ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در مالتا

رشته مهندسی کشاورزی در مالتا

رشته مهندسی کشاورزی در مالتا از جمله رشته هایی است که کمتر از سایر رشته های گروه مهندسی مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است و یکی از دلایل آن، وسعت کم مالتا است. مالتا جزیره کوچکی در جنوب قاره اروپا است که شرایط نسبتا مناسبی برای اقامت سرمایه گذاران در کشور خود فراهم کرده است. افرادی که در این کشور زندگی می کنند این قدرت را خواهند داشت که اقامت بلند مدت آن را به دست آورند و با توجه به این که مالتا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، شرایط مناسبی را برای خود در این کشور ایجاد نمایند.

وسعت کم سرزمینی در کشور مالتا سبب شده است تا این کشور توجه چندانی به رشته مهندسی کشاورزی نداشته باشند و از زمین با کاربری های متفاوت مسکونی، تجاری و غیره استفاده کند. در چنین شرایطی است که نمی توان به افراد توصیه کرد تا مالتا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. با همه این تفاسیر مهندسان کشاورزی در این کشور که در محدودیت های خاصی تجربه کار دارند، از درآمد نسبتا مناسبی برخوردار هستند و می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به راحتی تامین کنند. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به همین دلیل شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور مالتا را مورد بررسی قرار خواهند داد تا علاقمندان به این رشته تحصیلی بتوانند با دید بازتری اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نمایند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا مالتا مقصدی ارزان قیمت برای تحصیل در این رشته است؟
  • آیا می توان در این کشور به بورسیه تحصیلی دست یافت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی چیست؟
  • متوسط درآمد یک مهندس کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالتا

مالتا از جمله کشورهای با وسعت کم در جهان است و جمعیتی کمی در این کشور زندگی می کنند و از همین رو نیز تعداد دانشگاه های موجود در این کشور محدود است. در نتیجه افرادی که قصد تحصیل در مالتا را دارند، باید در نظر داشته باشند که فرصت های بسیاری در اختیار آن ها برای اخذ پذیرش وجود ندارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در مالتا را دارند، از این فرصت برخوردار خواهند بود که ابتدا در دوره های زبان شرکت کنند و سپس راهی دانشگاه های این کشور شوند اما در حال حاضر، دانشجویان ایرانی نمی توانند از این فرصت استفاده کنند و پیش از ورود به مالتا باید مدرک معتبر زبان خارجه را در اختیار داشته باشند. در حال حاضر، تحصیل در مالتا به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی در رشته مهندسی کشاورزی فراهم شده است.

برای پذیرش از دانشگاه های کشور مالتا، دانشجویان باید رزومه تحصیلی مناسبی در اختیار داشته باشند تا بتوانند در رقابت با سایر علاقمندان شرایط تحصیل را به دست آورند. البته در مالتا می توان با معدلی در حدود 15 و همچنین مدرک زبان در سطح آیلتس 6 نیز در رشته مهندسی کشاورزی اقدام به اخذ پذیرش کرد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالتا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالتا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالتا برای دانشجویان اروپایی به شدت مقرون به صرفه است و دانشجویان بومی نیز نیازی به پرداخت شهریه در دانشگاه های این کشور نخواهند داشت اما شرایط برای دانشجویان غیراروپایی به طور کامل متفاوت خواهد بود. به طور متوسط می توان چنین گفت که دانشجویان بین المللی برای پرداخت شهریه خود در رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه های مالتا به بودجه ای در حدود 2700€ تا 9000€ (یورو) نیاز خواهند داشت.

در سوی دیگر نیز هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور قرار دارد و دانشجویان باید بودجه ای در حدود 1100€ (یورو) در ماه را برای زندگی در این کشور برای خود در نظر بگیرند. البته دانشجویان خارجی در این کشور اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت و می توانند از این طریق هزینه های زندگی خود را تا حد زیادی پوشش دهند.

شرایط کار مهندسان کشاورزی در کشور مالتا

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد، وسعت سرزمینی کشور مالتا کم است و به همین دلیل نمی توان بخش عمده ای از زمین های این کشور را به کاربری کشاورزی اختصاص داد. در برخی از مواقع در این کشور گلخانه های مصنوعی ایجاد می شود که می تواند بخشی از محصولات غذایی مورد نیاز این کشور را تامین کند. قسمت عمده خوراک مورد نیاز شهروندان کشور مالتا از خارج از مرزهای این کشور و به ویژه ایتالیا و اسپانیا تامین می شود.

مهندسان کشاورزی در این کشور مسیر دشواری برای کاریابی خواهند داشت چراکه مشاغل مورد نیاز این کشور در این حوزه به شدت محدود هستند. در چنین شرایطی اما این افراد به درآمدهای نسبتا بالایی دسترسی دارند به طوری که می توان گفت درآمد یک مهندس کشاورزی در مالتا از متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشورهایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و پرتغال نیز بیشتر است. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور مالتا

همانطور که گفته شد، مهندسان کشاورزی در کشور مالتا درآمد بالایی را به دست می آورند اما حقیقت امر آن است که بازار کار این رشته در مالتا به شدت رقابتی است و هیچ گونه ضمانتی وجود ندارد که فرد بتواند در این حوزه، فرصت شغلی مناسبی را به دست آورد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در خصوص بهترین کشورهای جهان به منظور تحصیل، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از ایشان بخواهید تا شما را در این زمینه راهنمایی و همراهی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *