ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

رشته مهندسی کشاورزی در کانادا یکی از رشته هایی است که کمتر مورد توجه دانشجویان خارجی قرار میگیرد و یکی از علل آن میتواند هزینه های بالا باشد. دانشگاه های کانادا شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کرده اند و در این صورت می توان گفت که کانادا مقصدی مناسب برای تحصیل دانشجویان خارجی است. در همین راستا رشته های مهندسی، پزشکی و حقوق بیشتری از رشته های مرتبط با علوم کشاورزی مورد توجه قرار می گیرند و در همین راستا شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور می تواند برای علاقمندان بیش تر از رشته های ذکر شده باشد.

شرایط تحصیل در کانادا به گونه ای است که فارغ التحصیلان می توانند به سادگی پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به کشورهای پیشرفته جهان مهاجرت کاری داشته باشند چراکه مدرک های دریافتی از دانشگاه های این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه مشکل عمده ای که بسیاری از افراد برای تحصیل در این کشور با آن روبرو هستند، هزینه هایی است که باید سالیانه به عنوان شهریه و همچنین هزینه های زندگی پرداخت کنند که البته راهکارهایی برای جبران آن ها نیز در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد. با همه این تفاسیر، کانادا یکی از مناسب ترین مقاصد تحصیلی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

شرایط رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

کانادا یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی جهان است و هر ساله جمعیت قابل توجهی از مهاجران این کشور را افرادی تشکیل می دهند که اجازه تحصیل در کانادا را به دست آورده اند. دانشگاه های کانادا در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاه جهانی بسیار مناسبی را در اختیار دارند و این مسئله سبب شده است تا رقابت شدیدی برای دریافت پذیرش در این کشور شکل گیرد. متقاضیان برای دریافت پذیرش از اکثر دانشگاه های کانادا به نمره 6 تا 6.5 آیلتس نیاز خواهند داشت و در برخی از دانشگاه های فرانسوی زبان این کشور نیز مدرک B2 طلب می شود. دوره کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی در این کشور 3 ساله است و دانشجویان می توانند به اختیار خود در دوره های 1 تا 2 ساله کارشناسی ارشد و همچنین دوره 3 ساله دکترا در این کشور شرکت کنند.

برخلاف باورهای عمومی، دانشگاه گلف بهترین دانشگاه کشور کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است چراکه رتبه 18 جهان را به دست آورده است و این در حالی است که در رده بندی های جهانی این دانشگاه رتبه 483 را به خود اختصاص داده است. این یک مثال ارزشمند برای اثبات این موضوع است که جایگاه کلی دانشگاه نباید در انتخاب رشته مورد توجه قرار گیرد بلکه جایگاه علمی رشته در هر دانشگاه اهمیت بیشتری دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا که رتبه 39 در رشته مهندسی کشاورزی را به دست آورده است و دانشگاه آلبرتا نیز با قرار گیری در رتبه 67 جهان از دیگر دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در این رشته هستند. دانشگاه های مک گیل با رتبه 74 و ساسکاچوان با رتبه 89 از دیگر دانشگاه های با رتبه دو رقمی در این کشور هستند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

هزینه رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

یکی از بزرگترین چالش ها در رابطه با تحصیل در کشور کانادا، هزینه هایی است که دانشجویان با آن روبرو می شوند. شهریه تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در کشور کانادا در حدود 7000 تا CA$ 20000 (دلار کانادا) در سال است که می توان آن را در جمع 10 کشور گران قیمت برای تحصیل قرار دهد. باید در نظر داشت که بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه های مالی و وام های دانشجویی می تواند به دانشجویان کمک کند تا این هزینه ها را به صورت جدی کاهش دهند.

هزینه زندگی در کشور کانادا نیز چندان ارزان نیست و دانشجویان به حدود 15000 تا CA$ 20000 (دلار کانادا) نیاز خواهند داشت تا بتوانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. البته به دانشجویان بین المللی فرصت داده خواهد شد تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند ضمن آن که همراه دانشجویان نیز می تواند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شده و درآمد کامل کسب کند.

درآمد مهندسان کشاورزی در کشور کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که شهروندان آن در رفاه اقتصادی نسبی زندگی می کنند و در چنین شرایطی است که مهندسان کشاورزی نیز شرایطی مشابه خواهند داشت. افرادی که در کشور کانادا تحصیل کرده باشند به راحتی می توانند در این کشور تا سقف 2 سال اقامت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند و با توجه به بازار کار در کشور کانادا می توان گفت که این زمانی کافی برای رسیدن به خواسته های شغلی در این کشور است. مهندسین کشاورزی پس از فراغت از تحصیل نمی توانند به راحتی به درآمد بالا دست پیدا کنند و به آن ها توصیه می شود که تحصیلات خود را حداقل تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند تا بتوانند از این طریق شرایط استاندارد کار در کانادا را نیز تجربه کنند.

در نمودار زیر متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در کشور کانادا نشان داده شده است.

متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در کشور کانادا

مزایای تحصیل در کانادا بسیار زیاد است و افرادی که در این مسیر گام بر می دارند، اگرچه هزینه بالایی را پرداخت می کنند، درآمد بالایی را در آینده خواهند داشت ضمن آنکه راه های بسیاری برای کاهش هزینه های تحصیل در این کشور وجود دارد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

یکی از مهمترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد. مهمترین آنها در جدول زیر ارائه شده است:

بهترین دانشگاه های کانادا در رشته مهندسی کشاورزیرتبه جهانی دانشگاهخصوصیات
دانشگاه گوئلف298دانشگاه گوئلف یکی از معتبر ترین دانشگاه های غیر انتفاعی در کانادا است که اغلب دوره های علوم دامی و کشاورزی را به دانشجویان ارائه می دهد.
دانشگاه مانیتوبا227دانشگاه مانیوتوبا که به عنوان یک موسسه تحقیقاتی نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین دانشگاه های کانادا برای متقاضیان رشته کشاورزی است.
دانشگاه مک گیل45دانشگاه مک گیل جزو معدود دانشگاه های کانادا است که هم به زبان انگلیسی و هم فرانسوی دوره های کشاورزی را ارائه می دهد.
داانشگاه بریتیش کلمبیا28این موسسه آموزشی به دلیل بورسیه های تحصیلی متنوع خود معروف است.

در صورتی که به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت به کشورهای برجسته جهان از جمله کانادا هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره ببرید و در نهایت با توجه به شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

مهم ترین سوالات در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در کانادا در لیست زیر گردآوری شده است:

  • هزینه رشته مهندسی کشاورزی در کانادا چگونه است؟ یکی از بزرگترین چالش ها در رابطه با تحصیل در کشور کانادا، هزینه هایی است که دانشجویان با آن روبرو می شوند. شهریه تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در کشور کانادا در حدود 7000 تا CA$ 20000 (دلار کانادا) در سال است که می توان آن را در جمع 10 کشور گران قیمت برای تحصیل قرار دهد. باید در نظر داشت که بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه های مالی و وام های دانشجویی می تواند به دانشجویان کمک کند تا این هزینه ها را به صورت جدی کاهش دهند.
  • شرایط رشته مهندسی کشاورزی در کانادا چگونه است؟ کانادا یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی جهان است و هر ساله جمعیت قابل توجهی از مهاجران این کشور را افرادی تشکیل می دهند که اجازه تحصیل در کانادا را به دست آورده اند. دانشگاه های کانادا در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاه جهانی بسیار مناسبی را در اختیار دارند و این مسئله سبب شده است تا رقابت شدیدی برای دریافت پذیرش در این کشور شکل گیرد. متقاضیان برای دریافت پذیرش از اکثر دانشگاه های کانادا به نمره 6 تا 6.5 آیلتس نیاز خواهند داشت و در برخی از دانشگاه های فرانسوی زبان این کشور نیز مدرک B2 طلب می شود. دوره کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی در این کشور 3 ساله است و دانشجویان می توانند به اختیار خود در دوره های 1 تا 2 ساله کارشناسی ارشد و همچنین دوره 3 ساله دکترا در این کشور شرکت کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *