ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در تایلند

رشته مهندسی کشاورزی در تایلند

رشته مهندسی کشاورزی در تایلند یکی از رشته هایی است که می تواند متقاضیان بسیاری را به خود جلب کند چراکه در دانشگاه های بسیاری ارائه می شود. دانشگاه های تایلند جایگاه مناسبی در جهان ندارند مگر چند دانشگاه انگشت شمار که توانسته اند جایگاه نسبتا مناسبی را برای خود به دست آورند. هزینه های کلی تحصیل و زندگی در این کشور را نیز نمی توان مقرون به صرفه دانست و در همین راستا توصیه می شود تا علاقمندان به تحصیل در این کشور در مرحله نخست اطلاعات خود را تکمیل نمایند تا بتوانند با دید بازتری در این مسیر گام بردارند.

تایلند یکی از کشورهایی است که به تولیدات کشاورزی اهمیت بسیاری می دهد و این مسئله ای است که سبب افزایش اهمیت رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه های این کشور شده است. دانشجویانی که در دانشگاه های تایلند تحصیل می کنند می توانند شرایط این کشور را از نظر استفاده بهینه از منابع طبیعی بهبود ببخشند. در حال حاضر اما شرایط علمی دانشگاه های این کشور در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد و به همین دلیل است که تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در حداقل میزان خود قرار دارد. با این حال به این دلیل که شرایط تحصیل در تایلند می تواند بسیار ویژه باشد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا توضیحات جامعی در این خصوص ارائه کنند تا علاقمندان به تحصیل در این کشور با آگاهی بیشتر در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا تایلند هزینه هایی مقرون به صرفه برای تحصیل دانشجویان خارجی دارد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در دانشگاه های تایلند چیست؟
  • آیا می توان با کار در حوزه علوم کشاورزی در تایلند به درآمد بالا دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تایلند

دانشگاه های تایلند محدودیت های مشخصی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند و به همین دلیل است که اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور چندان آسان نیست. دانشجویان در دانشگاه های این کشور می توانند به زبان تای به ادامه تحصیل بپردازند ولی در برخی از رشته های تحصیلی از جمله رشته مهندسی کشاورزی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان به وجود آمده است.

دانشجویانی که تایلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته مهندسی کشاورزی انتخاب می کنند در مقطع لیسانس باید 4 سال به ادامه تحصیل بپردازند و سایر مقاطع تحصیلی نیز شرایطی مشابه با نقاط دیگر جهان دارد. در حال حاضر دانشگاه شاهزاده سونگکلا بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی شناخته می شود. رتبه 106 جهان در رشته مهندسی کشاورزی به این دانشگاه تعلق دارد و این در حالی است که دانشگاه رتبه 1134 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کاست سارت نیز دیگر دانشگاه تایلند است که با وجود رسیدن به رتبه 1106 جهان، در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 171 را به خود اختصاص داده است. در چنین شرایطی می توان این نکته را اشاره داشت که این دو دانشگاه توجه بسیار ویژه ای به رشته مهندسی کشاورزی داشته اند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تایلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تایلند

در بخش های قبل اشاره کردیم که تحصیل در کشور تایلند چندان مقرون به صرفه نیست و این موضوعی است که بسیاری را ناچار می سازد تا تایلند را از میان گزینه های مورد نظر خود برای تحصیل کنار بگذارند. شاید بتوان گفت که هر 3 فاکتور تحصیل، زندگی و کار دانشجویی در این کشور در نقاط منفی قرار دارند.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به زبان انگلیسی در این کشور باید سالیانه شهریه ای در حدود 9800$ تا 16000$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کنند و این نشان می دهد که هزینه تحصیل در این کشور به مراتب بیشتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است.

هزینه زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان در حدود 450$ تا 750$ (دلار) در ماه است و دانشجویان با این هزینه ها می توانند در کشورهایی نظیر اسپانیا، پرتغال و غیره نیز زندگی کنند با این تفاوت که دانشجویان بین المللی در تایلند اجازه کار حتی به صورت نیمه وقت را نخواهند داشت و تمامی هزینه های خود را باید از پس اندازهای قبلی خود پرداخت کنند و این مسئله سبب کمرنگ تر شدن توجهات به کشور تایلند به عنوان مقصد تحصیلی بوده است.

درآمد یک متخصص علوم کشاورزی در کشور تایلند

دانشجویانی که تحصیلات خود را در کشور تایلند به پایان رسانده باشند و بتوانند در خاک این کشور یک قرارداد کاری به امضا برسانند، این فرصت را خواهند داشت تا اقامت این کشور از طریق کار را به دست آورند. در حال حاضر جایگاه مهندسان کشاورزی در بازار کار تایلند مناسب است و این افراد قادر خواهند بود تا شرایط مناسبی را برای اقامت خود در این کشور فراهم آورند.

با این حال باید در نظر داشت که مهندسان کشاورزی در دسته افراد با درآمد بالا به حساب نمی آیند و برای تامین هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. در نمودار زیر متوسط درآمد متخصصین علوم کشاورزی در این کشور نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور تایلند

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که اهمیت مهندسان کشاورزی در این کشور در چه سطحی قرار دارد. در صورتی که فردی بتواند در این حوزه اشتغال یابد، شرایطی نسبتا مناسب برای زندگی خواهد داشت اما همچنان فاصله او تا رفاه اقتصادی تقریبا زیاد خواهد بود. در چنین شرایطی توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت به کشوری مانند تایلند یا کشورهای مشابه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا با توجه به سابقه خود در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، شرایط مناسب برای مهاجرت شما را پیشنهاد دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *