ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در ارمنستان

رشته موسیقی در ارمنستان

شرایط تحصیل رشته موسیقی در ارمنستان به گونه ای است که نمی توان انتظار داشت بسیاری از افراد آن را برای خود انتخاب کنند. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که رشته موسیقی یکی از رشته هایی است که به صورت محدود و در دانشگاه های خاصی از جهان ارائه می شود و در چنین شرایطی افراد نمی توانند به راحتی دانشگاه های مورد نظر خود در این رشته را بیابند. افرادی که رشته موسیقی را برای خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که در سراسر جهان شرایط خاصی برای ورود به این رشته وجود دارد و دامنه وسیعی از زیرشاخه های تحصیلی در این رشته وجود دارد که می تواند آینده تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در حال حاضر ارمنستان را می توان به عنوان یکی از کشورهایی معرفی کرد که شرایط نه چندان مناسبی برای تحصیل در رشته موسیقی دارد چراکه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دارای رتبه های تراز اول نیستند و در نتیجه در رنکینگ جهانی نیز نامی از آن ها دیده نمی شود. فرایند تحصیل در دانشگاه های ارمنستان در این رشته به مانند اکثر رشته های تحصیلی است و به همین دلیل است که در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند تحصیل رشته موسیقی در ارمنستان پرداخته اند تا علاقمندان بتوانند با آگاهی کامل مسیر مهاجرتی خود را طی کنند.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های موسیقی در ارمنستان کدامند؟
  • آیا برای تحصیل رشته موسیقی در این کشور به بودجه زیادی نیاز است؟
  • شرایط کار یک موسیقیدان در ارمنستان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در ارمنستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که علاقمندان زیادی در ایران وجود دارند که تحصیل در ارمنستان در رشته موسیقی را به عنوان یک راه حل برای خود می دانند. اکنون باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه ها و آکادمی های محدودی در ارمنستان وجود دارد که امکان تحصیل در رشته موسیقی را به دانشجویان خارجی و بومی می دهند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که با شانس بالا برای تحصیل در این رشته اقدامات لازم را انجام داد. در حال حاضر مهم ترین مراکز برای تحصیل رشته موسیقی در ارمنستان عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در ارمنستان

در شرایط کنونی، دانشگاه های ارمنستان امکان ادامه تحصیل در رشته موسیقی به زبان انگلیسی را فراهم کرده اند و این خود یکی از بهترین مزایای انتخاب این کشور برای تحصیل است. حال باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان خارجی در این کشور باید ویزای تحصیلی ارمنستان را در اختیار داشته باشند. تحصیل در ارمنستان در مقطع کارشناسی رشته موسیقی 4 ساله است و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته باید 2 سال به ادامه تحصیل بپردازند.

حال باید به این نکته اشاره کرد که افراد زیادی پس از تحصیل در این رشته به ایران باز می گردند اما مدرک آن ها در نظام آموزشی ایران مورد تایید قرار نخواهد گرفت. یکی از مزیت های رشته موسیقی آن است که فرد می تواند بدون نیاز به مدرک آموزشی معتبر نیز در این زمینه فعالیت داشته باشد.

آموزش عکاسی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ارمنستان

در حال حاضر ارمنستان یکی از کشورهایی است که می توان به کمک آن تحصیل نسبتا ارزان قیمت را برای شهروندان ایرانی فراهم آورد. دانشگاه های ارمنستان کیفیت خوبی در ارائه دروس دارند و می توان گفت هزینه پرداخت شده به دانشگاه های این کشور نیز مقرون به صرفه است. بسیاری از شهروندان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور به دنبال مسیری برای دریافت بورسیه تحصیلی هستند و باید در نظر داشت که در این صورت ارمنستان نمی تواند مقصد مناسبی برای تحصیل به حساب آید.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ارمنستان

دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل در رشته موسیقی به بودجه ای مطابق جدول زیر نیاز خواهند داشت:

نوع هزینهمبلغ به دلار
شهریه دانشگاهاز 1100$ تا 3600$
هزینه زندگی ماهیانه180$
درآمد تقریبی از طریق کار دانشجویی200$

فرایند دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان

شرایط کار یک موسیقیدان در ارمنستان

مردم ارمنستان به شدت به موسیقی علاقه نشان می دهند و به همین دلیل می توان انتظار داشت که فارغ التحصیلان این رشته دامنه وسیعی از فرصت های شغلی را در اختیار داشته باشند. باید به این نکته اشاره کرد که موسیقیدان ها در ارمنستان می توانند از تدریس در دانشگاه تا کلاس های خصوصی یا فعالیت به عنوان یک موزیسین را تجربه کنند و هر یک از این حرفه ها، سطح درآمدی متفاوتی را برای آن ها ایجاد می کند. با این حال کسی که در حوزه اجرای موسیقی فعالیت می کند، به طور تقریبی 690000AMD (درام ارمنستان) در ماه درآمد کسب می کند و به همین دلیل می تواند زندگی نسبتا مناسبی را در این کشور تجربه کند. شما نیز در صورتی که به دنبال مسیرهای مختلف برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *