ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در لیختن اشتاین

رشته مهندسی کشاورزی در لیختن اشتاین

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیختن اشتاین یکی از گزینه هایی است که می تواند آینده شغلی مناسبی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. لیختن اشتاین یکی از کشورهای کوچک موجود در منطقه مرکزی اروپا است که شرایطی مشابه با کشور سوئیس دارد و قوانین آن نیز از شرایط موجود در سوئیس پیروی می کند. دانشگاه های بسیار محدودی در لیختن اشتاین وجود دارد و علاقمندان به تحصیل در این کشور به راحتی می توانند در سایر کشورهای قاره اروپا به صورت رایگان به تحصیل بپردازند و پس از آن به کشور خود بازگردند. به همین دلیل است که دانشگاه های لیختن اشتاین در طول سالیان گذشته چندان مشهور نبوده اند و شرایط تحصیل در آن ها برای بسیاری مجهول است.

رشته مهندسی کشاورزی از جمله رشته هایی است که می تواند در اقتصاد کشورها نقش ویژه داشته باشد و به همین دلیل است که کشورهای پیشرفته جهان تلاش می کنند تا شرایط مناسبی برای آموزش این رشته و همچنین شرایط کار آن ایجاد کنند. یک مهندس کشاورزی وظیفه دارد بهترین شرایط برای کشت محصولات را ایجاد کند و همچنین هزینه های تولید را به حداقل برسانند. به زبان ساده تر آن که بهره گیری از دانش متخصصین علوم کشاورزی می تواند راندمان تولید محصولات غذایی را به صورت چشمگیری افزایش دهد. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیختن اشتاین خواهند پرداخت تا علاقمندان با آگاهی بیشتری در این زمینه گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا لیختن اشتاین مقصد مناسبی برای تحصیل به شمار می رود؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور لیختن اشتاین برای مهندسان کشاورزی چگونه است؟
  • متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در لیختن اشتاین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین یکی از کشورهای آلمانی زبان در اروپا است که امکان تحصیل را به شهروندان خارجی نیز می دهد. این افراد می توانند علاوه بر زبان آلمانی به زبان انگلیسی نیز در رشته های محدودی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و رشته مهندسی کشاورزی نیز یکی از همین رشته های تحصیلی است. دانشجویان برای ورود به این کشور بهتر است زبان آلمانی را بیاموزند تا شرایط بهتری برای اقامت پس از تحصیل خود در این کشور ایجاد کنند. مدرک B2 زبان آلمانی یا دریافت نمره 6 در آزمون آیلتس یا نمرات هم سطح در آزمون های دیگر می تواند برای رسیدن به اخذ پذیرش از دانشگاه های لیختن اشتاین کافی باشد.

شرایط زندگی در لیختن اشتاین برای بسیاری از شهروندان خارجی بسیار مناسب است و به همین دلیل باید در نظر گرفت که رقابت بسیار شدیدی برای دریافت پذیرش در این کشور نه تنها در رشته مهندسی کشاورزی بلکه در سایر رشته ها نیز وجود خواهد داشت. برای ایجاد برتری در این رقابت، بهتر است افراد ریز نمرات تحصیلی خود در دوره های قبلی تحصیل را افزایش دهند و در نتیجه برنامه ای بلند مدت برای مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیختن اشتاین

همانطور که پیش تر اشاره شد، لیختن اشتاین یک اِشل کوچک از کشور سوئیس در قلب اروپا است و به همین دلیل شرایط زندگی در این کشور مورد توجه بسیاری قرار می گیرد. شرایط تحصیل در لیختن اشتاین نیز با شرایط تحصیل در سوئیس تشابهات زیادی دارد و هزینه تحصیل در این کشور یکی از این تشابهات است. دانشجویانی که لیختن اشتاین را برای تحصیل خود در رشته مهندسی کشاورزی انتخاب می کنند، سالیانه به حدود 1800€ تا 2700€ (یورو) نیاز خواهند داشت تا بتوانند شهریه خود را پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه های مستقیم تحصیل، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهند. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان برای گذراندن زندگی با کیفیت زندگی دانشجویی در این کشور به حدود 1000€ تا 1300€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت و به همین دلیل است که لیختن اشتاین به عنوان یکی از کشورهای گرانقیمت این قاره معرفی می شود. دانشجویان خارجی در این کشور اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت و می توانند از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تا حدود زیادی تامین نمایند.

متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در لیختن اشتاین

نرخ بیکاری در کشور لیختن اشتاین بسیار خوب است و به همین دلیل دانشجویان خارجی در این کشور از شانس بالایی برای کاریابی پس از تحصیل خود برخوردار هستند. مهندسین کشاورزی در لیختن اشتاین نیز شانس نسبتا بالایی برای کاریابی خواهند داشت اما حقیقت امر آن است که در حوزه های دیگر گروه مهندسی، شانس کاریابی به مراتب بیشتر است.

مهندسین کشاورزی در لیختن اشتاین از درآمد نسبتا خوبی نیز بهره می برند و می توانند از این طریق هزینه های یک خانواده 3 نفره در این کشور را نیز تامین نمایند. برای درک هرچه بهتر این موضوع می توانید نمودار زیر را مشاهده فرمایید.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور لیختن اشتاین

دسترسی به این درآمد در حالی صورت می گیرد که هزینه های زندگی در لیختن اشتاین نیز به مراتب بالاتر از سایر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل نمی توان گفت که یک مهندس کشاورزی در این کشور از شرایط مالی بهتری نسبت به سایر کشورها بهره می برد. با همه این تفاسیر، اگرچه شرایط زندگی در این کشور بسیار مناسب است، نمی توان لیختن اشتاین را به عنوان کشوری مناسب جهت تحصیل در این رشته معرفی کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط زندگی در بهترین کشورهای جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از دانش ایشان در زمینه های مختلف مهاجرتی بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *