ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در چک

رشته مهندسی کشاورزی در چک

رشته مهندسی کشاورزی در چک به مانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی در این کشور چندان مورد توجه علاقه مندان قرار نمی گیرد. جمهوری چک در سال های گذشته به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می شود که در بسیاری از رشته های تحصیلی توانسته است جایگاه بسیار مناسبی را برای خود به ارمغان آورد با این حال این کشور در ارائه رشته مهندسی کشاورزی، فاصه بسیاری با استانداردهای جهانی دارد. به همین دلیل است که نمی توان از چک به عنوان یکی از مقاصد مهم برای تحصیل در این رشته یاد کرد در حالی که دانشگاه های این کشور به ویژه در دهه اخیر جایگاه بسیار مناسبی پیدا کرده اند.

جمهوری چک یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا است که شرایط نسبتا مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کرده است. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور در بسیاری از رشته های تحصیلی بسیار مقرون به صرفه است و همین مسئله سبب شده است تا دانشجویان بین المللی بسیاری به این کشور مهاجرت کرده باشند. با این وجود علاقمندان به رشته مهندسی کشاورزی در این کشور باید در نظر داشته باشند که گزینه های بسیاری در اروپا برای علاقمندان به این رشته در دسترس هستند. با وجود این، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با آگاهی کامل از شرایط تحصیل در این کشور، شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در جمهوری چک را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در جمهوری چک به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور جمهوری چک چگونه است؟
  • متوسط درآمد در کشور جمهوری چک برای مهندسین کشاورزی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چک

جمهوری چک در سال های اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و در چنین شرایطی می توان انتظار داشت که علاقمندان به رشته مهندسی کشاورزی نیز تمایل داشته باشند که در این رشته تحصیلی در جمهوری چک به ادامه تحصیل بپردازند. با این حال می توان گفت که همچنان گزینه های بهتری در سایر کشورهای جهان برای ورود به این رشته وجود دارد. در حال حاضر، دانشگاه علوم زیستی چک در پراگ بهترین دانشگاه این کشور برای ورود به رشته مهندسی کشاورزی است. این دانشگاه رتبه 242 جهان در این رشته را به دست آورده است در حالی که در رده بندی کلی دانشگاه های برتر جهان در جایگاه 1030 قرار دارد که نشان از جایگاه نه چندان مناسب دانشگاه در رده بندی های بین المللی است.

دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت تا با آزادی نسبی، زبان تحصیل خود را انتخاب کنند. در همه دانشگاه های جمهوری چک امکان تحصیل به زبان رسمی جمهوری چک وجود دارد اما محدودیت هایی برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد. در رشته مهندسی کشاورزی نیز شرایط به همین صورت است.

طول دوره تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور در مقطع کارشناسی 3 ساله است و دانشجویان پس از آن در یک دوره 2 ساله در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل می پردازند و در نهایت نیز دوره 3 ساله دکترا در دسترس علاقمندان به این رشته قرار دارد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چک

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در جمهوری چک

هزینه تحصیل در جمهوری چک از جمله امتیازاتی است که علاقمندان به این کشور می توانند از آن بهره ببرند چراکه در بسیاری از کشورهای دنیا، هزینه های نسبتا سنگین تحصیل سبب می شود تا دانشجویان از ادامه تحصیل بازمانده و ناچار به ترک تحصیل شوند. هزینه تحصیل در جمهوری چک در برخی از رشته های تحصیلی ممکن است تا 20000$ (دلار) در سال نیز افزایش داشته باشد اما در رشته مهندسی کشاورزی شرایط کمی متفاوت است. دانشجویانی که این رشته تحصیلی را برای خود انتخاب می کنند به طور متوسط سالیانه حدود 3900$ تا 8000$ (دلار) را به عنوان شهریه دانشگاهی خود پرداخت می کنند و شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نیز چندان بالا نیست.

علاوه بر این دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. هزینه زندگی در این کشور به طور متوسط در حدود 350$ تا 600$ (دلار) در ماه است اما در پایتخت این کشور ممکن است هزینه زندگی تا 800$ (دلار) نیز افزایش پیدا کند. خوشبختانه جمهوری چک این فرصت را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد تا بتوانند به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور چک

رشته مهندسی کشاورزی نه تنها در جمهوری چک، بلکه در سراسر اروپا یکی از رشته های پردرآمد به حساب نمی آید و علاقمندان به این رشته باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. دانشجویانی که در این کشور تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند این فرصت را خواهند داشت که در چک به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری شدند، اقامت این کشور به آن ها اعطا خواهد شد. اقامت کاری این کشور می تواند منجر به اقامت دائم جمهوری چک می شود.

درآمد مهندسان کشاورزی در کشور جمهوری چک در سطح متوسط و استاندارهای این کشور قرار دارد و دستمزد بالایی به این افراد پرداخت نمی شود. در چنین شرایطی اما می توان انتظار داشت که یک مهندس کشاورزی در این کشور می تواند به راحتی هزینه های زندگی یک خانواده در این کشور را پرداخت کنند. در نمودار زیر، اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور چک

با وجود این که استانداردهای نسبی در کشور چک برای زندگی وجود دارد، اما باید به این نکته اشاره داشت که کیفیت تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور شرایط مناسبی ندارد و علاقمندان به تحصیل در این رشته باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به خارج از کشور را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا از به روزترین اطلاعات در این زمینه آگاه شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *