ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه را میتوان بعنوان یکی از رشته های شاخص در این کشور معرفی کرد که میتواند شرایط مناسبی را برای علاقمندان ایجاد کند. هزینه های مقرون به صرفه، نزدیکی به ایران، امکان شرکت در دوره های زبان و غیره سبب شده است تا ترکیه به مقصدی جذاب برای مهاجرت ایرانیان به منظور تحصیل تبدیل شود. البته در کنار این مزایا بدون تردید معایبی نیز وجود دارد که علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به آن ها نیز توجه ویژه داشته باشند. با همه این تفاسیر در دو کفه ترازو، مزایای تحصیل در ترکیه برای بسیاری می تواند سنگینی کند.

علاقمندان به تحصیل در کشور ترکیه بهتر است زبان ترکی را به خوبی فرا گیرند تا از این طریق بتوانند هزینه های تحصیل خود در این کشور را به صورت قابل توجهی کاهش دهند. رشته مهندسی کشاورزی در حوزه توسعه پایدار محیط زیست جایگاه بسیار ویژه ای دارد و علاقمندان به این رشته نیز در کشورهای مختلف گزینه های متعددی را در دسترس خود دارند که باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند. در چنین شرایطی اما می توان ترکیه را به عنوان مقصد مناسب برای مهاجرت به بسیاری از افراد پیشنهاد کرد. در همین راستا و در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه خواهند پرداخت.

شرایط رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

یکی از مهم ترین مدارکی که سبب می شود تا بسیاری از افراد از تحصیل در خارج از کشور باز بمانند، مدرک معتبر زبان های خارجی است. دانشجویانی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند، این فرصت را خواهند داشت تا پیش از ورود به دانشگاه در دوره های زبان شرکت کرده و شرایط مناسب در این زمینه را برای خود فراهم آورند. در بسیاری از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه، دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و این موضوعی است که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. علاقمندان به تحصیل در ترکیه حتی می توانند در این کشور در دوره های آمادگی آزمون نیز شرکت کنند و در این صورت آمادگی خود را بالا ببرند.

دانشگاه اژه در حال حاضر بهترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی شناخته می شود. این دانشگاه که رتبه 188 جهان در این رشته را به دست آورده است، رتبه کلی 1035 را در اختیار دارد و این مسئله به خوبی اعتبار رشته مهندسی کشاورزی در این دانشگاه را نشان می دهد. دانشگاه آنکارا نیز در این رشته تحصیلی رتبه 238 جهان را به خود اختصاص داده است و همچنان یکی از دانشگاه های برتر ترکیه به حساب می آید. دانشگاه کوکوروا نیز با قرار گرفتن در رتبه 239 جهان یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده ترکیه در رشته مهندسی کشاورزی است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

هزینه رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه به ویژه در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، کمتر با دغدغه های مالی روبرو خواهند شد. به طور کلی می توان گفت که دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در این کشور برای تحصیل خود در دانشگاه های دولتی به حدود 600$ تا 1700$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت ولی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان ترکی به مراتب ارزان تر نیز خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه اما مقرون به صرفه نیست و دانشجویان با هزینه هایی تا 35000$ (دلار) در سال نیز ممکن است روبرو شوند. هزینه های زندگی در ترکیه نیز برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است تا جایی که با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 500$ (دلار) در ماه نیز می توان زندگی دانشجویی با کیفیت خوب را در اکثر شهرهای این کشور تجربه کرد. از سوی دیگر دانشجویان بین المللی تحت قوانین خاص می توانند در این کشور به کار مشغول شوند و این نیز یکی از امتیازات موجود در تحصیل در کشور ترکیه است.

درآمد یک متخصص علوم کشاورزی در کشور ترکیه

دانشجویان خارجی که مدرک تحصیلی خود را در کشور ترکیه دریافت کرده باشند این فرصت را خواهند داشت تا برای کاریابی در ترکیه بمانند و در صورت واجد شرایط بودن، از امکان کار در این کشور استفاده کنند. در چنین شرایطی است که تحصیل در ترکیه می تواند امتیازات بسیاری را برای شهروندان خارجی به همراه داشته باشد. متخصصین علوم کشاورزی در این کشور به درآمد نسبتا مناسبی دسترسی دارند و اگرچه نمی توان آن را در دسته درآمدهای بالای این کشور قرار داد اما همچنان یکی از اقشاری هستند که از رفاه اجتماعی نسبی در این کشور بهره می برند.

در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد در کشور ترکیه به تفکیک نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور ترکیه

تحصیلات تکمیلی تا مقطع کارشناسی ارشد می تواند رشدی تا حدود 70% را در درآمد افراد ایجاد کند و همچنین سابقه کار بیش از 5 سال نیز می تواند به همین شکل در درآمد مهندسین کشاورزی در این کشور اثر گذار باشد. در حال حاضر ترکیه مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور است و هزینه های مقرون به صرفه ای که این کشور برای دانشجویان دارد می تواند بسیار امتیاز بزرگی محسوب شود.

در نظر داشته باشید که راه های مختلفی برای رسیدن به ترکیه وجود دارد که هر یک از آن ها با امتیازات و نکات منفی فراوانی همراه است. در صورت تمایل به اعزام دانشجو به ترکیه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از رهنمودهای ایشان در این زمینه بهره ببرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته مهندسی کشاورزی چگونه است؟ شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته مهندسی کشاورزی بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه وجود دارد؟ تمامی دانشجویان کم بضاعت بین المللی، که به دنبال تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه هستند می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *