ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند رشته ای نه چندان مطرح است چرا که شرایط جوی موجود در این کشور اجازه کشاورزی گسترده را به شهروندان نمی دهد. ایسلند کشوری با جمعیت کمتر از 500000 نفر در جهان امروز به عنوان یکی از کم جمعیت ترین کشورهای جهان شناخته می شود و به همین دلیل دولت این کشور دغدغه چندانی برای تامین خوراک مورد نظر ساکنین خود ندارد و بسیاری از محصولات کشاورزی در این کشور به صورت وارداتی تامین می شود. با این حال همچنان شرایط مناسبی برای کشت برخی از محصولات کشاورزی در این کشور وجود دارد و با توجه به نیاز به گلخانه های کشت مصنوعی، حضور مهندسان کشاورزی در این کشور یک الزام است.

مهندسان کشاورزی در بسیاری از شرایط می توانند به کشورها کمک کنند که بهترین استفاده را از زمین های کشاورزی داشته باشند و همچنین در بسیاری از طرح های شهری نیز دخالت می کنند تا شرایط مناسبی را برای کشت گیاهان تزئنی در فضای شهری ایجاد کنند. به همین دلیل است که کشورهای پیشرفته جهان تلاش می کنند تا برترین مهندسان کشاورزی در جهان را پرورش دهند تا از این طریق علاوه بر تامین خوراک مورد نظر شهروندان خود، توسعه پایدار محیط زیستی را نیز تجربه کنند. در حال حاضر محدودیت هایی برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند وجود دارد اما با این حال مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های اندک در این کشور به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل برای مشاورین و مهندسین حوزه کشاورزی چیست؟
  • آیا مهندسان کشاورزی در ایسلند به درآمدهای بالایی دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

زمانی که فردی قصد انتخاب مقصد نهایی خود برای مهاجرت تحصیلی را دارد، باید در نظر داشته باشد که شرایط تحصیل او و همچنین کار پس از تحصیل چگونه خواهد بود. در بسیاری از موارد برای مهاجرت کاری پس از تحصیل محدودیت هایی برای افراد ایجاد می شود و این مسئله می تواند آینده یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

ایسلند یکی از کشورهای شمال قاره اروپا است که دانشگاه های محدودی را در خود جای داده است. به همین دلیل نمی توان به راحتی انتظار داشت که متقاضیان بتوانند در رشته مورد نظر خود در کشور ایسلند، موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شوند. در چنین شرایطی، دسترسی به رزومه تحصیلی قدرتمند و همچنین مدرک زبان معتبر می تواند به دانشجویان کمک کند تا در این کشور کم جمعیت نیز موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شوند. دانشجویان بین المللی در ایسلند، برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به مدرک آیلتس 6 نیاز خواهند داشت و معدل بالای 16 اگرچه در لیست مدارک و الزامات اخذ پذیرش نیست اما می تواند یکی از برگ های برنده برای علاقمندان به تحصیل در این کشور باشد.

دانشگاه علوم کشاورزی در ایسلند یکی از دانشگاه های شناخته شده این کشور برای تحصیل در این رشته تحصیلی است. این دانشگاه که در سال 2005 احداث شده است در تمامی زمینه های علوم کشاورزی و محیط زیست اقدام به پذیرش دانشجو می کند و تنها رشته غیر مرتبط به علوم کشاورزی در این دانشگاه رشته معماری است. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در کشور ایسلند می تواند بسیاری را به تحصیل در این کشور ترغیب کند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

یکی از جنبه های مهمی که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشند، هزینه های تحصیل در خارج از کشور است. دانشجویان بین المللی در ایسلند، هزینه های مقرون به صرفه ای را پرداخت می کنند و البته هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور کاملا متفاوت است. دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی ایسلند باید شهریه ای در حدود 3800€ تا 6900€ (یورو) را برای تحصیل در رشته های مرتبط با علوم کشاورزی در نظر داشته باشند در حالی که شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی تا 14000€ (یورو) در سال نیز ممکن است بالا برود.

علاوه بر هزینه تحصیل در ایسلند، هزینه های زندگی در این کشور نیز شباهت بسیاری به کشورهای تراز اول اروپایی دارد و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 1000€ (یورو) در ماه، هزینه های زندگی خود را به طور کامل پرداخت کنند. ضمن اینکه دانشجویان خارجی در این کشور فرصت خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت و به مدت 15 ساعت در هفته در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق قسمت بسیار زیادی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در کشور ایسلند

شرایط کار در کشور ایسلند برای دانشجویان خارجی در کشور ایسلند فراهم شده است. دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود یک بازه زمانی کوتاه مدت را در اختیار خواهند داشت تا بتوانند از این طریق در ایسلند به جستجوی کار بپردازند. مشکل اساسی که ممکن است مهندسان کشاورزی با آن در ایسلند روبرو شوند آن است که این کشور نیاز چندانی به مهندسین کشاورزی ندارد و مشاغل محدودی در دسترس این افراد قرار خواهد گرفت.

با وجود این، می توان گفت که مهندسین کشاورزی در کشور ایسلند از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند و می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. البته که پرداخت هزینه های یک خانواده 4 نفره به کمک تحصیل در این رشته برای افراد کمی دشوار خواهد بود. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور ایسلند نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور ایسلند

با وجود دسترسی به این درآمد، توصیه می شود تا علاقمندان به رشته مهندسی کشاورزی، کشور دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کنند چراکه ایسلند شرایط مناسب کار پس از تحصیل را برای این افراد ایجاد نمی کند و این مسئله می تواند آینده آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در مسیر رسیدن به بهترین مقاصد تحصیلی همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *