ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

رشته مهندسی کشاورزی در رومانی یکی از رشته های کاربردی در این کشور است که در دانشگاه های بسیار زیادی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. رومانی یکی از مقصدهای کمتر شناخته شده برای تحصیل در اروپا است اما باید در نظر داشت که شرایط نسبتا مناسبی در این کشور وجود دارد که می توان از این طریق به اهمیت تحصیل در این کشور بیش از پیش پی برد. هزینه تحصیل در رومانی بسیار مقرون به صرفه است و دانشگاه های این کشور نیز توانسته اند جایگاه مناسبی در جهان پیدا کنند و از این طریق می توان اطمینان داشت که در آینده شرایط تحصیل در رومانی بهبود نیز خواهد یافت.

دانشگاه های رومانی در رشته مهندسی کشاورزی فعالیت بسیاری داشته اند و اهمیت موضوع کار در این حوزه در طول سال های اخیر سبب شده است تا کمتر کسی به این رشته بی توجهی نشان دهد. مهندسان کشاورزی نقش بسیار ویژه ای در کاهش هزینه های تولید مواد غذایی دارند و این مسئله می تواند اقتصاد کشاورزی رومانی را تقویت کند و همچنین نقش ویژه ای در افزایش سطح رفاه کشاورزان داشته باشد. در حقیقت دولت ها برای ایجاد اشتغال بیش تر، کاهش هزینه های تامین مواد خوراکی، استفاده بهینه از منابع طبیعی و غیره، به مهندسان کشاورزی نیاز خواهد داشت. در راستای همین مسئله است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به صورت اختصاصی به بررسی شرایط تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در کشور رومانی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در رومانی چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در رومانی به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • مزایای کار پس از تحصیل در کشور رومانی چیست؟
  • آیا یک مهندس کشاورزی در این کشور به درآمد بالایی دسترسی دارد؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

علاقمندان به زندگی در رومانی باید در نظر داشته باشند که یکی از بهترین مسیرهای مهاجرت به این کشور، تحصیل در رومانی است و علاقمندان با طی کردن مسیری نه چندان ناهموار، قادر به دریافت پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه های رومانی خواهند بود و می توانند در این کشور مدرک دانشگاهی معتبری دریافت کنند. دانشجویان غیر انگلیسی زبان در رومانی این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. زبان رومانیایی نیز شباهت بسیاری به زبان ایتالیایی دارد. دانشجویان برای دریافت پذیرش در رومانی به نمره آیلتس با نمره 5.5 نیاز خواهند داشت و این یک فرصت بسیار مناسب برای افرادی است که در اخذ نمره بالا دچار مشکل شده اند. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در رومانی نیز از سیستم آموزشی بلونیا استفاده می شود و شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور، از نظر زمانی، مانند سایر کشورهای اروپایی است.

دانشگاه اورادئا یکی از دانشگاه های با کیفیت این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است که هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای برای تحصیل دانشجویان در نظر گرفته است. دانشگاه وازیله گلدیس نیز که در غرب آراد قرار گرفته است یکی از دانشگاه های قدیمی در کشور رومانی است که در این رشته تحصیلی وضعیت نسبتا مناسبی دارد. دانشگاه کرایوا نیز که در سال 1947 فعالیت خود را آغاز کرده است، امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر این کشور در ارائه رشته مهندسی کشاورزی شناخته می شود. دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی بخارست اما با حدود 2 قرن سابقه در ارائه دروس مرتبط با رشته کشاورزی، یکی از بهترین دانشگاه های تخصصی این کشور برای تحصیل در این رشته است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

یکی از مواردی که می تواند تحصیل در یک کشور را متفاوت از دیگر کشورهای جهان نماید، هزینه هایی است که دانشجویان به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت می کنند. شهریه دانشگاهی در کشور رومانی وضعیت بسیار مناسبی دارد تا جایی که می توان با پرداخت مبلغی در حدود 3700€ (یورو) در سال، به طور کامل شهریه دانشگاه را پرداخت کرد و این در حالی است که با هزینه های کمتر از این مقدار نیز می توان در دانشگاه های ضعیف تر در کشور رومانی به ادامه تحصیل پرداخت.

دانشجویان خارجی در کشور رومانی باید هزینه های زندگی خود را نیز به خوبی مورد بررسی قرار دهند چراکه در حال حاضر امکان دریافت کمک هزینه های مالی در این کشور بسیار محدود است و این مسئله می تواند شهروندان خارجی را با مشکلات بسیاری روبرو سازد. هزینه زندگی در رومانی نیز به طور متوسط در حدود 250€ تا 300€ (یورو) در ماه است و این نشان دهنده آن است که رومانی یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است. در این شرایط به دانشجویان اجازه داده می شود تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و درآمدی نسبی به دست آورند.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در رومانی

موضوع قابل بحث دیگری که باید به آن توجه داشت، متوسط درآمد و همچنین شرایط کاری مهندسان کشاورزی در رومانی پس از تحصیل در این کشور است. افرادی که در رومانی تحصیل گرده باشند این فرصت را خواهند داشت که بدون نیاز به خروج از این کشور، اقدامات لازم را برای رسیدن به کار انجام دهند و از این طریق هزینه های زندگی خود را ا امضای قرارداد کاری تامین نمایند.

مهندسان کشاورزی در رومانی نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان در دسته مشاغل مورد نیاز قرار دارند و این خود فرصتی مناسب برای اشتغال پس تحصیل در رومانی است. این افراد به درآمد نسبتا خوبی دسترسی دارند اما باید در نظر داشت که همچنان فاصله زیادی بین درآمد این افراد و سطح اول درآمدهای این کشور وجود دارد. در نمودار زیر، می توان اطلاعات تکمیلی در این خصوص را بهتر متوجه شد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور رومانی

در چنین شرایطی است که می توان به بسیاری از افراد توصیه کرد که رومانی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند چرا که درآمد این افراد در سطح مناسبی قرار دارد و شرایط زندگی در رومانی، اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و ویزای تحصیلی نیز بسیار مناسب است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از اطلاعات ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *