ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن در دانشگاه هایی مانند دانشگاه کشاورزی توکیو و دانشگاه کیوتو به علاقه مندان به این رشته ارائه می شود. مهندسی کشاورزی که همچنین به عنوان مهندسی کشاورزی و سیستم های زیستی شناخته می شود، زمینه مطالعه و به کارگیری علوم مهندسی است و اصولی را برای اهداف کشاورزی طراحی می کند. این رشته ترکیبی از رشته های مختلف مهندسی مکانیک، عمران، برق، محیط زیست، نرم افزار، شیمی و علوم غذایی برای بهبود کارایی مزارع و کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی و صنایع و خدمات وابسته به آن و نیز اطمینان از پایداری منابع طبیعی و تجدیدپذیر است. یک مهندس کشاورزی، یک مهندس با پس زمینه کشاورزی است. مهندسان کشاورزی طرح ها و برنامه های مهندسی را در یک پروژه کشاورزی، معمولا با مشارکت یک کارشناس علوم کشاورزی کاربردی که در کشاورزی و علوم کشاورزی مهارت بیش تری دارد، ایجاد می کنند.

ژاپن به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت بالای خود شهرت دارد. آموزش با کیفیت بالا، دانشگاه های پرآوازه و معتبر، امنیت عالی و کیفیت بالای استانداردهای زندگی، ژاپن را به مکانی برتر برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. تحصیل در خارج از کشور در ژاپن به این معنی است که فرد تحصیلات خود را در یک سیستم آموزشی جامع ادامه می دهد، فرهنگ جدید و منحصر به فردی را تجربه می کند و چشم انداز بین المللی تری را به دست می آورند. تحصیل در این کشور یک سرمایه گذاری است که احتمالا نتیجه خواهد داد. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند به احتمال زیاد چشم اندازهای شغلی مناسبی را در آینده خواهند داشت. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه های جهانی برای رشته علوم کشاورزی در ژاپن

جدول زیر بهترین دانشگاه های ژاپن برای رشته علوم کشاورزی را بر اساس آوازه و عملکرد تحقیقاتی آن ها در این زمینه نمایش می دهد:

تعداددانشگاهامتیاز موضوعی (از 100)امتیاز جهانی (از 100)
1دانشگاه توکیو54.172.8
2دانشگاه کیوتو51.967.9
3دانشگاه هوکایدو51.252.8
4دانشگاه کیوشو41.956.7

اخذ ویزا جهت تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

اخذ ویزا جهت تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

درخواست ویزای تحصیلی ژاپن یک فرآیند چند مرحله ای است. ابتدا، دانشجو مدارک مختلف درخواست ویزا را پر کرده و به دانشگاه خود ارائه می دهد. سپس دانشگاه، قبل از بازنویسی و ارائه آن به مقامات مهاجرت در ژاپن، بررسی می کند که آیا درخواست متقاضی کامل است. سپس متقاضی در نهایت یک گواهی صلاحیت (مرحله 4) دریافت می کند که برای آخرین مرحله درخواست ویزا به آن نیاز دارد.

هنگام درخواست ویزای دانشجویی ژاپن، چندین سند و مدرک مورد نیاز است که از درخواست متقاضی پشتیبانی کنند. اسناد و مدارکی که برای درخواست ویزای دانشجویی ژاپن نیاز است عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی که می توان بارگیری کرد.
  • گذرنامه معتبر به همراه کپی های آن
  • چند قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه در ابعاد 4cm x 3cm و طی سه ماه گذشته با پس زمینه سفید ساده
  • گواهی صلاحیت
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی ژاپنی که در آن مدت تحصیل و جزئیات برنامه قید شده باشد.
  • مدارک تحصیلی و/ یا حرفه ای قبلی، در صورت وجود (دانشنامه، ریزنمرات و غیره)
  • سند اثبات تامین نیازهای مالی در طول مدت اقامت در ژاپن، از جمله صورتحساب های بانکی و مدرک بورسیه تحصیلی

در صورت نیاز:

  • دعوت نامه و ضمانت نامه صادر شده از موسسه آموزشی
  • انگیزه نامه یا نامه تکمیلی، که توسط متقاضی نوشته شده که در آن دلیل سفر خود را بیان می کند.

دانشجویان همچنین باید چند مورد از این اسناد و مدارک را به دانشگاه خود ارسال کنند تا بتوانند برای گواهی صلاحیت درخواست ارائه دهند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

هزینه های ماهانه یک خانواده چهار نفره در کشور ژاپن 3896.06$ (دلار) معادل 432760.58JPY (ین ژاپن) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود؛ هزینه های ماهانه یک فرد در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره نیز 1085.33$ (دلار) معادل 120554.48JPY (ین ژاپن) تخمین زده می شود. به این ترتیب، هزینه زندگی در ژاپن به طور متوسط 103.49% بیش تر از ایران است؛ همچنین اجاره در این کشور به طور متوسط 55.61% بیش تر از ایران است. نمودار زیر وضعیت اجاره بها در این کشور پیشرفته آسیایی را نمایش می دهد:

وضعیت اجاره بها در ژاپن

نمودار زیر نیز توزیع هزینه زندگی در ژاپن را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کشور ژاپن

جدول زیر قیمت/ هزینه برخی کالاها و خدمات در ژاپن را نمایش می دهد:

عنوانقیمت/ هزینه بر حسب ین ژاپن
صرف غذا در یک رستوران ارزان900.00JPY
قرص نان سفید تازه (500 گرم)216.52JPY
برنج سفید (1 کیلوگرم)506.46JPY
فیله مرغ (1 کیلوگرم)857.21JPY
گوشت گاو (1 کیلوگرم)2331.02JPY
آب (بطری 1.5 لیتری)123.56JPY
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)220.00JPY
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)10000.00JPY
بنزین (1 لیتر)142.27JPY
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)4720.57JPY

معرفی فرهنگ و زبان ژاپن به دانشجویان

فرهنگ مردم ژاپن از مردم یایوئی نشات می گیرد که در ژاپن ساکن شدند. جامعه و تمدن ژاپن همگن است زیرا 98.5% از مردم آن دارای قومیت ژاپنی هستند. فرهنگ ژاپنی با ارزشهای هماهنگی، سازگاری اجتماعی و تصمیم گیری اجماعی توصیف می شود. ویژگی های اصلی مردم ژاپن عبارتند از رفتارهای مودبانه و وقت شناسی. کارائوکه و رزمندگان سامورایی مسلما چیزهایی هستند که ژاپن را به یاد ما می آورند. اما واقعیت دیگر در مورد فرهنگ ژاپنی صنعت خودرو است زیرا ژاپن وطن برندهای خودروئی تویوتا، میتسوبیشی، نیسان، مزدا، هوندا و سوبارو است که بدلیل دوام و کیفیت به طور گسترده ای شناخته شده هستند. به علاوه، ژاپن در صنایع بازی و کمیک پیشگام است و وطن Pokemon، Manga و Anime و خلق محصولات الکترونیکی با کیفیت بالا است. محصولات و برندهایی که همه ما در زندگی روزمره استفاده می کنیم، مانند سونی، نیکون، کانن یا حتی نینتندو ژاپنی هستند.

زبان ملی ژاپن، ژاپنی است. اگرچه بسیاری از مردم ژاپنی به چینی تشبیه می کنند اما حقیقت این است که آنها هیچ شباهتی ندارند زیرا ژاپنی متعلق به خانواده زبان جاپانی است. گرامر این زبان بسیار ساده است زیرا آرتیکلهای جنسیتی یا تمایزهای جمع و مفرد در آن وجود ندارد. یک حقیقت منحصر بفرد زبان ژاپنی این است که سیستم نوشتاری آن از سه مجموعه کاراکتری متفاوت تشکیل شده است: کانجی، هیراگانا و کاتاکانا. شگفت انگیزترین چیز در مورد زبان ژاپنی این است که متون ژاپنی را می توان به دو صورت نوشت: به سبک غربی، در ردیفهای افقی از بالا به پایین، یا به سبک سنتی ژاپنی، در ستونهای عمودی از راست به چپ صفحه. امروزه از هر دو سبک نوشتاری بسیار استفاده میشود. زبان ژاپنی تقریبا 130 میلیون گویشور دارد و یادگیری آن بسیار جذاب است و میتواند رزومه دانشجویان را تقویت کرده و آنها را برجسته سازد.

وضعیت درآمد مهندسان کشاورزی در ژاپن

فردی که به عنوان مهندس کشاورزی در ژاپن کار می کند معمولاً ماهانه حدود 480000JPY (ین ژاپن) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان کشاورزی در این کشور بین 259000JPY (کم ترین) تا 725000JPY (بیش ترین) (ین ژاپن) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه مهندسان کشاورزی در ژاپن را نمایش می دهد:

حقوق سالانه مهندسان کشاورزی در ژاپن

چنان چه علاقه مند به تحصیل در ژاپن در رشته مهندسی کشاورزی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز امکان کار و اقامت دائم پس از تحصیل ژاپن با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *