ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان یکی از رشته های موجود در دانشگاه های این کشور است که در رقابت با سایر دانشگاه های جهان جایگاهی ویژه ای ندارد. به دلیل شرایط مساعد اخذ پذیرش و همچنین ویزای تحصیلی ارمنستان، دانشجویان بسیاری از ایران برای تحصیل در این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند اما حقیقت امر آن است که در بسیاری از مواقع مسیر بازگشت از این کشور به شدت ناهموار است. دانشجویانی که قصد تحصیل در ارمنستان را دارند، باید پیش از دریافت پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه، تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهند تا دانشگاه آن ها در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار داشته باشد.

رشته مهندسی کشاورزی در حال حاضر یکی از رشته های تحصیلی است که کشورهای پیشرفته جهان در راه توسعه آن تلاش های بسیار زیادی را انجام داده اند. در چنین شرایطی می توان گفت که انتخاب کشورهای پیشرفته برای تحصیل در این رشته بسیار منطقی تر از انتخاب کشوری همچون ارمنستان است. مهندسان کشاورزی و فارغ التحصیلان علوم کشاورزی نقش بسیار ویژه ای در توسعه پایدار کشورها ایفا می کنند و همچنین می توانند در بسیاری از موارد شرایط اقتصادی یک کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهند. به دلیل اهمیت بسیار ویژه ای که تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در جهان امروز دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در این رشته در کشور ارمنستان را مورد بررسی قرار می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان برای تحصیل در این رشته هزینه کمی را پرداخت کرد؟
  • شرایط کار در کشور ارمنستان برای فارغ التحصیلان خارجی چگونه است؟
  • آیا می توان با تحصیل در رشته کشاورزی، به کسب درآمد بالا در این کشور رسید؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

دانشجویانی که رشته مهندسی کشاورزی را برای تحصیل در کشور ارمنستان برای خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته بسیار محدود هستند و این می تواند کار پذیرش از این دانشگاه ها را تا حدودی دشوار کند. البته که در بسیاری از دانشگاه های این کشور شرایط پذیرش دارای محدودیت خاصی نیست و دانشگاه های این کشور ظرفیت کافی برای پذیرش دانشجویان را دارند.

رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و دانشجویان در این رابطه کافی است که نمره 5.5 در آزمون آیلتس یا نمره سطح مشابه در سایر آزمون های مختلف را به دست آورند. در چنین شرایطی است که می توان گفت مراحل دریافت پذیرش در دانشگاه های ارمنستان چندان دشوار نیست چراکه معدل پایین نیز نمی تواند مانع از دریافت پذیرش از دانشگاه های ارمنستان در رشته های مختلف گردد.

دانشگاه ملی کشاورزی ارمنستان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته های مختلف علوم کشاورزی است و یکی از دانشگاه های دولتی این کشور به حساب می آید. دانشجویانی که در این دانشگاه به ادامه تحصیل می پردازند، از جنبه های مختلف می توانند با علوم کشاورزی آشنا شده و آماده ورود به بازار کار این کشور شوند. در حال حاضر محدودیت های بسیاری برای ورود به دانشگاه های ارمنستان در رشته مهندسی کشاورزی وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

یکی از مزایای تحصیل در ارمنستان آن است که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و در نتیجه جمعیت قابل توجهی از ایران تمایل دارند تا برای تحصیل در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. به طور کلی می توان گفت که هزینه تحصیل در کشور ارمنستان در رشته مهندسی کشاورزی در حدود 2500$ (دلار) است و این مسئله می تواند تحصیل در ارمنستان را به اتفاقی مقرون به صرفه تبدیل کند.

هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است تا جایی که دانشجویان می توانند برای گذران زندگی خود در این کشور بودجه ای در حدود 170$ (دلار) را در نظر بگیرند. در چنین شرایط می توان ارمنستان را به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل معرفی کرد.

دانشجویان بین المللی در ارمنستان این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت و بدون نیاز به دریافت اجازه کار در این کشور به کار مشغول شوند و در این صورت هزینه های زندگی آن ها در خاک کشور ارمنستان نیز قابل تامین خواهد بود و بنابراین تنها دغدغه مالی دانشجویان باید تامین هزینه های تحصیلی آن ها باشد.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور ارمنستان

افرادی که در کشور ارمنستان تحصیل کرده باشند، به سختی می توانند برای کار یا ادامه تحصیل به ایران بازگردند و این مسئله ای است که می تواند آینده مهاجرتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه این افراد باید به دنبال راهی باشند که به کمک آن توانایی اقامت در ارمنستان یا مهاجرت به کشورهای دیگر جهان را داشته باشند.

دولت ارمنستان در حال حاضر به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا با دریافت مدرک تحصیلی خود، در این کشور مشغول به کار شوند و این فرصت مناسبی است تا بتوان به کمک آن اقامت کشور ارمنستان را به دست آورد. مهندسین کشاورزی در این کشور به درامد نسبتا مناسبی دسترسی دارند و این موضوعی است که می تواند بسیاری را ترغیب کند که برای زندگی در کشور ارمنستان بمانند و البته این در حالی است که درآمد آن ها در مقایسه با شهروندان کشورهای مطرح اروپایی بسیار اندک به نظر می رسد. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در این کشور نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور ارمنستان

برای بسیاری از افراد، ارمنستان می تواند به عنوان یک مقصد مهاجرتی قابل اتکا معرفی شود اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش در این کشور در وضعیتی نیست که بتوان آن را با استانداردهای جهانی مقایسه کرد اما به هر ترتیب می توان از این کشور به عنوان پلی نه چندان قدرتمند برای مهاجرت به کشورهای تراز اول اروپایی یاد کرد. در همین راستا توصیه می شود تا پیش از مهاجرت به کشوری همچون ارمنستان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا در مسیر رسیدن به برترین کشورهای جهان شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *