ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند از جمله رشته هایی است که در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و اخذ پذیرش در آن کار ساده ای نیست. ایرلند یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است و شرایطی مشابه با انگلستان دارد. در بسیاری از موارد دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، شرایط سختی را پشت سر می گذارند چراکه دانشگاه های ایرلند سخت گیری های بسیاری را به دانشجویان اعمال می کنند. چنین مسئله ای سبب می شود تا دانشجویان برای ورود به بازار کار آماده شده و شرایط مناسبی را داشته باشند.

ایرلند به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان، برنامه ریزی دقیقی برای تولید محصولات خوراکی مورد نظر خود دارد و در همین راستا، نقش مهندسین کشاورزی و متخصصین علوم کشاورزی در این راستا بسیار با اهمیت است. متخصصین علوم کشاورزی با توجه به شرایط محیطی، این قدرت را در اختیار کشاورزان قرار می دهند تا محصولات مختلف کشاورزی را در طول سال در دسترس متقاضیان قرار دهند و کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد تا دولت ایرلند ناچار شود تا محصولات غذایی خود را بر خلاف برنامه ریزی های صورت گرفته به این کشور وارد کند. به دلیل این که تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در این رشته در کشور ایرلند را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور ایرلند، اقامت کاری آن را به دست آورد؟
  • آیا مهندسین کشاورزی در کشور ایرلند درآمد بالایی دارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور ایرلند

ایرلند یکی از شبیه ترین کشورهای جهان به انگلستان است و به دلیل این که هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان به نسبت زیاد است، بسیاری از افراد به ناچار ایرلند را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند تا از این طریق بتوانند هزینه های زندگی خود برای تحصیل را به صورت چشمگیری کاهش دهند. شرایط تحصیل در ایرلند به طور کلی بسیار مناسب است اما با این حال در رشته مهندسی کشاورزی گزینه های محدودی وجود دارد.

دانشگاه کالج دوبلین، در این رشته رتبه 24 جهان را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که دانشگاه در رده بندی کلی جهان رتبه 226 رابه خود اختصاص داده است و این نشان می دهد که این دانشگاه جایگاه بسیار مناسبی در رشته مهندسی کشاورزی دارد. دانشگاه کالج کورک نیز دیگر دانشگاه ایرلند برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است که رتبه 93 جهان را به خود اختصاص داده اما در رده بندی کلی، این دانشگاه در جایگاه 437 جهان قرار دارد.

علاقمندان به تحصیل در ایرلند، می توانند با در اختیار داشتن نمره 6.5 آیلتس در این کشور دوره تحصیلی خود را در مقاطع مختلف آغاز کنند اما باید به این نکته نیز توجه داشته که با توجه به محدود بودن دانشگاه های در دسترس برای تحصیل در این کشور، متقاضیان باید رزومه تحصیلی قدرتمندی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند در رقابت با سایر دانشجویان شرایط مناسبی برای دریافت پذیرش داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور ایرلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند

در بخش قبل اشاره کردیم که هزینه های تحصیل در کشور ایرلند به نسبت انگلستان هزینه های بسیار کمتری را شامل می شود اما نمی توان گفت که تحصیل در این کشور ارزان است بلکه این کشور نیز در دسته کشورهای گرانقیمت جهان برای تحصیل قرار دارد. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی که به رشته مهندسی کشاورزی علاقه دارند، در حدود 13000£ تا 17000£ (پوند) در سال است و دانشجویان کمی در این کشور می توانند به دریافت بورسیه تحصیلی امید داشته باشند.

در سوی دیگر نیز هزینه های زندگی در این کشور است که تقریبا مشابه با سایر کشورهای مطرح اروپایی است. دانشجویان بین المللی برای گذران زندگی خود در ایرلند به حدود 800£ تا 1100£ (پوند) در ماه نیاز خواهند داشت که البته هزینه چندان کمی نیز نیست. برای تامین این هزینه ها، دانشجویان فرصت خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و درآمد نسبتا بالایی داشته باشند. دانشجویان به ازای هر ساعت کار در ایرلند تقریبا 12£ (پوند) دریافت خواهند کرد و در چنین حالتی می توانند هزینه های نسبی زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور ایرلند

زمانی که فردی در کشور ایرلند دوره تحصیلی خود در یکی از مقاطع دانشگاهی را به پایان می رساند، این فرصت را خواهد داشت که به جستجوی کار در این کشور بپردازد و در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شد، قادر خواهد بود تا اقامت ایرلند از طریق کار را به دست آورده و در نهایت شرایط اقامت خود در این کشور به صورت بلند مدت را به دست آورد. مهندسان کشاورزی با توجه به اهمیتی که در ایرلند پیدا کرده اند نیز شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت و با توجه به این که زیرساخت های کار حرفه ای در این کشور فراهم است، می توان شرایط مناسبی برای کار در این کشور داشت.

مهندسان کشاورزی در کشور ایرلند در سطح رفاه اجتماعی مناسبی نیز قرار دارند و می توانند زندگی خوبی در این کشور داشته باشند. این افراد در صورت کسب تجربه 5 ساله و همچنین دریافت مدرک کارشناسی ارشد می توانند به درآمد بسیار بالاتری دست پیدا کنند. متوسط درآمد این افراد در کشور ایرلند در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور ایرلند

شرایط کار در کشور ایرلند برای شهروندان خارجی نیز فراهم شده است و شهروندان کشورهای مختلف بر اساس اعتبار پاسپورت خود تلاش می کنند تا در ایرلند به شغل مناسبی دست پیدا کنند. در حال حاضر تحصیل در ایرلند می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارند اما توان پرداخت هزینه های سنگین تحصیل در این کشور را ندارند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل در ایرلند و سایر کشورهای مطرح جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *