ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا یکی از رشته هایی است که به شدت مورد توجه دانشگاه های این کشور قرار گرفته است و جایگاه علمی آن بسیار درخشان است. دانشگاه های ایتالیا در برخی از رشته های تحصیلی به خوبی شناخته شده هستند و یکی از این رشته ها، مهندسی کشاورزی است که دانشگاه های این کشور از نظر امتیاز آوری در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته اند. 8 دانشگاه کشور ایتالیا در جمع 100 دانشگاه برتر جهان در ارائه رشته مهندسی کشاورزی قرار دارند و این مسئله دلیل روشنی برای قدرتمندی این رشته تحصیلی در کشور ایتالیا است.

هزینه های تحصیل در ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان برای گذران زندگی خود نیز هزینه های کمی را پیش رو خواهند داشت و این مسئله خود بر جذابیت تحصیل در ایتالیا افزوده است. از نظر آب و هوایی نیز به دلیل فاصله کمتر نسبت به مرکز زمین، شرایط ایتالیا به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب تر است و همین مسئله توسعه علم کشاورزی در این کشور را با اهمیت تر می سازد. مهندسان کشاورزی می توانند در زمینه های مختلف اقتصادی و همچنین استفاده بهینه از انرژی به دولت ها کمک کنند تا زمینه ساز رشد یک جامعه شوند. به دلیل اهمیت علم کشاورزی در کشور ایتالیا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا چیست؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در کشور ایتالیا به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور ایتالیا برای فارغ التحصیلان چیست؟
  • آیا می توان انتظار درآمدی بالا در ایتالیا برای مهندسان کشاورزی داشت؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

دانشگاه های بسیاری در ایتالیا وجود دارد که دانشجویان خارجی امکان تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آن را داشته باشند. به همین دلیل نمی توان چنین گفت که تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور کار دشواری است. هر چه معدل فرد در شرایط بهتری قرار داشته باشد، شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور نیز افزایش پیدا می کند. دانشگاه بولونیا بهترین دانشگاه ایتالیا برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است چراکه رتبه 38 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه میلان نیز در این رشته موفق به کسب رتبه 41 جهان شده است. رتبه سوم برترین دانشگاه های ایتالیا در رشته مهندسی کشاورزی نیز به دانشگاه ناپلز فدریکو دوم رسیده است که در جایگاه 58 جهان قرار دارد. سایر دانشگاه های برتر ایتالیا در این رشته عبارتند از:

  • دانشگاه باری
  • دانشگاه پادوآ
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه پارما
  • دانشگاه پروجا
  • دانشگاه فلورانس

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند، باید مدرک زبان ایتالیایی در سطح B1 را ارائه کنند اما با توجه به درخواست سفارت ایتالیا مبنی بر دریافت مدرک B2، توصیه می شود که دانشجویان پیش از دریافت پذیرش این مدرک را در اختیار داشته باشند. از طرف دیگر برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، دانشجویان با مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6 نیز قادر خواهند بود تا به پذیرش مورد نظر خود دست پیدا کنند. طول دوره تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور ایتالیا در اکثر دانشگاه های این کشور 3 ساله است و دانشجویان پس از آن نیز می توانند به بازار کار ورود پیدا کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

یکی از نکاتی که تمامی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشند، شرایط مالی است که با آن روبرو خواهند شد. خوشبختانه در ایتالیا دانشجویان با دغدغه های مالی زیادی روبرو نخواهند شد و قادر خواهند بود تا با آرامش بیش تری به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا در حدود 800€ تا 2800€ (یورو) در سال است و دانشجویان موظف به پرداخت آن خواهند بود. با این حال بورسیه تحصیلی ایتالیا که به افرادی به دور از شرایط مالی خوب تعلق می گیرد، به دانشجویان کمک خواهد کرد تا بدون نیاز به پرداخت شهریه، در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

هزینه های زندگی در کشور ایتالیا نیز بسیار مقرون به صرفه است چنانچه در بسیاری از شهرهای دانشجویی ایتالیا می تواند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 600€ (یورو) نیز هزینه های زندگی را به طور کامل پوشش داد اما در برخی از شهرهای این کشور باید 1000€ (یورو) به طور ماهانه برای گذران زندگی در نظر داشت. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا آن است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت و این مسئله برای پوشش دادن هزینه های زندگی در این کشور کافی است.

درآمد مهندسان کشاورزی در ایتالیا

افرادی که در کشور ایتالیا تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق اقامت کشور ایتالیا را نیز به دست آورند. اقامت در ایتالیا از طریق کار می تواند منجر به دریافت تابعیت این کشور شده فرد به راحتی می تواند یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان را در اختیار داشته باشد.

مهندسین کشاورزی حتی در مناطق جنوبی ایتالیا که شرایط مناسبی برای کار ندارد، از شانس مناسبی برای کاریابی برخوردار هستند و می توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. مهندسان کشاورزی در این کشور به درآمد مناسبی نیز دسترسی دارند که به راحتی می توان از آن برای گذران زندگی در ایتالیا استفاده کرد. در نمودار زیر متوسط درآمد نیروی کار در کشور ایتالیا در حوزه کشاورزی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور ایتالیا

چنین درآمدی تقریبا معادل متوسط درآمد در کشور ایتالیا است و نمی توان آن را چندان مناسب دانست با این حال در صورتی که فرد موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این رشته شود، قادر خواهد بود تا درآمدی 40% بالاتر از این مقدار را داشته باشد. در صورتی که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید، ایشان قادر خواهند بود تا با توجه به شرایط شما و همچنین تجربیات خود، در مسیر رسیدن به ایتالیا شما را همراهی کرده تا به هدف مهاجرتی خود در این کشور دست پیدا کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *