ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در اوکراین

رشته مهندسی کشاورزی در اوکراین

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اوکراین به گونه ای است که دانشجویان علاوه بر شرایط مالی مناسب، شرایط علمی خوبی را نیز تجربه خواهند کرد. اوکراین یکی از کشورهای شرق اروپا است و به همین دلیل هزینه های زندگی و تحصیل در آن بسیار مقرون به صرفه است. بسیاری از دانشجویانی که قصد دارند در شرایط مناسبی از نظر مالی تحصیل کنند، می توانند اوکراین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند تا در هزینه های زندگی و تحصیل خود صرفه جویی کرده و مسیر مناسبی برای مهاجرت خود طراحی کنند. در حقیقت می توان اوکراین را به عنوان پلی مناسب برای مهاجرت به خارج از کشور معرفی کرد.

اوکراین از نظر آب و هوایی، شرایطی نسبتا مناسب برای کشاورزی دارد و به همین دلیل می توان در اکثر دانشگاه های این کشور، وجود رشته مهندسی کشاورزی را مشاهده کرد. بازار کار این رشته در کشور اوکراین نیز بسیار مناسب است چراکه اوکراین یکی از کشورهای اروپایی است که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی نیز شناخته شده است. دانشگاه های اوکراین توجه ویژه ای به رشته مهندسی کشاورزی داشته اند و این مسئله می تواند به علاقمندان کمک کند که در این مسیر گام برداشته و مسیر مهاجرتی مشخصی را برای خود طراحی کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دلیل توجه بسیاری که در این رابطه وجود دارد، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اوکراین پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل در این رشته در کشور اوکراین چیست؟
  • مزایای مالی تحصیل در کشور اوکراین در این رشته تحصیلی چیست؟
  • آیا اوکراین به دانشجویان بین المللی اجازه کار پس از تحصیل را می دهد؟
  • درامد یک مهندس کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اوکراین

رشته مهندسی کشاورزی در جهان امروز یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای کمک به محیط زیست است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته جهان به شدت مورد توجه قرار گرفته است. دانشگاه های بسیاری در جهان رشته مهندسی کشاورزی را هم راستا به رشته های علوم محیط زیست ارائه می کنند و انتظار دارند که مهندسان کشاورزی در راستای کمک به توسعه پایدار جهانی تلاش کنند.

در اوکراین نیز دانشگاه های بسیاری وجود دارد که به دانشجوین اجازه تحصیل در این رشته را می دهند. دانشگاه های اوکراین اگرچه در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاه علمی چندان خوبی ندارند، اما در کشورهای اروپایی دیگر کاملا مورد تایید هستند و دانشجویان می توانند امیدوار باشند که حتی برای کار به این کشورها مهاجرت کنند. آکادمی خارکیف یکی از این دانشگاه ها است. دانشگاه ملی کیف نیز که یکی از بهترین دانشگاه های اوکراین بوده و در آستانه صد سالگی قرار دارد، یکی دیگر از دانشگاه های مطرح این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است. دانشگاه کشاورزی پیتر واسیلنکو نیز به عنوان یکی از دانشگاه های کاملا تخصصی در این کشور شناخته می شود.

در اوکراین دوره های پادفک برای تحصیل بهتر دانشجویان در نظر گرفته شده است. این دوره یک ساله آموزشی به دانشجویان کمک می کند که علاوه بر آموختن زبان تحصیل خود در این کشور، شرایط علمی بهتری نیز برای ورود به دانشگاه پیدا کنند. تحصیل به زبان انگلیسی و روسی نیز در این کشور امکان پذیر است و این دسترسی به تحصیل به زبان های مختلف، از جمله مهم ترین مزایایی است که تحصیل در کشور اوکراین می تواند به همراه داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی نیست و به همین دلیل رشد اقتصادی مناسبی را پشت سر نگذاشته است. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نیز به همین دلیل به شدت مقرون به صرفه هستند و افرادی که به عنوان دانشجو به این کشور مهاجرت می کنند، می توانند شرایط بسیار مناسب تری از نظر مالی داشته باشند.

شهریه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های اوکراین کمتر از 1000€ (یورو) در سال است و در برخی از دانشگاه های این کشور تا 2500€ (یورو) نیز افزایش پیدا می کند. دانشجویان بین المللی در اوکراین باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 2500€ (یورو) در سال می تواند برای زندگی در اوکراین نسبتا مناسب باشد. با این حال دانشجویان در این کشور نیز اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در اوکراین مشغول به کار شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تا حدود بسیار زیادی تامین کنند. در چنین حالتی است که می توان گفت هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین به نسبت هزینه های تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی نیز کمتر است.

درآمد مهندسان کشاورزی در کشور اوکراین

بسیاری از شهروندان اوکراینی به دنبال مسیری برای مهاجرت به خارج از کشور هستند تا بتوانند از این طریق درآمدی مناسب برای خود به ارمغان آورند. از همین رو، بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور نیز پس از گذراندن یک دوره تحصیلی، این کشور را به مقصد دیگری ترک می کنند تا بتوانند شرایط مناسبی برای زندگی خود ایجاد کنند. در حاضر اما، دولت کشور اوکراین این اجازه را به دانشجویان فارغ التحصیل شده می دهد تا قرارداد کاری در این کشور امضا کنند و از این طریق، اقامت خود در این کشور را به دست آورند.

در کشور اوکراین به دلیل این که هزینه های زندگی بسیار مقرون به صرفه است، درآمد نیز به همان مقدار کمتر است. در نمودار زیر نشان داده شده است که یک مهندس کشاورزی در این کشور به طور متوسط به چه درآمدی دسترسی دارد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور اوکراین

مهندسان کشاورزی در کشور اوکراین اگرچه درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور را به دست می آورند، اما باید در نظر داشت که درآمد آن ها در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار کمتر است و این خود یکی از دلایل مهاجرت پس از تحصیل در اوکراین است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجربه خود در مسیر اعزام دانشجو به اوکراین و همچنین آگاهی از شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور، می توانند شما را در مسیر مهاجرت به این کشور همراهی و راهنمایی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *