ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در امارات

رشته موسیقی در امارات

بر خلاف باورهای بسیاری از افراد، تحصیل رشته موسیقی در امارات یکی از گزینه هایی است که در دسترس شهروندان خارجی قرار دارد. دانشگاه های زیادی در امارات متحده عربی وجود دارند که رشته های مربوط به هنر را ارائه می کنند اما باید در نظر داشت که اکثر این دانشگاه ها از نظر علمی در شرایطی نیستند که بتوان آن ها را در جمع دانشگاه های برتر آسیا معرفی کرد. در چنین شرایطی به افراد توصیه می شود تا پیش از ورود به دانشگاه، جزئیات مربوط به رشته موسیقی را در هر یک از دانشگاه های این کشور مورد مطالعه قرار دهند تا بتوانند به بهترین شکل دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند.

یکی از محدودیت های مهمی که تحصیل در امارات، به طور کلی به همراه دارد، هزینه های بالایی است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید پرداخت کنند و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که دانشجویان پس از ورود به دانشگاه بتوانند به راحتی به بورسیه های تحصیلی نیز دسترسی داشته باشند. با همه این اوصاف، دانشگاه های متعددی در امارات وجود دارد که امکان تحصیل در رشته های هنری را ایجاد کرده اند و به همین دلیل است که در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در امارات خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در امارات متحده عربی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در رشته موسیقی کدامند؟
  • فرایند دریافت پذیرش در دانشگاه های اماراتی چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در امارات چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در همین کشور به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در امارات

در حال حاضر امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که دانشگاه های مختلفی را برای آموزش موسیقی در نظر گرفته است و نکته قابل تامل در این رابطه آن است که اکثر دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم آورده اند و دانشجویان برای این که بتوانند پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی در این دانشگاه ها ندارند. در چنین شرایطی می توان گفت که شرایط کلی ورود به دانشگاه های امارات برای دانشجویان بسیار مناسب است.

عکاسی یکی دیگر از رشته های هنری در امارات

برخی از دانشگاه های شناخته شده امارات در رشته موسیقی عبارتند از:

بهترین دوره های موسیقی در امارات

تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه های امارات در یک دوره حداقل 4 ساله در مقطع کارشناسی به پایان خواهد رسید و دانشجویان به ندرت می توانند گزینه های مربوط به رشته موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد را در این کشور بیابند. در بسیاری از سال های تحصیلی، به دلیل کمبود تقاضا برای تحصیل در این رشته، رشته موسیقی از دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه های یاد شده حذف می شود و این خود یکی از محدودیت های موجود در مسیر است.

یکی از امتیازهایی که مهاجرت به امارات از طریق تحصیل به همراه دارد، اعتباری است که مدرک تحصیلی این کشور برای فرد ایجاد می کند. حضور پر شمار دانشگاه های خارجی در این کشور سبب شده است تا مدرک دریافتی از امارات در اکثر کشورهای جهان، از اعتبار بالایی برخوردار باشد ولی باید به این نکته توجه داشت که برای دریافت این مدرک باید هزینه های بسیاری را پرداخت کرد.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در امارات

آنچه سبب می شود تا بسیاری از افراد نتوانند رشته موسیقی را برای تحصیل خود در امارات انتخاب کنند، هزینه های نسبتا بالایی است که دانشگاه های اماراتی از دانشجویان خارجی دریافت می کنند. این مسئله ای است که اکثر دانشجویان خارجی در این کشور با آن روبرو هستند و به همین دلیل است که به علاقمندان تحصیل در این کشور توصیه می شود که همان مبلغ تحصیل خود را برای مهاجرت به کشورهای تراز اول جهان هزینه کنند تا بتوانند شرایط زندگی و اقامت بهتری را نیز در آینده برای خود ایجاد کنند.

هزینه های تحصیل رشته موسیقی در امارات

مهم ترین بخش های هزینه ای برای تحصیل در امارات را می توان به شرح زیر دانست:

نوع هزینهمبلغ به دلار
شهریه سالیانه دانشگاهی در رشته موسیقی13500$
هزینه های مربوط به زندگی ماهانه1300$
درآمد احتمالی از کار دانشجوییامکان کار ضمن تحصیل در امارات وجود ندارد!

شرایط کار یک موسیقیدان در امارات

با توجه به انقلاب فرهنگی انجام شده در دنیای عرب، جایگاه موسیقی در این کشورها نیز به شدت دچار تحول شده است و امارات به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، بیش از دیگر کشورهای منطقه به این موضوع توجه نشان می دهد. چنین مسئله ای منجر به آن شده است تا یک هنرمند در عرصه موسیقی، به طور متوسط و در هر ساعت در حدود 190AED (درهم) درآمد کسب کند و این امتیازی است که می تواند از نظر مالی برای فرد به همراه داشته باشد. فرایند دریافت اقامت امارات به ویژه برای شهروندان ایرانی سبب می شود تا به بسیاری توصیه شود تا کشورهای دیگری را برای زندگی و تحصیل خود انتخاب کنند تا آینده بهتری را برای خود رقم بزنند. شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین ها هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. اطلاعات بیشتر در باب رشته آنکولوژی در امارات لینک فوق را مطالعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *