتبه 230 جهان در این رشته را به دست آورده است و همچنان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است.

در این دانشگاه ها به راحتی می توان به تحصیل رشته مهندسی کشاورزی پرداخت و این یکی از نکات مثبت در رابطه با تحصیل در آفریقای جنوبی است که البته می توان آن را در کنار هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در آن قرار داد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی

یکی از امتیازات تحصیل در کشور آفریقای جنوبی آن است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور هزینه های زیادی روبرو نخواهند شد. در چنین شرایطی می توان به افرادی که از نظر مالی قدرت مالی کافی ندارند توصیه کرد که این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند اما همچنان گزینه های ارزان قیمت دیگری نیز برای تحصیل در این کشور وجود دارد.

دانشجویانی که رشته مهندسی کشاورزی در آفریقای جنوبی را انتخاب کرده اند، با شهریه ای کمتر از 4200$ (دلار) در سال روبرو خواهند شد که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان می توان آن را به شدت ارزان دانست که با برخی از کمک هزینه های مالی برای تحصیل نیز می توان آن را کاهش داد. هزینه زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان خارجی بسیار مقرون به صرفه است. با در اختیار داشتن 500$ (دلار) به راحتی می توان هزینه زندگی دانشجویی در این کشور را تامین کرد اما به طور کلی در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 400$ تا 750$ (دلار) در ماه می تواند برای گذران زندگی در این کشور کفایت کند. ضمن اینکه دانشجویان خارجی می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت و تا سقف 20 ساعت در هفته به کار مشغول شده و از این طریق هزینه زندگی خود را تامین نمایند.

درآمد مهندس کشاورزی در آفریقای جنوبی

اگر دوره تحصیلی فردی در این کشور به انجام رسیده باشد، او قادر خواهد بود تا در آفریقای جنوبی به جستجوی کار پرداخته و در صورت موفقیت در این امر، اقامت آن را به دست آورد. در چنین شرایطی است که فرد می تواند اقامت بلند مدت این کشور را نیز به دست آورده و در مسیر دریافت تابعیت آفریقای جنوبی گام بردارد. رشته مهندسی کشاورزی در این کشور یکی از رشته های پر متقاضی است و به همین دلیل دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در این رشته دریافت کرده باشند، می توانند وارد محیط کار شده و شغل مورد نظر خود را به دست آورند.

درآمد این افراد در آفریقای جنوبی نسبتا مناسب است و در چنین شرایطی است که متقاضیان قادر خواهند بود تا به کیفیت زندگی خود در این کشور بیافزایند. به منظور آشنایی بیشتر با این موضوع، نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور آفریقای جنوبی

در چنین شرایطی فرد را نمی توان در دسته افراد با درآمد بالا در کشور آفریقای جنوبی معرفی کرد اما او درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور را تجربه می کند. با همه این تفاسیر اگرچه کار در آفریقای جنوبی می تواند شرایط نسبتا مناسبی داشته باشد اما شرایط تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشورهای برجسته جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط بوده و از تجربیات ایشان بهرمند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *