ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در آلمان

رشته موسیقی در آلمان

تحصیل رشته موسیقی در آلمان نه تنها از نظر سطح آموزش، بلکه از نظر رفاه اقتصادی و اقامت در این کشور نیز می تواند یک امتیاز باشد. آلمان یکی از کشورهایی است که به حوزه موسیقی توجه بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که می توان این کشور را به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در این رشته و کار در این حوزه معرفی کرد. تقریبا می توان گفت که بیش از 70% شهروندان آلمانی به حداقل یک ساز موسیقی تسلط نسبی دارند و به همین دلیل است که کار در این حوزه می تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد. فستیوال های زیادی در آلمان برای آموزش رایگان موسیقی برگزار می شود و این نکته ای قابل تامل در این رابطه است.

رشته موسیقی خود یکی از مهم ترین رشته های مرتبط با گروه هنر است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، در بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط بسیار مناسبی خواهند داشت. محدودیت های موجود در این مسیر اما مربوط به دریافت پذیرش از دانشگاه های تراز اول است. فاصله علمی زیاد میان دانشگاه های ارائه کننده این رشته سبب می شود تا دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر دچار چالش های رقابتی فراوان شوند. در حال حاضر باید به این مسئله اشاره کرد که در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند تحصیل رشته موسیقی در آلمان پرداخته اند تا توضیحات کافی در این رابطه را ارائه کنند.

  • بهترین دانشگاه های آلمان در رشته موسیقی کدامند؟
  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در آلمان چقدر است؟
  • آیا می توان در آلمان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • شرایط کار موسیقیدانان در آلمان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در آلمان

افرادی که قصد دارند در آلمان به ادامه تحصیل در رشته موسیقی مشغول شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که اکثر دانشگاه های این کشور به ویژه دانشگاه های رده بالای آن، برای اعطای پذیرش تحصیلی به دانشجویان خارجی، آزمون ورودی در نظر گرفته اند و به همین دلیل متقاضیان تحصیل رشته موسیقی در آلمان باید پیش از دریافت پذیرش به این نکته توجه داشته باشند که آیا دانشگاه مد نظر آن ها در این رشته آزمون ورودی در نظر گرفته است یا خیر.

تحصیل رشته موسیقی در آلمان بیشتر به زبان آلمانی میسر شده است ولی دانشگاه های محدودی نیز در این کشور وجود دارند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور را نیز فراهم کرده اند. در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که تحصیل رشته موسیقی در مقاطع مختلف به شرح زیر انجام می شود:

  • کارشناسی در یک دوره 3 ساله
  • کارشناسی ارشد در یک دوره 2 ساله
  • دکترای تخصصی در یک دوره 3 ساله

فرایند تحصیل در آلمان

معرفی دانشگاه های برتر رشته موسیقی در آلمان

افرادی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در آلمان در دانشگاه های محدودی در رشته موسیقی امکان پذیر است اما باید به این نکته اشاره داشت که اکثر این دانشگاه ها رتبه های قابل توجهی را در سطح جهان و اروپا به دست آورده اند و این امتیازی فوق العاده برای تلاش به منظور دریافت ویزای تحصیلی آلمان است.

بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در آلمان عبارتند از:

مهم ترین دوره های دانشگاهی رشته موسیقی در آلمان

هزینه تحصیل رشته موسیقی در آلمان

یکی از موضوعاتی که می تواند افراد را به تحصیل در آلمان ترغیب کند، هزینه هایی است که دانشجویان در این کشور برای تحصیل خود پرداخت می کنند. در حال حاضر بسیاری بر این باور هستند که تحصیل در آلمان به صورت رایگان انجام می شود ولی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در آلمان رایگان نیست بلکه ارزان است.

رشته عکاسی در آلمان

رشته موسیقی نیز یکی از رشته های تحصیلی است که با شرایطی مشابه در آلمان ارائه می شود. برخی از مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در آلمان با آن روبرو می شوند به شرح زیر است:

نوع هزینهمبلغ به یورو
شهریه دانشگاهرایگان
هزینه های مربوط به ثبت نام در دانشگاه های دولتی1200€
هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های خصوصی13000€
هزینه ماهانه زندگی در اکثر شهرهای آلمان1100€
درآمد حاصل از کار دانشجویی1000€

هزینه تحصیل رشته موسیقی در آلمان

شرایط کار یک موسیقیدان در آلمان

افرادی که قصد دارند در آلمان به عنوان یک موسیقیدان کار کنند، از شانس بسیار بالایی برای تکمیل پروسه مهاجرت به آلمان برخوردار خواهند بود. در حال حاضر بیشتر پروسه های کار موسیقیدانان در آلمان به صورت نیمه وقت و پروژه ای انجام می شود. یک موسیقیدان و هنرمند عرصه موسیقی در آلمان به طور متوسط 41.20€ (یورو) در ساعت درآمد کسب می کند و درآمد افراد حرفه ای در این زمینه به مراتب بالاتر است. برای کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و با روش های متنوع، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را به مقصد دلخواهتان برسانند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *