ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در گرجستان

رشته مهندسی کشاورزی در گرجستان

رشته مهندسی کشاورزی در گرجستان را می توان به عنوان یکی از رشته های پایه در نظر گرفت که شرایط نسبتا مناسبی برای تحصیل دارد. دانشجویان بین المللی در کشور گرجستان از نظر مالی می توانند شرایط مناسبی در این کشور داشته باشند اما باید در نظر داشت که در بسیاری از دانشگاه های این کشور فاصله زیادی از نظر آموزش با دانشگاه های برتر جهان وجود دارد و به همین دلیل است که به بسیاری توصیه می شود تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نکنند و در رابطه با این موضوع تحقیقات تکمیلی را انجام دهند چراکه نزدیکی به ایران نمی تواند دلیل کافی برای انتخاب مقصد تحصیلی باشد.

گرجستان در سال های اخیر رفتارهای متناقضی را با ایرانیان داشته است به طوری که در برخی از مواقع ورود به این کشور بدون ویزای امکان پذیر می شود و در شرایط دیگری می تواند دید که کلیه شهروندان ایرانی از این کشور بیرون رانده می شوند. در چنین شرایطی است که می توان گفت گرجستان مقصد مناسبی برای مهاجرت از طرق مختلف نیست و شاید دریافت ویزای توریستی تنها حرکت مهاجرتی مناسب برای ورود به این کشور باشد. با وجود چنین مسئله ای، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در گرجستان را مورد بررسی قرار خواهند داد و ابهاماتی که در این رابطه وجود دارد را مطرح می کنند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور گرجستان چگونه است؟
  • متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. باید در این رابطه چنین بیان کرد که شهروندان خارجی زیادی در گرجستان تحصیل نمی کنند چرا که شرایط تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست و در رده بندی های جهانی نیز نمی توان به راحتی نام کشور گرجستان را یافت.

دانشگاه فنی گرجستان در شهر تفلیس یکی از دانشگاه های شناخته شده این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است. در کنار این دانشگاه می توان از دانشگاه ملی آکاکی سرتلی نیز یاد کرد که از سال 1918 تا کنون به پذیرش دانشجویان در تفلیس می پردازد. دانشگاه کشاورزی گرجستان نیز یکی از دانشگاه های قدیمی این کشور است که فعالیت خود را در سال 1929 آغاز کرده است و امروزه نیز به صورت تخصصی به ارائه دروس مرتبط با این رشته می پردازد.

دانشجویانی که علاقمند تحصیل به زبان انگلیسی هستند، باید در نظر داشته باشند که چنین درخواستی سبب خواهد شد تا آن ها با محدودیت های بیش تری برای انتخاب دانشگاه در این کشور روبرو شوند. با این حال در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در گرجستان

تحصیل در گرجستان گزینه چندان ارزان قیمتی برای دانشجویان بین المللی نخواهد بود. شهریه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در برخی از دانشگاه های این کشور در حدود 2500$ (دلار) است اما دانشجویان بین المللی مسیر بسیار دشواری را برای پذیرش در این دانشگاه ها طی خواهند کرد اما به طور کلی می توان گفت که برای تحصیل در این رشته، دانشجویان خارجی باید شهریه ای در حدود 5700$ تا 9200$ (دلار) در سال را به دانشگاه خود پرداخت کنند.

علاوه بر این، هزینه های زندگی در کشور گرجستان نیز وجود دارد که دانشجویان باید برنامه ریزی های کافی در این زمینه را نیز انجام داده باشند. به طور متوسط می توان با در اختیار داشتن 400$ تا 600$ (دلار) در ماه، شرایط زندگی متوسط دانشجویی در این کشور را برای خود فراهم کرد. ضمن آنکه دانشجویان خارجی در گرجستان اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت اما باید به این نکته توجه داشت که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا است و به همین دلیل کاریابی در گرجستان نمی تواند به سادگی انجام شود.

متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در کشور گرجستان

یکی از دغدغه هایی که همراه علاقمندان به تحصیل در این کشور است، شرایط اقامت پس از تحصیل در گرجستان می باشد. بر اساس قوانین داخلی این کشور، افرادی که موفق به کاریابی پس از تحصیل شوند، این فرصت را خواهند داشت که اقامت خود از طریق ویزای کاری را به دست آورند و در نتیجه در گرجستان بمانند.

باید به این نکته اشاره کرد که گرجستان با نرخ بیکاری 20% دست و پنجه نرم می کند و چنین شرایطی است که باعث دشوار شدن مسیر کاریابی در این کشور برای افراد خارجی می شود. مهندسین کشاورزی در گرجستان نیز شرایط مشابهی دارند و این می تواند موقعیت اقامت پس از تحصیل آن ها در گرجستان را با خطر روبرو کند. با این حال این افراد درآمد نسبتا مناسبی در خاک گرجستان به دست می آورند که در نمودار زیر به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور گرجستان

شرایط اقتصادی در کشور گرجستان این اجازه را به کارفرمایان نمی دهد تا به راحتی بر درآمد نیروی کار خود بیافزایند و این یکی از معایب کار در گرجستان است. با وجود علاقمندی بسیار زیاد به مهاجرت به گرجستان در سال های اخیر، توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید تا در مسیر مهاجرت خود به این کشور یا سایر نقاط جهان دچار مشکل نشوید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *