ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان یکی از رشته هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و می تواند در آینده جایگاه مناسب تری داشته باشد. مهندسان کشاورزی در جهان امروز جایگاه بسیار مناسبی دارند چراکه اهمیت توسعه پایدار و استفاده بهینه از محیط زیست افزایش پیدا کرده است. در چنین شرایطی مهندسین کشاورزی می توانند به کمک متخصصین و کارشناسان محیط زیست، نقش بسیار پررنگی در حفظ منابع طبیعی کشورها داشته باشند و شرایطی را ایجاد کنند که به صورت پیوسته، کشورها توانایی تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز را داشته باشند و شرایطی را ایجاد کنند که منجز به خودکفایی کشور در تولید محصولات غذایی شود.

بلغارستان یکی از کشورهایی است که توسعه اقتصادی کافی در زمینه کشاورزی را نداشته است و به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت در این زمینه دارد. توجه نسبی به رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان سبب شده است تا مسیری طولانی در پیش روی این کشور وجود داشته باشد تا بتوان به رشد کافی در این زمینه رسید. در حال حاضر نمی توان گفت که بلغارستان کشور مناسبی برای تحصیل در این رشته است و متخصصین آن می توانند به شغل مناسبی در این کشور دست پیدا کنند اما این تخصص را می توان در دسته تخصص های درجه دوم در این کشور قرار داد. در راستای توجه به اهمیت بسیار بالای این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل این رشته در بلغارستان چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در کشور بلغارستان به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل مهندسان کشاورزی در کشور بلغارستان چگونه است؟
  • متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

همانطور که گفته شد، دانشگاه های زیادی در کشور بلغارستان این رشته تحصیلی را ارائه نمی کنند و این می تواند یکی از محدودیت های پیش رو برای علاقمندان به این رشته باشد. دانشجویانی که رشته مهندسی کشاورزی را انتخاب می کنند، می توانند به زبان بلغاری یا انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند و این خود یکی از مزیت های تحصیل در این کشور برای کسانی است که قصد دارند پس از تحصیل این کشور را ترک کنند و در نتیجه نیازی به فراگیری زبان سوم نخواهند داشت.

دانشگاه رز را می توان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته معرفی کرد. این دانشگاه که در سال 1995 افتتاح شده است، توانسته شرایط مناسبی را ایجاد کند و همین موضوع سبب شده است تا این دانشگاه به یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در این کشور تبدیل شود. دانشگاه فنی وارنا نیز دیگر دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است. دانشگاه جنگلداری بلغارستان که در شهر صوفیا قرار دارد، دیگر دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است که به صورت تخصصی به ارائه دروس مرتبط با این رشته می پردازد. دانشگاه کشاورزی پلودیف نیز دیگر دانشگاه با شرایط مشابه در این کشور است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان، به ویژه در رشته مهندسی کشاورزی نمی تواند مزایای چندانی را به همراه داشته باشد و این نکته ای است که باید به آن توجه داشت. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور تنها یکی از چالش هایی است که دانشجویان با آن روبرو خواهند شد.

دانشجویان بین المللی در کشور بلغارستان با هزینه های نسبتا زیادی برای تحصیل روبرو خواهند شد و نمی توان این کشور را در دسته کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل قرار داد. هزینه تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در کشور بلغارستان برای دانشجویان خارجی در این کشور می تواند در حدود 4700€ تا 7300€ (یورو) در سال باشد. در چنین شرایطی که دانشگاه های بلغارستان شرایط مناسبی ندارد، نمی توان بلغارستان را از نظر اقتصادی گزینه مناسبی برای تحصیل دانست.

هزینه های تحصیل در کشور بلغارستان اما بسیار مناسب تر است به گونه ای که می توان گفت که در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 350€ تا 550€ (یورو) می تواند برای تامین هزینه های زندگی در کشور بلغارستان کافی باشد. دانشجویان بین المللی همچنین می توانند به صورت نیمه وقت و تا سقف 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

متوسط درآمد متخصصین علوم کشاورزی در کشور بلغارستان

زمانی که فردی تحصیلات خود را در کشور بلغارستان به پایان رسانده باشد، این فرصت را خواهد داشت که به کاریابی در این کشور مشغول شود و در صورت موفقیت در این زمینه، قادر خواهد بود تا اقامت این کشور را برای خود به دست آورده و در این کشور بماند. در چنین شرایطی می توان گفت که مهندسین کشاورزی برای کاریابی در کشور بلغارستان مسیر نسبتا دشوارتری را به نسبت سایر مهندسین در این کشور پیش رو خواهند داشت و این مسئله ای است که می تواند از ارزش تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور بکاهد.

با این حال مهندسین کشاورزی در این کشور درآمد نسبتا مناسبی را دارند که در حدود متوسط در آمد در این کشور است و به کمک آن می توان به راحتی هزینه زندگی یک زوج را تامین کرد. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه به نمودار زیر توجه فرمایید.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور بلغارستان

در چنین شرایطی توصیه می شود که دانشجویان پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، تحقیقات لازم را انجام داده و با توجه به شرایط خود سایر گزینه ها را نیز مورد بررسی قرار دهند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجربه طولانی مدت و موفق خود در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، از شرایط تحصیل در کشورهای مختلف جهان آگاهی داشته و می توانند شما را در مسیر پرفراز و نشیب مهاجرت همراهی و یاری نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *