ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در اکوادور

رشته مهندسی کشاورزی در اکوادور

رشته مهندسی کشاورزی در اکوادور یکی از رشته هایی است که می تواند بازار کار مناسبی را در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دهد. کشور اکوادور یکی از کشورهای دارای آب و هوای مناسب و همچنین خاک حاصلخیز برای کشاورزی است اما شرایط کلی این کشور برای استفاده بهینه از این سرمایه های طبیعی چندان مناسب نیست. توسعه علم کشاورزی در این کشور می تواند به اقتصاد اکوادور کمک بسیار زیادی داشته باشد و به همین دلیل است که امروزه بسیاری از دانشگاه های این کشور در رشته های مرتبط با علوم کشاورزی فعالیت دارند اما متاسفانه عدم توجه کافی به این رشته ها از جانب علاقمندان به تحصیلات دانشگاهی سبب شده است تا در بازار کار شرایط مناسبی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار کشاورزی وجود نداشته باشد.

علاقمندان به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور، فرصت خواهند داشت تا حدود 30 دانشگاه مختلف را مورد بررسی قرار داده و از میان آن ها بهترین گزینه را برای آینده خود انتخاب کنند. شرایط تحصیل در اکوادور تا حدود زیادی مورد تایید است اما به هیچ عنوان نمی توان این کشور را به عنوان یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت به خارج از کشور از طریق تحصیل معرفی کرد. با وجود این، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این دلیل که اکوادور می تواند پلی مناسب برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته تر قاره آمریکا باشد، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور اکوادور چگونه است؟
  • آیا مهندسان کشاورزی در کشور اکوادور درآمد بالایی دارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اکوادور

اکوادور یکی از کشورهای در حال پیشرفت در آمریکای جنوبی است و در حال حاضر شرایط نسبتا مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی دارد. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، خاک این کشور را ترک کرده و برای دسترسی به شرایطی بهتر برای زندگی به کشورهای آمریکای شمالی از جمله آمریکا و کانادا مهاجرت می کنند.

تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اکوادور در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره آموزشی 3 ساله است و دانشجویان با دریافت همین مدرک نیز آماده ورود به بازار کار خواهند شد. البته که تحصیل در مقطع 2 ساله کارشناسی ارشد می تواند شانس کاریابی و همچنین افزایش درآمد در این کشور را نیز تا حد زیادی افزایش دهد. در حال حاضر تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی امکان پذیر است اما بهتر است دانشجویان زبان رسمی این کشور را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب کنند چراکه در این صورت شانس بالاتری برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور خواهند داشت.

دانشگاه کوئنکا در اکوادور یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است که امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی را به دانشجویان می دهد. دانشگاه آمریکاز یکی از دانشگاه های تازه تاسیس در کشور اکوادور است که دانشجویان در آن تنها می توانند تا مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند. دانشگاه پلی تکنیک سالسیان نیز دیگر دانشگاه مشهور اکوادور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در پایتخت این کشور است که توجهات بسیاری را در سال های اخیر به خود جلب کرده است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اکوادور

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اکوادور

یکی از مزایای تحصیل در کشوری مانند اکوادور آن است که متقاضیان نیاز چندان زیادی به پرداخت هزینه های سنگین به خصوص در مقطع کارشناسی نخواهند داشت. متوسط هزینه های تحصیل در کشور اکوادور برای دانشجویان بین المللی در رشته مهندسی کشاورزی در حدود 700$ تا 2500$ (دلار) در سال است اما در مقطع کارشناسی ارشد این هزینه های ممکن است تا 8000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا کنند.

دانشجویانی که در اکوادور زندگی می کنند باید به هزینه های ماهانه خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. در برخی از شهرهای اکوادور هزینه زندگی دانشجویی به 1000$ (دلار) در ماه نیز می رسد و این در حالی است که متوسط هزینه ماهانه زندگی در این کشور در حدود 700$ (دلار) در ماه ارزیابی می شود. یکی دیگر از نکات مثبت در رابطه با تحصیل در اکوادور آن است که دانشجویان در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت و مدت 16 ساعت در هفته به کار مشغول شده و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور اکوادور

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، بسیاری از دانشجویان بین المللی در اکوادور با دریافت مدرک تحصیلی خود به کشورهای دیگر جهان مهاجرت می کنند تا شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند. با این حال اکوادور به دانشجویان فارغ التحصیل شده اجازه می دهد تا به منظور کار کردن در این کشور، اقامت آن را به دست آورند.

شرایط زندگی در کشور اکوادور فاصله نسبتا زیادی با استانداردهای بین المللی دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که مهندسان کشاورزی در این کشور از شرایط مالی خوبی برخوردار بوده و بتوانند در آمد بالایی را کسب کنند. در نمودار زیر نشان داده شده است که یک مهندس کشاورزی در این کشور به طور متوسط به چه درآمدی دسترسی خواهد داشت.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور اکوادور

دسترسی به چنین درآمدی به هیچ عنوان نمی تواند سبب شود که یک فرد در کشور اکوادور در رفاه اقتصادی زندگی کند و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نکنند زیرا در صورت دسترسی به اقامت پس از تحصیل در این کشور نیز شرایط مالی مناسبی در اختیار آن ها نخواهد بود. در صورتی که اکوادور را به عنوان پلی برای رسیدن به خواسته های بزرگتر مهاجرتی خود در نظر گرفته اید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به تجربه خود در زمینه اعزام نیروی کار و دانشجو به خارج از کشور، بهترین گزینه ممکن را به شما معرفی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *