ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در اسکاتلند

رشته موسیقی در اسکاتلند

تحصیل در رشته موسیقی در اسکاتلند به دلیل کیفیت بالایی که تحصیل در این کشور به همراه دارد می تواند یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب آید. افرادی که قصد تحصیل در اسکاتلند را دارند به خوبی آگاه هستند که این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان ایجاد می کند و مزیت های بسیار زیادی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی وجود دارد. افرادی که رشته های موجود در این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این شانس را خواهند داشت که در آینده خود به فرصت های مناسبی در بازار کار دست پیدا کنند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد توصیه می شود که این کشور را به عنوان یکی از گزینه های ایده آل خود در نظر داشته باشند.

محدودیت هایی برای انتخاب اسکاتلند به عنوان کشور محل تحصیل وجود دارد که دانشجویان پیش از ورود به این کشور و اقدام برای دریافت پذیرش از این کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در حال حاضر تامین هزینه های تحصیل در اسکاتلند مهم ترین مسئله ای است که می تواند شرایط تحصیل در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد و بسیاری از افراد برای ورود به این کشور را با چالش های جدی روبرو کند. به دلیل سطح بالای علاقه متقاضیان به تحصیل در اسکاتلند، در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند تحصیل رشته موسیقی در این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های موسیقی در اسکاتلند کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در اسکاتلند در این رشته چگونه است؟
  • آیا موسیقی دانان در اسکاتنلد از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند

رشته موسیقی یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های محدودی در سراسر جهان ارائه می شود و به همین دلیل است که فرد باید با دقت بسیار زیادی به دنبال دانشگاه محل تحصیل خود باشند. دانشگاه های اسکاتلند در رشته موسیقی فعالیت مناسبی دارند و به همین دلیل است که جایگاه های مناسبی را نیز در اختیار دارند. در همین راستا باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های محدودی در اسکاتلند رشته موسیقی را در مقطع دکترا ارائه می کنند ولی سایر دانشگاه های اسکاتلند در این زمینه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعال هستند.

تحصیل رشته موسیقی در این کشور به زبان انگلیسی انجام می شود و این خود یکی از مهم ترین مسائلی است که بسیاری از دانشجویان را به سمت این کشور می کشاند. در حال حاضر برای ورود به دانشگاه های موسیقی اسکاتلند در مقطع کارشناسی نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی، شرکت در آزمون های ورودی نیز الزامی است.

فرایند اعزام دانشجو به اسکاتلند

معرفی دانشگاه های برتر رشته موسیقی در اسکاتلند

در حال حاضر به نسبت اکثر رشته های تحصیلی به ویژه در گروه های علوم انسانی و مهندسی، رشته موسیقی با محدودیت های بیشتری در انتخاب دانشگاه روبرو است و به همین دلیل دانشجویان پیش از ورود به پروسه، باید نه تنها اسکاتلند، بلکه دانشگاه های موجود در سایر کشورهای جهان را نیز مورد ارزیابی قرار دهند. مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در اسکاتلند عبارتند از:

دوره های اصلی تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند، هزینه های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت و به همین دلیل به همه افراد نمی توان توصیه کرد که در مسیر تحصیل خود، مهاجرت به اسکاتلند را تجربه کنند. دانشجویان خارجی در اسکاتلند این فرصت را خواهند داشت که از بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه های مالی استفاده کنند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر دسترسی به این کمک هزینه ها برای همه افراد ممکن نیست.

"هزینه

جدول زیر، هزینه های تقریبی تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند را نشان می دهد:

نوع هزینهمبلغ به پوند
شهریه دانشگاه22000£
هزینه زندگی سالیانه18000£
متوسط حقوق دانشجویی ماهانه1100£

در چنین شرایطی باید گفت که دغدغه اصلی دانشجویان در این کشور باید معطوف به هزینه های تحصیل در این کشور باشد چراکه بخش عمده ای از هزینه های زندگی در اسکاتلند از طریق کار دانشجویی قابلیت جبران خواهد داشت.

رشته عکاسی در اسکاتلند

شرایط کار یک موسیقیدان در اسکاتلند

با پایان یافتن دوره تحصیل، فارغ التحصیلان می توانند به سادگی جذب بازار کار این کشور شوند ولی باید در نظر داشت که شرایط کار موسیقیدانان در سراسر جهان متفاوت است. درصد کمی از دانشجویان رشته موسیقی می توانند کار ثابت پیدا کنند و درآمد آن ها بیشتر ناشی از فعالیت هایی است که معطوف به یک مراسم خاص می شود. به طور کلی باید در نظر داشت که یک هنرمند عرصه موسیقی در این کشور می تواند به طور تقریبی 40000£ (پوند) در سال درآمد داشته باشد که البته با احتمال داشتن پیشرفت های لازم، می توان آن را در روندی افزایشی نیز مشاهده کرد.

الزامات ورود برای رشته موسیقی در اسکاتلند

آن درسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته موسیقی در این کشور هستند، باید الزامات ورود به دانشگاه های  این کشور را در این رشته تحصیلی رعایت کنند. در غیر این صورت اجازه ورود برای تحصیل رشته موسیقی در این کشور را نخواهند داشت. اما نگران نباشید، زیرا اغلب دانشگاه های اسکاتلند در رشته موسیقی، از الزامات سختگیرانه ای برای پذیرش دانشجویان در این کشور استفاده نمی کنند. برخی از این الزامات به شرح زیر می باشند:

  • کسب 30 امتیاز در شرایط استاندارد بین المللی کارشناسی در این رشته تحصیلی
  • رعایت الزامات سطح معمولی A از جمله موسیقی، که به دلیل ماهیت خلاقانه مدرک موسیقی، بسیاری از دانشجویان نیز بر اساس استعداد و شایستگی پذیرفته می شوند.
  • شرایط آیلتس معمولی

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلنددر صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته موسیقی در اسکاتلند

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به  برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته موسیقی در این کشور پاسخ دهیم. مهم ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند برای اتباع کشورهای خارجی چگونه است؟ برای افرادی که به دنبال تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند هستند، مدارس موسیقی متنوعی در سطوح مختلف در اختیار آنها قرار دارد.
  • طول دوره تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته موسیقی در اسکاتلند به طور رسمی 4 سال و نیم می باشد که می تواند به اندازه تحصیلات تکمیلی در این کشور پیشرفت کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *