ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در کره جنوبی

رشته مهندسی کشاورزی در کره جنوبی

رشته مهندسی کشاورزی در کره جنوبی می تواند پلی برای رسیدن به موفقیت در آینده شغلی باشد چراکه این کشور اهمیت بسیار ویژه ای به این موضوع می دهد. کره جنوبی یکی از کشورهای منطقه شرق آسیا است که توجه ویژه ای به تولید محصولات گیاهی دارد و همچنان درمان با داروهای سنتی در این کشور رواج دارد. در چنین شرایطی استفاده بهینه از آب و زمین اهمیت پیدا می کند و این تنها یکی از وظایفی است که یک مهندس علوم کشاورزی بر عهده دارد. آموزش علوم کشاورزی در کره جنوبی از 5 سالگی آغاز می شود و دانش آموزان فعالیت های خود در این زمینه را آغاز می کنند. هدف از این کار کشف استعداد افرادی است که علاقه واقعی به این فعالیت ها دارند.

در چنین شرایطی است که دانشگاه های بسیاری در کره جنوبی وجود دارد که امکان تحصیل در این رشته را به دانشجویان می دهد. دانشگاه هایی که رتبه های برتر جهانی را به خود اختصاص داده اند و علوم کشاورزی را مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می کنند. مهندسان کشاورزی در کره جنوبی یکی از گروه هایی هستند که نقش ویژه ای در اقتصاد کره جنوبی ایفا می کنند و بنابراین فرصت های شغلی مناسبی نیز در بازار این کشور در برابر آن ها قرار می گیرد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کره جنوبی می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • برترین دانشگاه های علوم کشاورزی در کره جنوبی کدامند؟
  • هزینه تحصیل این رشته در کره جنوبی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از پایان تحصیل در کره جنوبی اقامت داشت؟
  • متوسط درآمد یک مهندس کشاورزی در کره جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کره جنوبی

کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است و تحصیل در این کشور می تواند مقدمه ای برای رسیدن به بازارهای کار جهانی باشد. در کره جنوبی دانش آموزان از 5 سالگی آموزش را به طور رسمی آغاز می کنند و پس از 12 سال تحصیل، می توانند وارد مقاطع دانشگاهی شوند. در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله پزشکی و همچنین مهندسی کشاورزی، از همان سال های نخست تحصیل، دانش آموزان در محیط های کاری قرار می گیرند تا استعدادیابی های لازم در رابطه با شرایط کار آن ها انجام شود. در این صورت امکان رسیدن به موفقیت های کاری نیز بیش تر خواهد شد.

رشته مهندسی کشاورزی در این کشور یکی از مهم ترین و کلیدی ترین رشته ها در بازار کار است و می توان انتظار داشت که رقابت بالایی در این زمینه وجود داشته باشد. تحصیل در کره جنوبی در رشته مهندسی کشاورزی، در مقطع کارشناسی 3 سال به طول می انجامد و در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. در چنین صورتی اما توصیه می شود تا علاقمندان به زندگی در کره جنوبی، زبان کره ای را برای تحصیل خود انتخاب نمایند.

دانشگاه ملی کره جنوبی بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته های وابسته به علوم کشاورزی است و رتبه 68 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کره نیز در رشته های مرتبط با علوم کشاورزی رتبه 111 جهان را به خود اختصاص داده است و همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در این رشته به شمار می رود. دانشگاه ملی کانگ وون نیز با قرار گرفتن در رتبه 143 جهان در رشته مهندسی کشاورزی، یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای ادامه تحصیل به شمار می رود.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کره جنوبی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کره جنوبی

اگرچه کیفیت تحصیل در کره جنوبی به ویژه در رشته مهندسی کشاورزی بالا است، هزینه های تحصیل در این کشور نیز به نسبت بالاتر بسیاری کشورهای جهان است. یکی از مزایای تحصیل در کره جنوبی از نظر مالی آن است که تفاوت چندانی میان شهریه دانشگاه های خصوص و دولتی این کشور برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. به طور متوسط می توان گفت که شهریه دانشگاه های کشور کره جنوبی در رشته مهندسی کشاورزی برای دانشجویان خارجی در حدود 4500$ تا 5700$ (دلار) در هر ترم تحصیلی است. در برخی از دانشگاه های این کشور امکان استفاده از بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویان خارجی داده می شود.

هزینه زندگی دانشجویی در سئول به طور متوسط حدود 1100$ (دلار) در ماه است که بخش عمده آن را هزینه مسکن تشکیل می دهد و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان تلاش می کنند تا در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند. دانشجویان در کره جنوبی می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوند. البته در برخی از مواقع به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 30 ساعت کار در هفته نیز داده می شود.

متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در کشور کره جنوبی

شهروندان خارجی که برای تحصیل به کره جنوبی مهاجرت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور به زندگی بپردازند. در چنین شرایطی یک فرصت مناسب برای مهندسان کشاورزی ایجاد می شود که بتوانند در بازار کار این کشور با سرعت بیشتری به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد متخصصین حوزه کشاورزی در کره جنوبی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور کره جنوبی

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که مهندسان کشاورزی در کشور کره جنوبی از نظر درآمدی شرایط مناسبی دارند و می توانند به خوبی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در چنین شرایطی است که می توان توصیه کرد تا بسیاری از علاقمندان به زندگی در کشور کره جنوبی، این رشته تحصیلی را نیز مد نظر قرار داده و در رابطه با آن تحقیقات لازم را انجام دهند چراکه شانس کاریابی بسیاری مناسبی در این رشته وجود دارد.

به طور کلی کره جنوبی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در نظر گرفته شود و شما نیز می توانید به سمت این هدف در حرکت باشید. برای این کار کافی است تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *