ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن برای تحصیل باشد چراکه دانشگاه های آن جایگاه بسیار خوبی در اختیار دارند. بلژیک یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است و به همین دلیل متفاضیان بسیاری از سراسر جهان تمایل دارند تا در این کشور با ادامه تحصیل بپردازند. دانشگاه های بلژیک در طول سال های متوالی توانسته اند جایگاه عالی خود در رشته های مختلف تحصیلی را حفظ کرده و ارتقا بخشند. هزینه های نسبتا مقرون به صرفه ای که تحصیل در این کشور به همراه داشته است، سبب محبوبیت هرچه بیش تر آن در طول سال های اخیر شده است.

رشته مهندسی کشاورزی در این کشور نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و جایگاه علمی دانشگاه های بلژیک به خوبی این مسئله را نشان می دهد. دولت بلژیک سرمایه گذاری مناسبی را در بخش کشاورزی انجام داده است و به همین دلیل در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مورد نیاز ساکنین خود به خودکفایی کامل رسیده است. در چنین شرایطی، تحصیل در بلژیک در این رشته می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و سبب گردد تا فرد پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، مسیر نسبتا همواری را برای ورود به بازار کار در این کشور داشته باشد. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که این موضوع به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک خواهند پرداخت.

  • آیا بلژیک مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟
  • هزینه تحصیل در بلژیک برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور بلژیک به کار در این کشور مشغول شد؟
  • درآمد یک مهندس کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای مطرح غرب اروپا است و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان تمایل دارند تا برای زندگی در این کشور، مراحل قانونی مهاجرت را طی کنند. یکی از مهم ترین راه های مهاجرت به این کشور، تحصیل است ولی باید در نظر داشت که دانشگاه های مطرح بلژیک شرایط بسیار خوبی در رنکینگ های بین المللی دارند و نمی توان به سادگی در این دانشگاه ها پذیرش دریافت کرد.

در مرحله اول دانشجویان باید در نظر داشته باشند که زبان تحصیل در بلژیک در مرحله اول و بسته به موقعیت جغرافیایی دانشگاه ها می تواند فرانسوی، آلمانی یا هلندی باشد. با این حال در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی در رشته مهندسی کشاورزی ایجاد شده است که می تواند نکته ای مثبت برای دانشجویان باشد. البته توصیه اکید بر این است که علاقمندان به زندگی دائم در این کشور در همان ابتدای امر به فراگیری زبان رسمی تحصیل در این کشور مشغول شوند تا آینده بهتری را برای خود رقم بزنند.

در حال حاضر، دانشگاه خنت در بلژیک را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در ارائه رشته مهندسی کشاورزی معرفی کرد. این دانشگاه رتبه 15 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و در رده بندی کلی جهان نیز در جایگاه 85 قرار دارد و این مسئله نشان می دهد که رشته مهندسی کشاورزی یکی از دلایل قدرت کلی این دانشگاه است. دانشگاه کاتولیک لئون نیز دیگر دانشگاه تراز اول بلژیک برای تحصیل در این رشته است چراکه رتبه 36 جهان را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

تحصیل در دانشگاه های بلژیک از نظر مالی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در دسترس است چراکه آن ها نیازی به پرداخت هزینه های سنگین در دانشگاه های این کشور را ندارند. به طور کلی می توان گفت که در رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک، دانشجویان با هزینه های تقریبی 950€ تا 4500€ (یورو) در سال روبرو خواهند شد و در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، این مبلغ را می تواند مقرون به صرفه دانست.

علاوه بر این هزینه، دانشجویان باید به هزینه های روزانه خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در کشور بلژیک برای دانشجویان خارجی در حدود 850€ تا 1200€ (یورو) در ماه است و دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور قادر خواهند بود تا به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند. درآمد حاصل از این کارهای دانشجویی را نمی توان برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مناسب دانست اما می توان به کمک آن ها هزینه زندگی در این کشور را تامین کرد.

درآمد مهندسین کشاورزی در بلژیک

دولت بلژیک به دانشجویان خارجی و از جمله دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی اجازه می دهد تا پس از تحصیل در این کشور، شانس دریافت ویزای کاری را داشته باشند. در این صورت افرادی که بتوانند شغل مناسبی در کشور بلژیک پیدا کنند قادر خواهند بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و اقامت این کشور را به دست آورند.

مهندسان کشاورزی در کشور بلژیک شانس نسبتا مناسبی برای کاریابی خواهند داشت و می توانند شغل مورد نظر خود در این کشور را به دست آورند. در ابتدای امر ممکن است درآمد این افراد چندان مناسب نباشد اما می توان گفت که با افزایش تجربه کاری و همچنین میزان تحصیلات، نیروی کار با افزایش درآمد در این کشور روبرو خواهد شد. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور بلژیک را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور بلژیک

درآمد مهندسان کشاورزی در کشور بلژیک به مراتب مناسب تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و همین مسئله می تواند بلژیک را به مقصدی جذاب برای مهاجرت تحصیل و کاری برای علاقمندان به رشته مهندسی کشاورزی تبدیل کند. شرایط اقامت در کشور بلژیک نیز می تواند مزایای بسیاری را برای شهروندان خارجی به همراه داشته باشد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص زندگی در بهترین کشورهای جهان دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از تجربیات ایشان در زمینه اعزام دانشجو و نیروی کار به خارج از کشور بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *