ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

اهمیت تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه زمانی بیش از گذشته مشخص می شود که علاقمندان به جمعیت این کشور و شرایط تامین خوراک آن ها توجه کنند. روسیه یکی از کشورهای پرجمعیت در جهان است و شرایط آب و هوایی در بسیاری از مناطق این کشور در شرایطی قرار دارد که نمی توان انتظار داشت که توان کشت و کار در آن وجود داشته باشد. در نتیجه وجود چنین وضعیتی، مهندسان کشاورزی در روسیه باید توان ایجاد گلخانه های مصنوعی را داشته باشند که بتوان به کمک آن بسیاری از محصولات کشاورزی مورد نیاز در این کشور را حتی در فصل زمستان و روزهای سرد روسیه نیز تولید کرد در حالی که در محیط زندگی شرایط جوی می تواند به کولاک های طولانی مدت نیز نزدیک شود.

مهندسان کشاورزی در زمنیه توسعه اقتصادی نیز می توانند به یک کشور کمک کنند و این مسئله از دید قدرت های اقتصادی جهان دور نمانده است و گام نخست را از دانشگاه های خود آغاز کرده اند جایی که می توان به کمک بروز شده ترین داده های ممکن، اقدام به پرورش دانشجویانی می کنند که مطابق با استانداردهای خود پرورش یافته و آموزش دیده اند. روسیه نیز به عنوان یکی از پیشتازان پیشرفت علمی در سال های اخیر، تحولات شگرفی را در جایگاه علمی دانشگاه های خود به دست آورده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر همین داده ها در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور روسیه خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل در روسیه از هزینه های خود کاست؟
  • آیا دانشجویان می توانند پس از تحصیل در روسیه به کار مشغول شوند؟
  • متوسط درآمد یک متخصص علوم کشاورزی در روسیه چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

روسیه و آزمون های پادفک دو بخش جداناشدنی از یکدیگر هستند به این معنا که علاقمندان به تحصیل در روسیه، باید در آزمون پادفک که تقریبا مشابه با آزمون کنکور سراسری در ایران است شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی، قادر خواهند بود تا پذیرش نهایی خود را به دست آورند.

دانشجویان در این دوره علاوه بر فراگیری زبان روسی، این فرصت را خواهند داشت تا دروس اصلی خود در دانشگاه را به صورت پایه ای تکرار کنند تا از این طریق بتوانند اصطلاحات کاربردی علوم را نیز بیاموزند. البته شرکت در کلاس های پادفک برای دانشجویان ضروری نیست اما علاقمندان به تحصیل در روسیه در تمامی مقاطع باید در آزمون های مرتبط با این رشته شرکت کنند و تنها در صورت قبولی می توانند وارد دانشگاه شوند. در حقیقت آزمون پادفک را می توان به عنوان یک آزمون معادلسازی مدرک تحصیلی خارجی مورد ارزیابی قرار داد.

دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در کشور روسیه می توانند به زبان روسی یا انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند و باید در نظر داشت که دانشجویان در ابتدا نیازی به مدرک زبان نخواهند داشت و می توانند در دوره های پادفک شرکت کرده و زبان را نیز فرا گیرند. در حال حاضر دانشگاه های بسیار زیادی در کشور روسیه وجود دارد که می توان برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی به آن ها مراجعه کرد اما باید در نظر داشت که شرایط تحصیل در هر یک از دانشگاه های این کشور شرایط خاص مربوط به خود را دارد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

یکی از مزایای تحصیل در روسیه برای دانشجویان خارجی در آن است به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر، نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل و زندگی نیست. در برخی از دانشگاه های روسیه امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه هزینه های زندگی خود را تا حدود بسیار زیادی کنترل کنند.

شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در رشته مهندسی کشاورزی در حدود 2600$ (دلار) در سال است و از همین رو می توان روسیه را در جمع کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل معرفی کرد. هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و بسته به شهری که فرد در آن زندگی می کند، می توان گفت که هزینه زندگی در روسیه برای دانشجویان در حدود 350$ تا 700$ (دلار) در ماه است. باید در نظر داشت که همه دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه کار ضمن تحصیل را پیدا نخواهند کرد و این موردی است که باید به شدت به آن توجه کرد چرا که امکان تامین مالی هزینه های زندگی در این کشور به راحتی به وجود نمی آید.

درآمد مهندسان کشاورزی در کشور روسیه

باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از شهروندان رسمی روسیه خود به دنبال راهی برای مهاجرت از این کشور هستند و تلاش می کنند تا شرایط مناسب تری برای آینده زندگی خود رقم بزنند اما باید در نظر داشت که دولت روسیه به دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل کرده باشند این فرصت را می دهد که برای ادامه تحصیل یا کار در این کشور اقامت داشته باشند و از این طریق شرایط زندگی در این کشور را به دست آورند.

مهندسان کشاورزی در روسیه از جمله گروه های شغلی هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی در روسیه می توانند تحولات جدی در تامین مواد غذایی مورد نیاز در روسیه ایجاد کنند و در نتیجه حرفه آن ها در جمع مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد. این افراد همچنین از درآمد نسبتا مناسبی برخوردار هستند و می توانند از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. نمودار زیر اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه می کند.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور روسیه

مهندسان کشاورزی در روسیه با دسترسی به این درآمد می توانند زندگی نسبتا مناسبی داشته باشند اما از آن جا که تجربه کاری می تواند تاثیر به سزایی در روند درآمد این افراد داشته باشد، می توان گفت که پس از 5 سال کار در این حوزه سطح درآمدی این افراد به استانداردهای درآمدی نزدیک تر می شود. به طور کلی می توان گفت که روسیه مقصد مناسبی برای تحصیل است اما شرایط کار و زندگی در این کشور چندان مناسب نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *