ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در لهستان

رشته مهندسی کشاورزی در لهستان

رشته مهندسی کشاورزی در لهستان یکی از رشته هایی است که می تواند آینده شغلی مناسبی را در دسترس علاقمندان به این رشته تحصیلی قرار دهد. برخی از دانشگاه های کشور لهستان از نظر علمی جایگاه بسیار مناسبی را در رشته مهندسی کشاورزی به دست آورده اند و این مسئله تاکیدی بر این نکته است که برای تحصیل در این رشته می توان لهستان را نیز به عنوان یکی از گزینه های ممکن در نظر داشت. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه است و این مسئله می تواند به دانشجویان خارجی کمک کند تا با هزینه های مقرون به صرفه، شرایطی را ایجاد کنند که دغدغه مالی آن ها در کم ترین سطح ممکن قرار داشته باشد.

بازار کار رشته مهندسی کشاورزی در این کشور نیز نسبتا مناسب است و نیروی کار در این حوزه می تواند درآمدی نزدیک به متوسط درآمد در این کشور را دریافت کند و در نتیجه زندگی در رفاه اجتماعی نسبی را نیز تجربه کند. در چنین شرایطی می توان توصیه کرد که رشته مهندسی کشاورزی در لهستان را به عنوان یکی از گزینه های در دسترس در نظر گرفت و آن را در اولویت های چندم خود قرار دهد. اهمیت این موضوع مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در این مقاله شرایط تحصیل در این رشته را مورد بررسی قرار دهند و به ابهاماتی که در این رابطه وجود دارد پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان در لهستان بورسیه تحصیلی دریافت کرده و ارزان تحصیل کرد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل مهندسان کشاورزی در کشور لهستان چیست؟
  • آیا می توان به عنوان مهندس کشاورزی در لهستان به درآمد بالا دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لهستان

در صورتی که فردی قصد تحصیل در لهستان را داشته باشد باید اطلاعات تکمیلی در این خصوص را نیز به دست آورد چراکه لهستان کشوری است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و دانشجویان زیادی در این کشور به عنوان دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل نیستند.

زبان تحصیل در این کشور همان زبان پولیش یا لهستانی است اما در بسیاری از دانشگاه های این کشور می توان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز پیدا کرد. هر فرد باید شرایط خود را مورد بررسی قرار دهد و با توجه به برنامه ریزی های آینده خود زبان تحصیل را انتخاب کند. درصورتی که فردی برنامه ای برای زندگی در لهستان ندارد بهتر است که به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کند چراکه آموختن زبان لهستانی کار ساده ای نیست.

دانشگاه علوم زیستی ورشو با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر دانشگاه های لهستان، به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی شناخته می شود چرا که رتبه 119 جهان در این رشته را به دست آورده است و این در حالی است که جایگاه این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر جهان 1281 است. دانشگاه پوژان نیز در رده بندی برترین دانشگاه های جهان در بین 1500 دانشگاه برتر جهان جایگاهی را به دست نیاورده است اما در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 235 را در اختیار دارد. دانشگاه کشاورزی کراکوف نیز شرایط مشابهی دارد و در رشته مهندسی کشاورزی موفق به کسب رتبه 245 در جهان شده است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لهستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لهستان

یکی از مسائلی که می تواند تحصیل در لهستان را برای بسیاری از افراد ارزشمند سازد، مجموعه هزینه هایی است که فرد با آن روبرو می شود. این هزینه ها به طور کلی شامل هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی در این کشور می شود. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور را دارند، به طور متوسط سالیانه با شهریه ای در حدود 2700$ تا 4200$ (دلار) روبرو می شوند و این مسئله می تواند سبب شود تا لهستان در دسته کشورهای مقرون به صرفه برای زندگی قرار گیرد.

در کنار این هزینه ها، هر دانشجوی خارجی به حدود 7000$ (دلار) دیگر در سال نیاز خواهد داشت تا بتواند هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز پرداخت کند. اگرچه این مبلغ در مقایسه با کشورهای تراز اول اروپایی بسیار مقرون به صرفه است، باید در نظر داشت که دانشجویان خارجی می توانند با کار دانشجویی در این کشور به صورت نیمه وقت، هزینه های کلی زندگی خود در این کشور را نیز پوشش دهند و نیازی به استفاده از پس اندازهای قبلی خود در این کشور نخواهند داشت. از آن جا که لهستان کشوری توریست پذیر در اروپا است، بسیاری از دانشجویان می توانند در کارهای مرتبط با این صنعت فعالیت کنند.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور لهستان

شرایط کار در کشور لهستان در بسیاری از حوزه های فعالیت بسیار مناسب است و این کشور از نرخ بیکاری کمی بهره می برد و حتی شرایط بحرانی بیماری کرونا نیز نتوانست شرایط مناسب کار در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. مهندسین کشاورزی در این کشور نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان در شرایط مناسبی برای کاریابی قرار دارند و تجربه آن ها می تواند به کاریابی مناسب تر آن ها در این کشور کمک کند.

این افراد در کشور لهستان از درآمد نسبتا مناسبی برخوردارند و نمی توان آن ها را در دسته افراد ثروتمند قرار داد چراکه متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور لهستان به متوسط درآمد در این کشور بسیار نزدیک است. تجربه بالای کاری و همچنین دریافت مدارک بالاتر تحصیلی می تواند به افراد کمک کند تا درآمد بالاتری را نیز به دست آورند و شرایط مناسبی برای خود به ارمغان آورند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور لهستان

در چنین شرایطی است که لهستان می تواند کشوری جذاب برای مهاجرت تحصیلی در رشته مهندسی کشاورزی باشد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که گزینه های بهتری نیز در جهان وجود دارد که می تواند آینده ای بهتر از نظر کاری را برای علاقمندان ایجاد کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *